Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Inte så länge du kommer till "rätt" slutsatser nej.
Citat:
Ursprungligen postat av
WSE
Fick titta upp Irving på wikipedia:
Jag tar det som ett förbud, men han kan visserligen forska lagligt om han håller tyst om sina slutsatser.
Jag förstår att förintelseförnekelse är sårande för de överlevande, men annars är jag tveksam till sådana lagar.
Vi har en överdriven rädsla för nazismens oemotståndlighet om någon skulle komma i kontakt med den.
Jag vet inte, om det håller tillbaka Fjärde riket är det bra antar jag. Men det känns fel att bura in folk bara för att dom har galna åsikter
Samma gamla vilseledande snömos och lögner som vanligt från förintelseförnekarna...
Fakta är ATG det inte är olagligt att forska om förintelsen, oavsett vilka resultat man får fram. Men, det viktiga är att de resultat man får fram måste klara en kritisk granskning, alltså visa sig vara korrekta.
Att komma och stå att t ex gasning av judar aldrig skedde, och att man har kommit fram till det genom forskning, men det visar sig att denna forskning inte är seriös, resultaten håller inte för en kritisk granskning etc. Ja då kan man få problem om man ändå påstår att ingen gasning skedde.
Skulle man däremot verkligen kunna påvisa detta, och att det håller vid en kritiskt granskning, ja då kommer givetvis en revidering av den nu rådande uppfattningen om förintelsen att ske.
Men, för att detta ska ske så krävs det utomordentligt starka bevis, därför att det redan finns massor med bevis av olika slag för att gasning faktiskt skedde. Typ, extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.