2014-03-29, 13:43
  #817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
I Varberg blev nio romer avhysta från en park, där dom slagit läger.

Nu får dom flytta in hos Lasse Diding, nån sorts "profil" i Varberg.



Hur mycket kommer Lasse att bli knullad?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/romer-pa-plats-i-didings-villa

Lasse äger två hotell i Varberg, och han är rik som ett troll.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13618808.ab
2014-03-29, 15:06
  #818
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Lasse äger två hotell i Varberg, och han är rik som ett troll.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13618808.ab

Då har han alla möjligheter att själv "ordna övernattning" åt romer på dessa hotell, eftersom myndigheterna (obegripligt nog ) har "gjort motstånd".

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/romer-far-hjalp

Vore intressant att få veta, om romerna grisar ned Didings källare i den utsträckning som brukar förekomma.
2014-03-30, 00:25
  #819
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vore intressant att få veta, om romerna grisar ned Didings källare i den utsträckning som brukar förekomma.
Jo, precis min fundering. Kommer dom sin vana trogen att bortföra och avyttra allt som inte är fastskruvat. Hoppas det.
2014-03-30, 00:55
  #820
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jo, precis min fundering. Kommer dom sin vana trogen att bortföra och avyttra allt som inte är fastskruvat. Hoppas det.

Antagligen, det blir väl samma sak som i programmet Nattcafé där det diskuterades om fördomar mot romer.

Samtliga gäster tyckte det var lika hemskt med alla osanningar om "tjyvaktiga zigenare", men det ställdes inte en enda fråga om bakgrunden till alla fördomarna. Det ironiska var att när programmet var slut och gästerna gått hem, då hade allt porslin stulits från redaktionen. I dag ångrar programledaren Siewert Öholm att han inte berättade om händelsen i efterföljande Nattcafésändning.
2014-03-30, 04:40
  #821
Medlem
BAB7s avatar
Nu får det vara nog!

Låt romerna vara, dom skadar ingen, dom lever på det sätt som dom gjort i generationer.

Vi vill ha ett öppet Europa och då attackerar man inte specifika grupper, eller på annat sätt misskrediterar andra folkgrupper.

Sverige 2014 är ett helt annat Sverige än 1984, det borde även den mest inbitne flashbackrasisten ändå förstå.. Sverige blir mindre och mindre svenskt, förr var Sverige ett riktigt tråkigt land, visst det var ett rikt, välbärgat och säkert land men dock oerhört trist och långtråkigt.

Idag ser det annorlunda ut, se på Malmö tex, Malmö är först ut och visar vägen för hur Sveriges framtid ser ut.
Malmö är enligt mig Sveriges bästa stad, en stad som är väldigt, väldigt osvensk, inte bara för att här bor många invandrare utan det är hela den sammanlagda känslan i staden och visuella intryck etc, den öppna handeln på gator och torg, den lite smutsiga men gemytliga atmosfären, den hetsiga och ibland kaotiska trafiken där man tutar och gasar i sann kontinental anda.

Glöm "Bullerby-sverige" - för det är historia och kommer aldrig mer tillbaka.
2014-03-30, 10:11
  #822
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jo, precis min fundering. Kommer dom sin vana trogen att bortföra och avyttra allt som inte är fastskruvat. Hoppas det.

Att inhysa Romer på ett hotell? Dom försöker inte bara bluffa till sej frukostar som de inte har rätt till, det kommer bära iväg på alla lösören. Rumänska Romer är mer tjuvaktigare än Finska Romer, det har många Stockholm fått erfara.

Igår blev en resenär i tunnelbanan av med sin Macbook Pro , datorn stals av en lapptiggare. Lapptiggarna är det där som jobbat åt Rumänska maffian, där det försöker lura av Svenska deras pengar.
2014-03-30, 10:15
  #823
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu får det vara nog!

Låt romerna vara, dom skadar ingen, dom lever på det sätt som dom gjort i generationer.

Vi vill ha ett öppet Europa och då attackerar man inte specifika grupper, eller på annat sätt misskrediterar andra folkgrupper.

Sverige 2014 är ett helt annat Sverige än 1984, det borde även den mest inbitne flashbackrasisten ändå förstå.. Sverige blir mindre och mindre svenskt, förr var Sverige ett riktigt tråkigt land, visst det var ett rikt, välbärgat och säkert land men dock oerhört trist och långtråkigt.

