2014-04-02, 23:01
Medlem
Om jag är uppe i 24mg och ingen effekt, hur länge bör jag vänta innan jag är nere på iaf 8 mg och blir mysig? (ej beroende så tiden spelar inte så stor roll)
Citera
2014-04-03, 02:32
Medlem
DreamRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychedelicDmT
Om jag är uppe i 24mg och ingen effekt, hur länge bör jag vänta innan jag är nere på iaf 8 mg och blir mysig? (ej beroende så tiden spelar inte så stor roll)

Tyvärr är Sub/Buprenorfin en Opioid som när man väl är relativt långt gången Opiatmissbrukare på slutar fungera... Är du uppe i 24mg utan effekt dvs bara blir frisk, då är du nog rätt körd... Visst om du väntar en månad så kan du ta 8mg och bli halvmysig, men efter 2-3 dagar är toleransen tillbaka på 24mg utan effekt igen! Sub samt delvis opiater i övrigt är riktigt hemskt på det sättet och en "one way street".. Ingen återvändo egentligen! Det finns en anledning till att folk börjar skjuta Heroin efter några år...

Må väl!
Senast redigerad av DreamR 2014-04-03 kl. 02:34.
Citera
2014-04-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychedelicDmT

hoppas att du tar det nasalt..
Citera
2014-04-03, 17:47
Medlem
KringExs avatar
Har intagit 3mg Iktorivil och 150mg tradolan idag
Tänkte ta 2 mg sub imorgon
Kommer subruset att störas/bli bättre/sämre av jag intagit trad och ikto idag?

Mvh
Citera
2014-04-04, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har intagit 3mg Iktorivil och 150mg tradolan idag
Tänkte ta 2 mg sub imorgon
Kommer subruset att störas/bli bättre/sämre av jag intagit trad och ikto idag?

Mvh

Jag brukar iaf nodda lite extra, ruset är gött subben tar över det ganska mycket
Citera
2014-04-04, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumatheman
Jag undrar är en tändsticka lika lång som 1 mg lina?

Du e fan inte värdig o ha en B8a som Avatar.. gå o lägg dig
Citera
2014-04-04, 19:25
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Tagit sub varje dag i 4-5 dagar nu och innan de va de längesen som fan så jag tog 0.5mg i måndags och noddade sönder och nu idag har jag tagit säkert 2-2.5mg och inte ens i närheten av hur påverkad jag va i måndags... stiger toleransen så snabbt? och hur länge ska man ha uppehåll för att bli skön på typ 0.5mg igen?
Citera
2014-04-05, 20:18
Medlem
Finns det något subutex / suboxone program i länet Gävleborg? I så fall vart, och hur kommer man lättast in? Någon med erfarenhet därifrån som kan PM:a mig?
Citera
2014-04-05, 20:24
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Finns det något subutex / suboxone program i länet Gävleborg? I så fall vart, och hur kommer man lättast in? Någon med erfarenhet därifrån som kan PM:a mig?

Det är väl bara för dig att söka om det på ditt landstings hemsida eller något, för att komma in måste du först skicka in en egenremiss och blir sen kallad på bedömningssamtal. Men har du minst ett års dokumenterat heroin eller morfin missbruk? För har du inte det så kommer du inte in kan jag lova.
Citera
2014-04-05, 21:14
Medlem
Sisofyss avatar
Tack för ett mycket bra förstainlägg! Intressant fakta!

Jag undrar bara, ungefär hur långt tid efter intag peakar ruset ungefär?
Tramadol kan ju ta timmar, medan t.ex kokain någon minut!
Citera
2014-04-05, 22:04
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Vilka doser har han legat på varje dag? För även om man bara tar 1mg i en månad så får man abstinens men den blir nog inte så farlig, fast har han hjälpmedel som loperamid benso eller lyrica?

Jag klarade mig ofattbart bra, kände inte ens den minsta frossa när jag gjorde ett uppehåll på 1,5månader. Detta efter att ha IV:at 8mg/dag under 2,5-3månader förra Hösten..
Räknade med att jag skulle ha utvecklat ett rejält beroende men jag kände ingenting av det alls..

Dock fungerar Opioider ganska skumt på mig, något som jag tror började efter att jag missbrukat Krypton(3g/dag) i ett helt år(som jag tidigare nämnt i denna tråd samt Heroin-tråden..)

På plus-sidan: Ingen Abstinens hur illa jag än betett mig mot min egen kropp än så länge(ta i trä)
På Minus-sidan: Behöver riktiga Elefant-doser för att känna av Opioiderna ordentligt..
Citera
2014-04-06, 18:41
Bannlyst
har en nybörjarfråga.. har ingen våg o tänk testa sub för första gången , hur gör man för att få till ca 1mg som e bra dos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in