Citat:
Ursprungligen postat av
rojas
Jag var och besökte lägret vid Högdaslhöjderna idag (det vid tågspåret),och vid bilen så hittade jag fordonets besiktningspapper.
Ska gå igenom dem och se om jag hittar något intressant.
(FB) Romska läger i Sverige
Dessutom så har de skräpat ner rejält sen jag var där sist,de har dessutom isolerat bilen genom att med genomskinlig pressening/plastpåsar tejpat för de rutor som var krossade eller saknades på bilen.
Dessutom så har de skräpat ner rejält där sen jag var där sist,och isolerat bilen genom att tejpa fast plastpåsar/genomskinlig pressening på bilrutorna då de flesta var spräckta eller helt krossade.
Fanns en hel drös med papper och jag har bara snabbt skummat igenom dem,de preliminära resultaten är;
Fordonsmodell: Ford BNP Mondeo,årsmodell 2000
Registreringsnummer: RHM 396
Införskaffad år: 2000
Vägmätarställning: 183011
Senaste besiktningen ska tydligen ha utförts 8/1-2014 av Carspect AB,Vendelsömaömsvägen 98,Stockholm Haninge
Bilen fick underkänt i kontrollbesiktningen med läckage i avgassystemet som motivering.
Originalägaren/köparen ska ha varit ett bolag vid namn "APW ENCLOSURES AKTIEBOLAG",som den 2000-03-10 (vet inte om det betyder tredje Oktober eller tionde April,men så står det) fått den levererad utav "AB WILHELM KINDWALL" Veddestavägen 2(står otydligt,gissning) 175 06 Järfälla.
Bilen ska ha besiktats och varit inne på service ett flertal gånger innan,jag återkommer om jag finner något intressant.