Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
Huruvida Hult vill skapa debatt låter jag vara osagt, han tycks mer eftersträva att vara en dålig kopia av Betnér.
Sen det här med att Alexander Hult inte fått någon chans att berätta sin sida av historien stämmer inte. Han fick en kanonchans att berätta i tv, vilket han uppenbart avböjde. Antagligen för att han inser hur obotligt korkad han är. Men en chans att förklara sig har han uppenbart haft.
Vi vet inte hur det har vinklats av produktionsbolaget. Så någon rättvis chans har han nog inte fått.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Jag säger att jag kan förstå om han jagade upp sig över en pedofil, däremot så är hat en destruktiv känsla, så bäst är det ju att försöka undvika allt det där... men jag förstår att det ibland
Man får skilja på att hata och att inte vara konflikträdd. En konflikt eller debatt behöver inte vara negativ. De fyller ett syftet. Det händer att tjejer använder en falsk anklagelse om övergrepp. Det är viktigt att det finns folk som ifrågasätter även om det kan kännas som en jobbig debatt. Eller som "hat" som du säger.
Hult tycker jag kanske inte gjorde just detta här. Utan det var mer som mobbing.
Citat:
är svårt. Jag har svårt att förstå varför han är så hatisk mot den där tjejen. Det är inte rimligt enligt mig. Det tyder på någon form av empatistörning eller nått tycker jag. Vad jag vill säga är, det finns väl vettigare personer att vara arg på? Världen kryllar av mördare och våldtäktsmän, måste man hata så kan man väl välja någon av dessa att reagera på? Valet av offer han ger sig på avslöjar en del om honom. Han försöker inte vara en samhällshjälte, visa sanningen eller skapa rättvisa. Han gav sig på en ung tjej som förnedrats nog på nätet redan.
Det är dock farligt att dela in världen efter människotyp. Även en gullig tjej ska ha samma straff som en muskig typ. De ska heller inte klara sig från granskning.
Citat:
Sen är han en ovanlig typ av misstänkt, han har ju filmat sina egna gärningar som han begått mot tjejen. Visst, jag tycker inte att man ska peka finger åt någon utan bevis, men i detta fall är det så pass solklart att han har gjort fel. Sen ska det givetvis avslutas i rätten och lämpligt straff ska ges, men han har valt själv att vara offentlig i sitt hat och det har konsekvenser. Han dokumenterade sitt hat och lade upp det för alla att se. Jag är förvånad att någon kan se honom som offret här.
Jag tycker det är fel när samhället eller tv, dömer personer eller uppviglar folk mot någon som inte är lagligen dömda. Det är allt. Det blir då samma system som de hade när de lynchade folk eller brände folk som häxor.