2014-03-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Jo, men varför vill inte tyskarna bli rentvådda? Gillar dom världens avsky? Dom skulle inte hålla på så där om de visste att de var oskyldiga.

Inte för att jag håller med om deras förbud mot böcker och forskning.
Det är en historisk händelse vid det här laget. Klart det ska få undersökas

Det finns inget förbud mot forskning om förintelsen.
2014-03-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Inte så länge du kommer till "rätt" slutsatser nej.
2014-03-24, 19:57
Medlem
WSEs avatar
Citat:

Fick titta upp Irving på wikipedia:

Citat:
On 27 April 1993 Irving was ordered to attend court to be examined on charges relating to the Loi Gayssot in France, making it an offence to question the existence or size of the category of crimes against humanity.

Jag tar det som ett förbud, men han kan visserligen forska lagligt om han håller tyst om sina slutsatser.

Jag förstår att förintelseförnekelse är sårande för de överlevande, men annars är jag tveksam till sådana lagar.
Vi har en överdriven rädsla för nazismens oemotståndlighet om någon skulle komma i kontakt med den.
Jag vet inte, om det håller tillbaka Fjärde riket är det bra antar jag. Men det känns fel att bura in folk bara för att dom har galna åsikter
2014-03-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
-------
Gaskammare, kom igen för fan. Man nedvärderar ju bara sig själv om man tror på sånt trams. Inte minst så spottar man på alla människor som dog under kriget, flera hundratusen av dessa var judar som man också vanhedrar.
Nå hur dog enligt vad du skriver här flera hundratusen judar? Att de dog är vi tydligen eniga om men hur?

Finns en del intressanta dokument om detta på http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Holocaust_historical_documents
2014-03-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Inte så länge du kommer till "rätt" slutsatser nej.

Citat:
Fick titta upp Irving på wikipedia:

Jag tar det som ett förbud, men han kan visserligen forska lagligt om han håller tyst om sina slutsatser.

Jag förstår att förintelseförnekelse är sårande för de överlevande, men annars är jag tveksam till sådana lagar.
Vi har en överdriven rädsla för nazismens oemotståndlighet om någon skulle komma i kontakt med den.
Jag vet inte, om det håller tillbaka Fjärde riket är det bra antar jag. Men det känns fel att bura in folk bara för att dom har galna åsikter

Samma gamla vilseledande snömos och lögner som vanligt från förintelseförnekarna...

Fakta är ATG det inte är olagligt att forska om förintelsen, oavsett vilka resultat man får fram. Men, det viktiga är att de resultat man får fram måste klara en kritisk granskning, alltså visa sig vara korrekta.

Att komma och stå att t ex gasning av judar aldrig skedde, och att man har kommit fram till det genom forskning, men det visar sig att denna forskning inte är seriös, resultaten håller inte för en kritisk granskning etc. Ja då kan man få problem om man ändå påstår att ingen gasning skedde.

Skulle man däremot verkligen kunna påvisa detta, och att det håller vid en kritiskt granskning, ja då kommer givetvis en revidering av den nu rådande uppfattningen om förintelsen att ske.

Men, för att detta ska ske så krävs det utomordentligt starka bevis, därför att det redan finns massor med bevis av olika slag för att gasning faktiskt skedde. Typ, extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.
2014-03-25, 01:37
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Samma gamla vilseledande snömos och lögner som vanligt från förintelseförnekarna...

Fakta är ATG det inte är olagligt att forska om förintelsen, oavsett vilka resultat man får fram. Men, det viktiga är att de resultat man får fram måste klara en kritisk granskning, alltså visa sig vara korrekta.

Att komma och stå att t ex gasning av judar aldrig skedde, och att man har kommit fram till det genom forskning, men det visar sig att denna forskning inte är seriös, resultaten håller inte för en kritisk granskning etc. Ja då kan man få problem om man ändå påstår att ingen gasning skedde.

Skulle man däremot verkligen kunna påvisa detta, och att det håller vid en kritiskt granskning, ja då kommer givetvis en revidering av den nu rådande uppfattningen om förintelsen att ske.

Men, för att detta ska ske så krävs det utomordentligt starka bevis, därför att det redan finns massor med bevis av olika slag för att gasning faktiskt skedde. Typ, extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

Jag vet inte hur du får mig till en ljugande förintelseförnekare. Jag har inga som helst tvivel på att förintelsen ägt rum. Lite otrevligt av dig.

Jag har inte läst Irwing eller tror att han har rätt

Det jag tidigare citerade:
Citat:
On 27 April 1993 Irving was ordered to attend court to be examined on charges relating to the Loi Gayssot in France, making it an offence to question the existence or size of the category of crimes against humanity.