Idag ser det annorlunda ut, se på Malmö tex, Malmö är först ut och visar vägen för hur Sveriges framtid ser ut.
Malmö är enligt mig Sveriges bästa stad, en stad som är väldigt, väldigt osvensk, inte bara för att här bor många invandrare utan det är hela den sammanlagda känslan i staden och visuella intryck etc, den öppna handeln på gator och torg, den lite smutsiga men gemytliga atmosfären, den hetsiga och ibland kaotiska trafiken där man tutar och gasar i sann kontinental anda.

Glöm "Bullerby-sverige" - för det är historia och kommer aldrig mer tillbaka.

Malmö är staden som gud glömde. Man försöker undvika Malmö när man skall till Köpenhamn, helt plötslig kan det uppstå någon mångkulturell yttring där din ägodelar skall vara någon annans. Läser Sydsvenskan, ser att antalet personrån är rekordhögt i Malmö, eller är det så att Södermalms Journalisterna inte skriver om personrånen i Stockholm, vad vet jag.
2014-03-30, 11:16
  #824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Låt romerna vara, dom skadar ingen, dom lever på det sätt som dom gjort i generationer.
Du min kära vän. Så här är det. Den nedsmutsning av naturen som de flesta av de här olagliga bosättningarna resulterar i är faktiskt inget man kan blunda för. Och det är därför våra kommunpolitiker agerar tillsammans med polis och kronofogden.

Man kan tycka att en eller några husvagnar mitt ute i naturen inte gör någon större skada. Men faktum är att de här olagliga bosättningar som hittills har rivits av myndigheterna har krävt totalsaneringar av den förstörda naturen i mångmiljonklassen. Tyvärr måste man konstatera att den här typen av boende är en sanitär olägenhet.

Tänk dig själv hur du skulle reagera om det stod ett antal husvagnar utanför din villa, eller på innergården av den fastighet där du bor, med resultat att närliggande buskar används som toalett av ett femtiotal människor och utkanten av gräsmattan som soptipp.

Min förhoppning är därför att svenska myndigheter tillsammans med sina utländska kollegor hittar ett bra sätt att hjälpa alla de här EU-medborgarna ut ur misären.
__________________
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-03-30 kl. 11:27.
2014-03-30, 13:53
  #825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu får det vara nog!

Låt romerna vara, dom skadar ingen, dom lever på det sätt som dom gjort i generationer.

Vi vill ha ett öppet Europa och då attackerar man inte specifika grupper, eller på annat sätt misskrediterar andra folkgrupper.

Sverige 2014 är ett helt annat Sverige än 1984, det borde även den mest inbitne flashbackrasisten ändå förstå.. Sverige blir mindre och mindre svenskt, förr var Sverige ett riktigt tråkigt land, visst det var ett rikt, välbärgat och säkert land men dock oerhört trist och långtråkigt.

Idag ser det annorlunda ut, se på Malmö tex, Malmö är först ut och visar vägen för hur Sveriges framtid ser ut.
Malmö är enligt mig Sveriges bästa stad, en stad som är väldigt, väldigt osvensk, inte bara för att här bor många invandrare utan det är hela den sammanlagda känslan i staden och visuella intryck etc, den öppna handeln på gator och torg, den lite smutsiga men gemytliga atmosfären, den hetsiga och ibland kaotiska trafiken där man tutar och gasar i sann kontinental anda.

Glöm "Bullerby-sverige" - för det är historia och kommer aldrig mer tillbaka.

Om du vill ha ett Sverige med hög arbetslöshet, låg arbetsmoral, stora sociala utgifter, hög kriminalitet, dåliga skolresultat, degraderad sjukvård, bristande respekt för naturen så välkommen till Malmö och det nya Sverige.
Själv hade jag hellre behållt det Sverige som du kallar tråkigt.

Det Malmö du beskriver ovan skulle kunna vara vilken ociviliserad Arabstad som helst.
2014-03-30, 14:00
  #826
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
I Varberg blev nio romer avhysta från en park, där dom slagit läger.

Nu får dom flytta in hos Lasse Diding, nån sorts "profil" i Varberg.



