Citat:
Ursprungligen postat av
Visf
Så vad i hans inlägg har jag inte bemött?
Du har inte bemött hans inlägg öht, skojar du eller?
Citat:
Jag har inte ens pratat om opinionen. Jag har pratat om hur den politiska situationen ser ut.
Ska vi däremot prata om opinionen så har stödet för invandringskritiken en negativ trendlinje
Att trendlinjen är negativ enligt två undersökningar spelar mindre roll när det är så pass tydligt vart opinionen lutar.
Citat:
Kanske, vilket i så fall inte vore särskilt bra för liberala idéer. Jag tror inte det är troligt, vi har vår historia och i efterkrigstiden fick man kväsa många nazistiska och rasistiska rörelser, det är ett minne som lever kvar i våra institutioner.
Man behöver inte vara rasist för att vilja harmonisera vår invandringspolitik med våra grannländer och de flesta andra västeuropeiska länder.
Citat:
Jag tycker man skulle kunna göra mer, men C är de som trycker hårdast i förhandlingarna för en frihetsrätt i arbetsmarknaden. Man har därtill pratat om att sänka ingångslöner, om du tror det innebär att "sänka lönen för ungdomar" fattar du inte hur lönebildning sker.
Det är specifikt vad man talat om flera gånger, men du kanske missat det?
Citat:
Men i den här frågan har man drivit reformer, precis som man krympt välfärdsstaten. SD har inget utslag för sin politik och kommer inte ha det heller. Men ni populister kan väl hålla tummarna för det, men var snälla att kalla er inte för liberaler, ord betyder faktiskt saker.
Jag tycker du borde lyssna på ByeByeBoston och sluta vara handikappad eller dum i huvudet. Du är inte liberal. Värdekonservatism och folkhemmet är inte liberalt, det är populistiskt och det är vad du är, du är populist.
Lyssna på
ByeByeBoston och inse att jag bara är en främlingsfientlig fascist eller? Så pinsamt låg nivå.
Din närvaro i den här tråden börjar bli ganska förutsägbar och trist.