Citat:
Ursprungligen postat av
scout29
Det har krävt ett tillfälle där du har varit utanför rummet innan det blev byggt, vilket innebär att rummet har en utgång. Du kanske bygger rummet oigenomträngbar för det som lever i det men det innebär fortfarande att det finns något utanför. Universum kan inte ha existerat av sig själv och inte heller vara ett evigt rum.
Din logik fungerar inte. Du pratar om universum. Det är något vi inte förstår än. Du kan omöjligtvis veta hur det är byggt, vad som finns utanför eller vad som skapat det. Det gör det dock inte mer rimligt att det är något gubbe med magiska krafter som tillverkat det. God of gaps.
Citat:
Ursprungligen postat av
scout29
Hela mänsklighetens era och dess sol hinner dö innan man kommer fram till bekräftelse av en teori som redan har brister. Tidsramen för evolutionsteorin är ursäkten för att ge den en ton som låter ljuvlig för de som hatar iden av en Gud. Även om någon vetenskaps man lyckas skapa liv i ett laboratorium så bevisar det att det krävts intelligens input och inte någon slump.
Jag tror inte du riktigt har koll på vad du pratar om. Evolutionen är accepterad redan idag och tonvis av bevis finns att skåda över hela världen. Det finns självklara exempel på hur det gått till, i vilket olika faser vår planet befunnit sig i samt hur djurriket har utvecklats till vad det är idag. Detta är inga påståenden som man måste "tro på" för att kunna acceptera. Du behöver bara se, ta och förstå med dina egna sinnen. Objektivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
scout29
Så du menar att big bang kan förklaras utan evolution? Sluta försvara din ignoranta ställning.
Se vad du själv skriver innan du kallar andra för saker som "ignorant". Inget kan förklara Big Bang. Inte vetenskapen; inte gud.
Evolutionen jag tänker på har absolut ingenting att göra med en Big Bang. Vad för "evolution" är det du tänker på? Förklara det för mig så kan jag besvara dina tillkortakommanden senare.