Hur mycket kommer Lasse att bli knullad?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hallandsnytt/romer-pa-plats-i-didings-villa

Det här är klart värt att följa hur mycket kommer Lasse tåla från tjyvpacket till zigenare innan han också blir en fullblodsrasist. Jag älskar naiva idioter som Lasse de har stort underhållningsvärde.
__________________
Senast redigerad av Mad monk 2014-03-30 kl. 14:02.
2014-03-30, 14:38
  #827
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Antagligen, det blir väl samma sak som i programmet Nattcafé där det diskuterades om fördomar mot romer.

Samtliga gäster tyckte det var lika hemskt med alla osanningar om "tjyvaktiga zigenare", men det ställdes inte en enda fråga om bakgrunden till alla fördomarna. Det ironiska var att när programmet var slut och gästerna gått hem, då hade allt porslin stulits från redaktionen. I dag ångrar programledaren Siewert Öholm att han inte berättade om händelsen i efterföljande Nattcafésändning.

Ange källa, det där snodde du från mig. Och jag snodde det från "webben"!
2014-03-30, 14:56
  #828
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Ange källa, det där snodde du från mig. Och jag snodde det från "webben"!

Okey, jag snodde det från Sveriges Riksdag.


http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Kammaren/Protokoll/Riksdagens-protokoll-2011124_GZ0943/

Citat:
Det som nämndes tidigare, och som jag vill ägna lite tid åt att bemöta, gäller åtgärder för den nationella minoriteten romer. Jag fick intrycket att Karin Granbom Ellison utgår från att det när vi säger att anslaget är verkningslöst betyder att vi uppfattar frågan som mindre angelägen, som mindre angelägen för att det ska bli bra. Om man under en längre tid har försökt med åtgärder som en festival, lite utbildning, samtalspaneler, morgonsoffor, olika kampanjer, allt sådant som man försökt med i decennier, och det inte gett någonting tror vi inte att det ger någonting nu heller.

Det vi behöver ta reda på är vilka svårigheter minoriteten romer ser med majoritetssamhället. Vi känner till deras skepsis inför vår skola. Finns det kanske andra saker som vi måste kunna tala om? Vilka svårigheter har majoritetssamhället inför det romska samhället?

Om några timmar kommer Stiftelsen Expo att få en utmärkelse i Bankhallen i Riksdagshuset. Jag tänkte citera vad Expo skrev om den här frågan för en kort tid sedan: ”För några år sen handlade programmet Nattcafé om fördomar mot romer. Samtliga gäster tyckte det var lika hemskt med alla osanningar om ’tjyvaktiga zigenare’. Gott så. Men inte en enda fråga om bakgrunden till fördomarna ställdes. Och det ironiska var att när programmet var slut och gästerna gått hem, hade allt porslin stulits från redaktionen. I dag ångrar programledaren Siewert Öholm att han inte berättade om händelsen i nästa Nattcafésändning. Vad det handlar om är att inte se ner på människor och omyndigförklara dem, utan bevärdiga dem med att få svara på kritiska frågor på precis samma sätt som andra.”

Det är den vägen jag tror att vi måste gå. Vi kan inte lösa problemet genom att säga att den Icahandlare eller campinginnehavare som i tio år haft stora problem inte gjort några erfarenheter, att de har ägnat tio år åt att bygga på sina fördomar. Om de på något sätt försöker värna sin verksamhet hålls det upp ett finger och man säger: Du diskriminerar. Om de vill berätta om sina erfarenheter säger man: Du hetsar. Det är ingenting som ligger i romernas intresse. Det gagnar inte romerna att vi försöker sopa problemet under mattan. Vill vi öka integrationen i Sverige, vill vi hjälpa till med den processen, bör vi börja med att göra en kartläggning av de problem som romerna upplever i förhållande till majoritetssamhället och de problem som företrädare för majoritetssamhället upplever att de har med romerna. Det är en bas att starta från.

Jag har under lång tid inte sett något som tyder på att viljan att verkligen lyfta upp problemen och lägga dem på bordet finns. I allt väsentligt delar vi utskottets uppfattning i frågorna, men budgetreglerna är sådana att vi i det här läget inte kan yrka bifall till ett skarpt motförslag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in