2014-04-03, 23:57
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verobero
[...] blir så irriterad på att massmorden på judar uppmärksammas så himla mycket och att det är en självklarhet att Hitler var och fortfarande är den värsta människan på jorden. Judars historia har kryddats lite så varje gång läraren pratar om andra världskriget så sitter judinnan i min klass o ba: jaa det är så synd om oss. Iaf jag tror inte på att så många judar mördades och alla måste sluta tycka synd om dom
Om du tror att verklighetens historieskrivning har något med att tycka "synd" om judar (specifikt) så har du nog fel. Historia är en vetenskap och den vetenskapen säger att ca 6 miljoner judar (men även en del andra) systematiskt mördades av nazisterna under det andra världskriget, bl a genom gasningar.

För övrigt så vet du väl att Hitler faktiskt är död?
2014-04-04, 00:05
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Historia är en vetenskap och den vetenskapen säger att ca 6 miljoner judar (men även en del andra) systematiskt mördades av nazisterna under det andra världskriget, bl a genom gasningar.

Sex miljoner är det magiska talet judar använt i århundraden. Det är ingen vetenskap.
https://cdn.anonfiles.com/1376508447696.jpg
2014-04-04, 12:03
Medlem
moecaffes avatar
Let's all be friends shall we

2014-04-04, 15:28
Medlem
för att förstå "förintelsen" så måste du förstå målet, att förtrycka alla människor på den här jorden.

se denna film som förklarar varför

http://trutube.tv/video/17762/Part-24-Adolf-Hitler-The-Greatest-Story-NEVER-Told-Final-Edit-TGSNTt
2014-04-04, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Om du tror att verklighetens historieskrivning har något med att tycka "synd" om judar (specifikt) så har du nog fel. Historia är en vetenskap och den vetenskapen säger att ca 6 miljoner judar (men även en del andra) systematiskt mördades av nazisterna under det andra världskriget, bl a genom gasningar.

För övrigt så vet du väl att Hitler faktiskt är död?
Det finns alternativa historier ocksa, men det namner du inte i din dogmatism? Och vad menar du med att historia ar en vetenskap? Men det behover den inte vara eller anser du att logner ar vetenskap?

Sen har vi det har med vetenskap. Vetenskaper brukar indelas i empiriska och icke empiriska vetenskaper. Matematik ar en icke empirisk vetenskap och fysik en empirisk. Det ar inte helt sjalvklart att vetenskap ar nagot bra, men du tycks ta det for givet och det ar inte korrekt.

Vidare: man talar visserligen om litteraturvetenskap och historievetenskap, men strangt taget ar dom overrhuvudtaget vetenskaper? Ar dom empiriska eller icke/empiriska?

Det ar alltsa inte "vetenskapen" som du uttrycker som sager nagot overhudtaget, dar far du med osanning som alltid.

a) Eftersom det inte ar klarlagt om historia ar en vetenskap overhuvudtaget.

b) Eftersom om historieskrivningen ar en vetenskap ar den en av manga vetenskaper och dom andra vetenskaperna kan ju inte ha nagot att saga i sammanhanget, t ex fysiken. Alltsa ar det inte "vetenskapen" som sager nagot, utan en viss vetenskap.

c) Men om den ar en vetenskap av flera maste vi vidkanna att det kan finnas en alternativ vetenskap, namligen revisionism.

Det ar sorgligt att du fortfarande sysslar med din simpla populism har pa revisionismforumet, jobbar du mahanda for NSA eller nagon annan judiskdominerad organisation?

Tvarr dog den store ledaren for den mannskovanliga och goda nazismen i kriget mot bolsjevism och judar ja, ja sa gick det tyvarr. Heil Hitler!
Senast redigerad av Tinman 2014-04-04 kl. 17:24.
2014-04-04, 18:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Sex miljoner är det magiska talet judar använt i århundraden. Det är ingen vetenskap.
https://cdn.anonfiles.com/1376508447696.jpg
Vad är bevisen för det??? Om du menar den länken är det stort frågetecken, vilka tidningar och ursprung är de urklippen ? Den har absolut ingen bevis värde på ditt påstående..
2014-04-04, 19:57
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vad är bevisen för det??? Om du menar den länken är det stort frågetecken, vilka tidningar och ursprung är de urklippen ? Den har absolut ingen bevis värde på ditt påstående..

Hur svårt är det att googla på six million jews? Ärthjärna.

https://www.google.se/search?q=six+million+jews&tbm=isch&tbo=u&source=un iv&sa=X&ei=L_I-U7WNHuK14ASsvIHwAg&ved=0CD0Q7Ak&biw=1024&bih=436
2014-04-04, 20:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hur svårt är det att googla på six million jews? Ärthjärna.

https://www.google.se/search?q=six+million+jews&tbm=isch&tbo=u&source=un iv&sa=X&ei=L_I-U7WNHuK14ASsvIHwAg&ved=0CD0Q7Ak&biw=1024&bih=436
Jag frågade inte google jag frågade dig om ett påstående som du nämnde. Det kan inte google svara på....
Så åter igen : vilka tidningar och ursprung är de urklippen ?
2014-04-04, 20:09
Medlem
felias avatar
Citat:
Jag frågade inte google jag frågade dig om ett påstående som du nämnde. Det kan inte google svara på....
Så åter igen : vilka tidningar och ursprung är de urklippen ?

Om du ifrågasätter äktheten får du väl för fan leta själv. Jag är inte din morsa och jag kunde inte bry mig mindre vad du vill tro.

http://img.4plebs.org/boards/pol/image/1387/51/1387512853246.jpg
Senast redigerad av felia 2014-04-04 kl. 20:16.
2014-04-04, 20:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Om du ifrågasätter äktheten får du väl för fan leta själv. Jag är inte din morsa och jag kunde inte bry mig mindre vad du vill tro.
Så du kan inte bevisa äktheten till alla och inte fåtal av dess urklipp ??
Nej! Att du inte bry dig var inte oväntat.
Som vanligt kan du inte förankra ditt påstående, intressant men inget nytt.
2014-04-04, 20:26
Medlem
felias avatar
Citat:
Så du kan inte bevisa äktheten till alla och inte fåtal av dess urklipp ??
Nej! Att du inte bry dig var inte oväntat.
Som vanligt kan du inte förankra ditt påstående, intressant men inget nytt.

Klippen kommer ifrån The Jew York Times, läs länken.
2014-04-04, 21:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Klippen kommer ifrån The Jew York Times, läs länken.
jaha men det bevisar fortfarande inget av dess äkthet.... det var bara ytterligare en notis med hänvisning till new york times..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in