Citat:
Ursprungligen postat av
hejsfittan
Svara på min fråga först, så ska ja svara på din sen
3 ord har jag för dig. Tro, hopp och kärlek. Dessa tre är endast fullkomliga i Guds namn. Jesus Kristus. När jag läser bibelns ord, så känns det mer än bara ord. Det ligger liv, hopp och kärlek i förkunnelserna.
Om bibeln visar sig bara vara en myt, så har jag ändå inte förlorat något utan vunnit mycket kärlek och omsorg. Men om den visas sann, då har jag lagt min själ i Guds händer och hoppas på frälsning. Jag har valt fruktan över högmod. Vad ska du människa kunna säga om bibeln visar sig vara sann och sanningen var under din näsa som du förnekade?
Att komma till tro på Gud är individuellt. Vissa kommer till tro pga av livserfarenheter, svårigheter och tröst andra genom slutsatser från vetenskaplig fakta. Dessa sidor passar in på mig och jag har hört myntets båda sidor (evolutionsteorin, kreationism). Min slutsats ligger i Guds tesen och frivilligt har lagt mitt hopp i hans namn. Med andra ord det är du som väljer vad du vill tro på beroende på de sinnesuttryck du får av din omgivning och erfarenheter.