2014-06-16, 15:11
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Besökte lägret idag och det var ganska många tiggare hemma. Tog en del foton på våra eu gäster som inte uppskattade att jag var där. Utan att ha räknat jätte noga fick jag det till 20-25 kojor. Laddar upp ifall ngn är intresserad.

Kan tillägga att det ligger bajs/bajspapper överallt och massa brasor som brinner lite här och där. Skulle inte bli förvånad om en brand drar igång på den där kullen.
Jag var och besökte lägret vid Högdaslhöjderna idag (det vid tågspåret),och vid bilen så hittade jag fordonets besiktningspapper.
Ska gå igenom dem och se om jag hittar något intressant.
(FB) Romska läger i Sverige

Dessutom så har de skräpat ner rejält sen jag var där sist,de har dessutom isolerat bilen genom att med genomskinlig pressening/plastpåsar tejpat för de rutor som var krossade eller saknades på bilen.

Dessutom så har de skräpat ner rejält där sen jag var där sist,och isolerat bilen genom att tejpa fast plastpåsar/genomskinlig pressening på bilrutorna då de flesta var spräckta eller helt krossade.
Senast redigerad av rojas 2014-06-16 kl. 15:18.
2014-06-16, 18:42
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Du får gärna ladda upp bilderna.
http://pho.to/618Zl
There you go
2014-06-16, 18:47
Medlem
Mike.Andersens avatar
Härligt, nu är kvällen räddad.
2014-06-16, 19:06
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
http://pho.to/618Zl
There you go

Schysta bilder, bra jobbat.
Alltså jag fattar inte varför Vantörs politiker inte gör något mot dessa freebajsande/nedskräpade/illegalt bosättande as?
Nu kommer det bli ännu en ny jätte räkning för kommunen,
det är ett sånt jävla hån mot oss skatt-betalare, man blir så fruktansvärt förbannad!
2014-06-16, 19:15
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Schysta bilder, bra jobbat.
Alltså jag fattar inte varför Vantörs politiker inte gör något mot dessa freebajsande/nedskräpade/illegalt bosättande as?
Nu kommer det bli ännu en ny jätte räkning för kommunen,
det är ett sånt jävla hån mot oss skatt-betalare, man blir så fruktansvärt förbannad!
De skulle ju mer eller mindre idiotförklara sig själva om de överhuvudtaget erkännde att ett nytt läger sprungit upp bara ett stenkast bortifrån där det gamla låg,då det skulle vara det ultimata beviset på myndigheternas ineffektivetet och passivitet när det gäller stävjandet utav den zigenska tiggarpandemin.
2014-06-16, 19:39
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Jag var och besökte lägret vid Högdaslhöjderna idag (det vid tågspåret),och vid bilen så hittade jag fordonets besiktningspapper.
Ska gå igenom dem och se om jag hittar något intressant.
(FB) Romska läger i Sverige

Dessutom så har de skräpat ner rejält sen jag var där sist,de har dessutom isolerat bilen genom att med genomskinlig pressening/plastpåsar tejpat för de rutor som var krossade eller saknades på bilen.

Dessutom så har de skräpat ner rejält där sen jag var där sist,och isolerat bilen genom att tejpa fast plastpåsar/genomskinlig pressening på bilrutorna då de flesta var spräckta eller helt krossade.
Fanns en hel drös med papper och jag har bara snabbt skummat igenom dem,de preliminära resultaten är;

Fordonsmodell: Ford BNP Mondeo,årsmodell 2000
Registreringsnummer: RHM 396
Införskaffad år: 2000
Vägmätarställning: 183011

Senaste besiktningen ska tydligen ha utförts 8/1-2014 av Carspect AB,Vendelsömaömsvägen 98,Stockholm Haninge

Bilen fick underkänt i kontrollbesiktningen med läckage i avgassystemet som motivering.

Originalägaren/köparen ska ha varit ett bolag vid namn "APW ENCLOSURES AKTIEBOLAG",som den 2000-03-10 (vet inte om det betyder tredje Oktober eller tionde April,men så står det) fått den levererad utav "AB WILHELM KINDWALL" Veddestavägen 2(står otydligt,gissning) 175 06 Järfälla.

Bilen ska ha besiktats och varit inne på service ett flertal gånger innan,jag återkommer om jag finner något intressant.
2014-06-16, 20:23
Medlem
Såg i morse att polisen var vid det rätt stora romlägret på Industrigatan i Malmö i morse, nu var det tomt. Undrar var de bosätter sig nu? Först var de på tomten mittemot den stora ödetomten med skatepooler. Det tog ett par veckor sen blev de bortkörda därifrån och ägaren satte upp taggtrådsstaket runt den tomten. De flyttade då bara rakt över gatan och har bott där nu ett par veckor.
2014-06-16, 20:28
Medlem
envackerblommas avatar
läste i pappers metro att polis fick ingripa i humlegådren igår
20 pers söp grillade o nåra kvinnor viftade med kniv vid tumult. en gripen. folk avvisades. kan det varit östermalmstanter?
finns inget på metr webbsida - censur
2014-06-16, 20:56
Medlem
Max2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
20 pers söp grillade o nåra kvinnor viftade med kniv vid tumult. en gripen. folk avvisades. kan det varit östermalmstanter?

http://www.metro.se/stockholm/brak-storde-barnfamiljer-i-humlegarden/EVHnfo!yl50qHjiP2gSU/
2014-06-17, 06:10
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma

Humlegårdsziggelägret som hade Söndagsmys helt enkelt, bärs, stark sprit och grillat.
Härligt att Mångkulturalisterna på Östermalm får smaka mångkultur, this is the shit you wanted.

THIS IS GLOBALISM!
2014-06-17, 20:42
Medlem
Nu har det dykt upp en husvagn med zigenare vid den tidigare personalparkeringen som Ericsson hade i Mölndal (bakom en virkeshög). Två rumänska bilar parkerade bredvid. Tydligen är det ok att campa var man vill så länge man tillhör rätt folkgrupp.
2014-06-17, 22:55
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidiw
Nu har det dykt upp en husvagn med zigenare vid den tidigare personalparkeringen som Ericsson hade i Mölndal (bakom en virkeshög). Två rumänska bilar parkerade bredvid. Tydligen är det ok att campa var man vill så länge man tillhör rätt folkgrupp.

Kan du kryssa in lägret på en Google mapp, samt ge oss reg #.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in