2014-04-02, 20:34
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Trolleri allt du skriver?

Verkligen inte. Varför skulle det vara så osannolikt att en rik äldre herre lägger 500k på bitcoin.
Och ärligt talat skiter jag fullständigt i om folk tycker jag trollar.

Jag är massepojken.
Citera
2014-04-02, 21:34
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppaFlashback
Galenskap! Jag behöver göra ca 500 godtyckliga transaktioner.

Jag har ca 0.00008 btc. I teorin räcker det till 8000 transaktioner (0.00000001 btc x 8000). Men jag får tydligen inte göra några transaktioner!

Jag har tydligen inte ens coins till ens en transaktion.

Finns det något sätt jag kan utföra 500 helt legitima transaktioner? Eller måste jag skaffa mig större summor bitcoins?
I teorin så måste du betala transaktionsavgifter baserat på hur mycket plats du tar upp i blockkedjan.

Gratistransaktioner är välgörenhet från miners och ges vanligtvis endast till de som uppfyller vissa krav på transaktionen. Så om du ska spamma blockkedjan med dina skräptransaktioner så får du helt enkelt betala för det.
Citera
2014-04-02, 22:27
Medlem
zaaph1s avatar
Har backpackat i fyra månader och inte varit uppkopplad, om någon vänlig träl har lust att snabbt ge en brief på vad jag kan ha missat på btc-fronten senaste fyra månaderna vore det uppskattat!

Edit: Googlar självklart själv, men enstaka tips på vad jag bör kolla upp vore schyst åtminstonde!
Citera
2014-04-02, 22:32
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Verkligen inte. Varför skulle det vara så osannolikt att en rik äldre herre lägger 500k på bitcoin.
Och ärligt talat skiter jag fullständigt i om folk tycker jag trollar.

Jag är massepojken.

Ok, ganska galet att gå in med så mycket vid denna tiden i så fall. Kursen kommer sjunka under $400 snart.
Citera
2014-04-02, 22:55
Medlem
Stiga / Sjunka

Vad tror ni?
Citera
2014-04-02, 23:43
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Stiga / Sjunka

Vad tror ni?

Snälla, se bortom kortsiktiga upp- och nedgångar.

Kolla på den här filmen med Andreas Antonopoulos som redogör för de stora behållningarna med Bitcoin. Långsiktigt kommer det med största sannolikhet att gå upp många gånger om, om inte en annan kryptovaluta ersätter BTC.

https://www.youtube.com/watch?v=biXORNe4dhM
Citera
2014-04-03, 00:32
Medlem
Lingon_s avatar
Deklarationstider nu, är det värt att deklarera ett fåtal tusen man fått i vinst från mining? Har tagit emot europabetalningar på några tusen förr utan att de börjat bråka så känns rätt lugnt. En annan sak om det var 100.000 man satt in på kontot.
Citera
2014-04-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ok, ganska galet att gå in med så mycket vid denna tiden i så fall. Kursen kommer sjunka under $400 snart.

Det går inte in i folks hjärnor att bitcoin kan gå åt något annat håll än uppåt.

Man kan inte veta om kursen kommer gå uppåt eller neråt men valutan kommer kollapsa någon gång och då måste givetvis någon förlora.
Citera
2014-04-03, 03:54
Medlem
Citat:
Trolleri allt du skriver?
Klart han inte trollar, det är väl inget konstigt att snubben som tror att Auroracoin i hemlighet är Isländska statens valuta knullar milfs han träffar på bussen där han håller bitcoin föreläsning (efter att snällt ha frågat chauffören givetvis)?

Han är största skitsnackaren och lägger fram skit han får fram från artiklar som insider info på ett sätt så att man kan läsa i texten hur andfådd han är av att trycka på tangenterna. Vet inte vad han lider av men en psykologisk analys vore intressant.

Är det medvetet trolleri är det sjukt roligt, även om satiren är rätt så jävla överdriven. Jag är dock rädd att han delar sina önsketänkande dagdrömmar med oss. Ganska tragiskt om man tänker efter, vem får ut något av att sitta och ljuga på ett internetforum annat än en väldigt ensam person.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-04-03 kl. 04:13.
Citera
2014-04-03, 09:51
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Klart han inte trollar, det är väl inget konstigt att snubben som tror att Auroracoin i hemlighet är Isländska statens valuta knullar milfs han träffar på bussen där han håller bitcoin föreläsning (efter att snällt ha frågat chauffören givetvis)?

Han är största skitsnackaren och lägger fram skit han får fram från artiklar som insider info på ett sätt så att man kan läsa i texten hur andfådd han är av att trycka på tangenterna. Vet inte vad han lider av men en psykologisk analys vore intressant.

Är det medvetet trolleri är det sjukt roligt, även om satiren är rätt så jävla överdriven. Jag är dock rädd att han delar sina önsketänkande dagdrömmar med oss. Ganska tragiskt om man tänker efter, vem får ut något av att sitta och ljuga på ett internetforum annat än en väldigt ensam person.

Vad söt du är lille snuttegubben. Intressanta tankegångar har du dessutom. Jag tog kontakt med massepojken i morse för att kolla av lite.

Vad kul att du ringer säger masse, det har varit tyst flera veckor nu. Nä förresten, det ringde för några dar sen,, men fan, det var comviqs kundtjänst.

Jag vet redan vad du ska fråga säger masse, och svaret är ja. Jag är oerhört patetisk och ensam.
Fast det är ju alla säger masse. Det är bara det att dom är inte tillräckligt intelligenta för att kunna inse detta.
Citera
2014-04-03, 09:56
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Bitcoin omnämns idag i en artikel i SvD Näringsliv.
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/bank-och-fastighet/unga-amerikaner-domer-ut-banker_3425610.svd#xtor=AD-500

Är bankerna dödsdömda? Ja, i alla fall om man ska lita på undersökningar som visar att mer än två tredjedelar av unga hellre skulle gå till tandläkaren än till sin bank. De är dessutom övertygade om att det kommer helt nya betaltjänster på sikt.

...

Bitcoin nämns naturligtvis i sammanhanget men mer som en tänkbar ingrediens i kommande betalningsflöden. Fast en och annan invänder mot talet om ”diginomics” med att millennieskiftesgenerationen än så länge inte utgör något reelt hot då de inte ruvar på stora tillgångar. Å andra sidan lär det bli ändring på det.
Citera
2014-04-03, 10:15
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Stiga / Sjunka

Vad tror ni?

Jag tror vi ska ner ytterligare. Jag ser en kurs på 200-300 som trolig inom en månad.
Bitcoin är troligvis bara ett experiment. Så småningom kommer det en kryptovaluta som blir en ny världsvaluta. Men det kommer inte vara bitcoin.

Bitcoin kan dock vara stolt fader till denna. Om än väldigt fattig nedgången och alkoliserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in