Förlåt om jag använde ordet "forskning" fel och retade upp dig. Det jag försökte säga var att man borde få ifrågasätta historiska händelser utan att straffas med fängelse.
2014-03-25, 09:37
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Förlåt om jag använde ordet "forskning" fel och retade upp dig. Det jag försökte säga var att man borde få ifrågasätta historiska händelser utan att straffas med fängelse.
Just den biten har varit uppe många gånger tidigare och så vitt jag vet är det ingen här som ifrågasätter detta.

Man borde få säga och propagera på stadens torg att solen är blå och fyrkantig om man så vill.
Det borde man.

/VV
2014-03-25, 18:16
Medlem
Citat:

Med andra ord så innebär det du skriver precis vad jag sa, det är förbjudet att forska eller skriva om holohoaxen om man får "fel" resultat eller kommer till "fel" slutsatser vilket är något som bestäms av etablissemanget. Någon kritisk granskning i ordets rätta mening är det förstås aldrig tal om då man inte kan redovisa några som helst anledningar till varför motståndaren skulle ha fel på samma gång som man förstås inte vågar sig på en ärlig debatt om frågan.

Att debattera med dig är snarast någon form av intellektuell lyteskomik där du inte ens begriper de mest grundläggande sakförhållanden och har ett så pass svagt grepp om verkligheten att du alltid kommer fortsätta med dina lögner oavsett hur många gånger du blir motbevisad.
2014-03-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Med andra ord så innebär det du skriver precis vad jag sa, det är förbjudet att forska eller skriva om holohoaxen om man får "fel" resultat eller kommer till "fel" slutsatser vilket är något som bestäms av etablissemanget. Någon kritisk granskning i ordets rätta mening är det förstås aldrig tal om då man inte kan redovisa några som helst anledningar till varför motståndaren skulle ha fel på samma gång som man förstås inte vågar sig på en ärlig debatt om frågan.

Att debattera med dig är snarast någon form av intellektuell lyteskomik där du inte ens begriper de mest grundläggande sakförhållanden och har ett så pass svagt grepp om verkligheten att du alltid kommer fortsätta med dina lögner oavsett hur många gånger du blir motbevisad.

Du missade det viktigaste, men jag blir inte förvånad...

OM man kan styrka detta (enligt dig "fel") resultat, på ett kontrollerbart sätt, så kommer resultatet givetvis att godtagas om det därmed klarar att motbevisa den redan etablerade historieskrivningen om förintelsen. Svårare än så är det inte, men det räcker t ex inte att skicka in en lallande fåne i en gammal gaskammare som hackar loss bitar på måfå där och som sen analyseras felaktigt, och utifrån det bräka om att förintelsen är bluff...
2014-03-25, 19:28
Medlem
Citat:
Du missade det viktigaste, men jag blir inte förvånad...

OM man kan styrka detta (enligt dig "fel") resultat, på ett kontrollerbart sätt, så kommer resultatet givetvis att godtagas om det därmed klarar att motbevisa den redan etablerade historieskrivningen om förintelsen. Svårare än så är det inte, men det räcker t ex inte att skicka in en lallande fåne i en gammal gaskammare som hackar loss bitar på måfå där och som sen analyseras felaktigt, och utifrån det bräka om att förintelsen är bluff...

Skitsnack och det vet du mycket väl. I tyska domstolar så är det förbjudet att ifrågasätta gängse sagoskrivning då holohoaxen anses som etablerad sanning, vilket innebär att oavsett vilka argument som än anförs mot sagan så ignoreras dem.

Men du är förstås välkommen att berätta vad i ex Herr Rudolfs forskning som du finner svårt att ta till dig då du så uppenbart misslyckats med detta hittills. Men förstås, era bevisade lögner har du så klart inget problem med.
2014-04-02, 20:34
Medlem
Vet inte om detta tagits upp innan och vet inte heller trovärdigheten men bild
2014-04-03, 21:51
Medlem
Jag är en av de som inte tror att förintelsen gick till som den gjorde, judarna har höjt siffran på dödsfallen för att man ska tycka synd om de och det resulterade till att de fick mark som idag är Israel. Kan alla sluta tycka synd om judarna, blir så irriterad på att massmorden på judar uppmärksammas så himla mycket och att det är en självklarhet att Hitler var och fortfarande är den värsta människan på jorden. Judars historia har kryddats lite så varje gång läraren pratar om andra världskriget så sitter judinnan i min klass o ba: jaa det är så synd om oss. Iaf jag tror inte på att så många judar mördades och alla måste sluta tycka synd om dom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in