2015-02-25, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Och det är anledningen till att du inte tycker om henne, för att hon ser ut som en kille? Hon förtjänar då alla elaka kommentarer?
För jävla sorgligt att folk håller på såhär - de måste må väldigt dåligt själva som inte unnar andra framgång.
Skrev jag att hon förtjänar elaka kommentarer?
Citera
2015-02-25, 12:27
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag förstår inte hur många resonerar om "yttrandefrihet" i denna och andra trådar i ämnet. Tydligen menar man att yttrandefrihet innebär att man får hacka hur mycket som helst på en människa på nätet; men jag tror ju inte att samma människor skulle säga "fyfan vad äcklig du är" eller liknande högt till personer de träffar på gatan eller krogen, näthatarna är ju inget annat än fega kräk.

Det gäller att finna gränsen mellan näthat och kritik. Många offentliga personer som streaming tjejen brukar vara lättkränkta och anse att lite kritik är grovt näthat.

Klarar man inte av att höra lite kritik så är det nog bättre att flytta ut i skogen utan någon kontakt med omvärden för resten av livet. Näthat är självklart fel, men det gäller att skilja på kritik och näthat. Nu har jag förvisso ingen aning om exakt vad folk har skrivit och brukar skriva till henne.
Citera
2015-02-25, 12:36
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Det gäller att finna gränsen mellan näthat och kritik. Många offentliga personer som streaming tjejen brukar vara lättkränkta och anse att lite kritik är grovt näthat.

Klarar man inte av att höra lite kritik så är det nog bättre att flytta ut i skogen utan någon kontakt med omvärden för resten av livet. Näthat är självklart fel, men det gäller att skilja på kritik och näthat. Nu har jag förvisso ingen aning om exakt vad folk har skrivit och brukar skriva till henne.

Att dom ville knulla henne hårt i analen osv.

Jag streamar inte själv men...

Det har ju blivit ett ganska stort fenomen på twitch att tjejer som streamar har urringning ner till navel och push up BH med camen riktad mot brösten när dom streamar. Många manliga streamers blir sura då dom tycker att tjejerna "stjäl" tittare ifrån dom genom att dom "horar ut sig".

I sin frustration och ilska så tar dessa manliga streamers ut det på alla tjejer som streamar.

Jag har inte kollat på Swebliss något men ifrån klippen man såg ifrån programmet där hon streamade så verkade hon inte tillhöra dom som "horar ut sig".
Citera
2015-02-25, 12:46
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Många sitter väl hemma i pojkrummet hos föräldrarna, åldern närmar sig 30 med stormsteg. Enda hobbyn och sysselsättningen de har är att spela dator. Det dövar ångesten för den arbetslösa världen utanför föräldrahemmet. Då kommer en tjej, snygg dessutom, och kan leva på sitt datorspelande.

Måste kännas för jävligt för en del, men deras beteende är inte rätt för det.

Jag fattar då rakt inte mentaliteten på dessa dårar. Är pojkspolingarna militärt homosexuella eller vad? Det normala vore väl att flirta med en söt tjej som slår sig in på killarnas domäner? Epäjärjestys ..
Citera
2015-02-25, 13:38
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Jag fattar då rakt inte mentaliteten på dessa dårar. Är pojkspolingarna militärt homosexuella eller vad? Det normala vore väl att flirta med en söt tjej som slår sig in på killarnas domäner? Epäjärjestys ..

Dom är nog bara as. Twitchtroll är 12-40 åriga ensamma pojkar.
Citera
2015-02-25, 13:38
Medlem
Satt och garvade med öppen mun hela programmet, vad kan man annars göra åt rövhålet aschberg med sina oneliners såsom, "inget tjafs" och "de e ju fyfan krimineeeeellt det du håller på med".
Iaf pinsamt när förvuxna pojkar som pongo står och skakar och börjar prata om pk, hoppas han blir en dömd sexförbrytare som får skaka lite galler.
Citera
2015-02-25, 13:40
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Bara för att han använder ordet PK (politiskt korrekt) så betyder det inte att han representerar någon annan än sig själv.

sant, kan inte understrykas nog!!
Citera
2015-02-25, 13:41
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Att dom ville knulla henne hårt i analen osv.

