Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Låt romerna vara, dom skadar ingen, dom lever på det sätt som dom gjort i generationer.
Du min kära vän. Så här är det. Den nedsmutsning av naturen som de flesta av de här olagliga bosättningarna resulterar i är faktiskt inget man kan blunda för. Och det är därför våra kommunpolitiker agerar tillsammans med polis och kronofogden.
Man kan tycka att en eller några husvagnar mitt ute i naturen inte gör någon större skada. Men faktum är att de här olagliga bosättningar som hittills har rivits av myndigheterna har krävt totalsaneringar av den förstörda naturen i mångmiljonklassen. Tyvärr måste man konstatera att den här typen av boende är en sanitär olägenhet.
Tänk dig själv hur du skulle reagera om det stod ett antal husvagnar utanför din villa, eller på innergården av den fastighet där du bor, med resultat att närliggande buskar används som toalett av ett femtiotal människor och utkanten av gräsmattan som soptipp.
Min förhoppning är därför att svenska myndigheter tillsammans med sina utländska kollegor hittar ett bra sätt att hjälpa alla de här EU-medborgarna ut ur misären.