Citat:
Ursprungligen postat av
skrattaihjalmig
det är helt vanliga svarta och den där svarta killen(AFROSVENSKARNAS FÖRBUND) som klagade på tintin böckerna.
programmet(del1) handlar om att svarta tycker synd om sig själva OCK SKYLLER PÅ ATT DET ÄR VITAS FEL!
Nej, jag kollade nu upp vilka som var medverkande och förutom ett par artister vars politiska verksamhet jag inte känner till, så var samtliga andra svenska statens politruker. Vilket, som sagt, var rätt väntat, med tanke på att det är svenska statens propagandakanal.
Det som blir lite komiskt med att man inom regimmedia endast kan välja ut "afrosvenskar" som är en del av statens antivita propaganda, är att de blir tvungna att välja flera som har en vit föräldrer, samt ibland är även farsan s.k. afroamerikan (d.v.s. också delvis vit). Jag har fler helsvarta i min bekantskapskrets än de kan få ihop till sitt ljug- och propagandaprogram, trots att jag inte alls är glad över att det finns fler svarta på T-centralen i Stockholm än i en storfilm om Afrika.
I vilket fall finns det ingen anledning för mig att återigen höra samma lögner från en och samma statliga hatpredikanter som jag har behövt lyssna på flera gånger tidigare till leda, så programmet går bort på en gång. Ni som skriver i den här tråden som om programmet hade någonting överhuvudtaget att göra med de flesta svarta i Sverige, istället för att det är samma lögnaktiga statspropaganda som tidigare, är rimligtvis antingen med i Afrosvenskarnas rasistförbund, eller så är ni i allra högsta grad beklagansvärda.
Edit: I förbigående är det ett bra tecken på att det inte handlar om vanliga afrikaner i Sverige, om hen är t.ex. extremt involverad i att man ska använda ordet "hen". Tro mig, jag har inte träffat en endaste svart afrikan (och jag har träffat ändå rätt många) som skulle bry sig ett skit om sådana stolligheter. Däremot kan t.ex. en kompis som har invandrat hit från Afrika (efter att ha bott i ett annat europeiskt land) i vuxen ålder klaga på den otrygghet och missnöje han känner över bostadsområdet han har hamnat i, eftersom det bebos av alla möjliga rötägg och kriminella från jordens alla hörn.
Det lär knappast vara sådant man får höra från "afrosvenskar" i regimprogram, för dessa lär känna sig mer hotade av inbillad rasism och tron på "rasistiska strukturer" än av att bli ihjälhuggna av en importerad rasistisk arab eller kurd utanför sitt hem (om de nu hade behövt bo i de områden där de flesta svarta afrikaner får bo i Sverige, vilket de flesta regimtjänare slipper).