Jag streamar inte själv men...

Det har ju blivit ett ganska stort fenomen på twitch att tjejer som streamar har urringning ner till navel och push up BH med camen riktad mot brösten när dom streamar. Många manliga streamers blir sura då dom tycker att tjejerna "stjäl" tittare ifrån dom genom att dom "horar ut sig".

I sin frustration och ilska så tar dessa manliga streamers ut det på alla tjejer som streamar.

Jag har inte kollat på Swebliss något men ifrån klippen man såg ifrån programmet där hon streamade så verkade hon inte tillhöra dom som "horar ut sig".

Att dom vill knulla henne hårt i röven, borde väl snarare ses som ofredande än förolämning om hon inte gillar att höra det.
Citera
2015-02-25, 13:43
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:

Nu vet jag inte vad det är att streame, men kan tänka mig det har med dataspel att göra, och jag såg bara några småbitar ur programmet. Jag kan dock inte tänka mig det är personer som ger "kritik" som får besök av Aschberg, kritik är ju inte heller att tala om för folk hur dumma och äckliga de är, vad man borde göra med dom o.s.v.
Min personliga åsikt är att det man inte kan säga till en främmande på gatan, ska man inte skriva till folk på nätet heller.
Citera
2015-02-25, 13:55
Medlem
raxmouses avatar
Haha, fick lov att se avsnittet när Swebliss och Ipongo var med.

Senast jag såg Trolljägarna var med "hult hatar", ironiskt nog så hade jag efter programmet då en diskussion med just den här Robert "ipongo" på Trolljägarnas facebook sida han tog hult hatar i försvar och sa att aschberg och trolljägarna ville skapa hat mot "hult hatar"....medans jag menade på, att det han sagt var relevant om nu det skulle befoga hat....tillbaks?

Jag menar, med det resonemanget så är allting "OK" tills man blir "påkommen", för då är man helt plöstligt ett offer själv.
Till slut när jag hade argumenterat ett tag så blockerade han mig, lol. Synd att han inte kunde erkänna som den där killen som skrev massa skit till Swebliss gjorde.

Måste säga att det var strongt gjort och att dessutom be om ursäkt! Jag hoppas han fattar att man inte kan hålla på så och tilltala människor hur man vill. Men ja, Swebliss är en äkta n00b men fortsätter hon nöter kanske hon blir bra att glo på till slut med....ärligt talat så är det ingen streamer inom csgo som håller måtte dom flesta är n0000bz. LOL
-
SEN allt tjaffs om att Robert Aschberg jobbar för att hänga ut oskyldiga människor, visst, till viss del kan jag hålla med men jag vet ändå att alla älskar när Aschberg får ifrågasätta det som är lite känsligt, när började Insider egentligen?

Vem glömmer inte det här introt https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=HUw_rQilEuc#t=63 var det torsdagkvällar 22 eller 23? hehe, sån "kuslig" känsla jag fortfarande har när det där gick... kanske för att man var så pass ung.

Hade gärna sett Aschberg ifrågasätta några större perspektiv men det är väl för mycke begärt i det "journalistiska Sverige", tyvärr.

Citat:

Kritik är inte perversa sexuella förfrågningar eller hot.
Senast redigerad av raxmouse 2015-02-25 kl. 14:01.
Citera
2015-02-25, 14:07
Medlem
Tokkes avatar
Edit.
Inte längre aktuellt
Senast redigerad av Tokke 2015-02-25 kl. 14:42.
Citera
2015-02-25, 14:36
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokke
Han streamar nu

http://www.hitbox.tv/ipongo

Skarp kille...

Haha, han blev bannad från hitbox också, bara efter någon timme! Vad kan anledningen ha varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in