2014-04-26, 12:21
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nu har man i över 500 år försökt avhysa Romer som slår läger.
Det har inte fungerat.
Är det inte dags att byta taktik?

Vid Riksdagen 1617 beslutades det att romska kvinnor och barn skulle fördrivas ur landet medan de romska männen skulle man ha rätt att döda.
2014-04-26, 12:25
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Gamla stan var nedlusad av vitmålade "spöken" som också lär extraknäcka som ficktjuvar, tattare som strök runt och kvinnor som kom och stack in muggar och skramlade med över oxfilén med bea framför näsan på turisterna på uteserveringarna när vi var där förra sommaren. Skulle verkligen inte påstå att det "hölls rent" där.

Menade att det åtminstone är städat. Inte så myclet skräp, spott och kladd som andra delar av stan. F.ö. vilken normal person (undantaget de som nyligen är operererade i munnen) tycker det är lämpligt och fräscht att spotta i bebyggda områden?
Spottar gör man på sin höjd i motionsspåret, och dp gärna utom synhåll för andra. Jävla sopor!
2014-04-26, 14:25
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu har de förstått att det är attraktivt att bo i innerstan.

http://www.dn.se/sthlm/tiggare-bosatter-sig-i-city-lager-under-kungsbron/
Fin bild!
Gång på gång har tiggarna tvingats bort från sina olagliga bosättningar i skogar utanför innerstaden. Nu slår de upp nya läger – mitt i city.

– Money, money. Bebbe, säger en ung kvinna och håller fram handen samtidigt som hon viker undan filten pekar på sin mage

"– Vi ska åka ut och titta på det och göra en bedömning om det rör sig om olaga camping, säger Tony Essby, stationsbefäl."

är han efterbliven? Klart det är olaga camping. Det handlar om att snutarna är lata och för fina för att rensa gatorna. Snutarna är ju lika PK som resten av Etablissemanget, de är mer oroad av att det kanske finns 10% som röstar på SD inom Polisen än att upprättahålla ordningen på gator och torg och det inte är bara dessa ziggisar som är problemet, det är Nordafrikanska ficktjuvsligor, det är hasardspelande Albaner i Gamla Stan som blåser turister med kula under muggspelet, det är knarkare från alla jordens länder runt Klara kyrkan, samma sak borta vid Sergels Torg, ta er en titta vid Åhlens, står och hänger klasar med våldtäktsaraber och afghaner som sedan går ut på rövarstråt. Konstiga hemlösa negrer vandrar omkring planlöst på gator och torg.

Lägg även till kickersgäng från förorterna och andra slödder.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2014-04-26 kl. 14:28.
2014-04-26, 16:18
Bannlyst
Zigenska tiggare bosätter sig i Stockholm City (Zigenarläger under Kungsbron)

Gång på gång har tiggarna tvingats bort från sina olagliga bosättningar i skogar utanför innerstaden. Nu slår de upp nya läger – mitt i city.

– Money, money. Bebbe, säger en ung kvinna och håller fram handen samtidigt som hon viker undan filten pekar på sin mage.

Bredvid henne på madrassen som är utlagd på trottoaren sitter en man och äter grillad kyckling och bröd. Klockan är runt halv nio på kvällen och gruppen av tiggare som har slagit läger under Kungsbron mitt i centrala Stockholm växer snabbt.

På andra sidan vattnet finns fler läger, bland annat under Barnhusbron. Där har upp emot 50-60 personer vistats sedan några veckor tillbaka. Vid boplatsen hänger tvättlinor med kläder som tvättats i Klara Sjö.

Tiggarna från Rumänien har tidigare slagit upp olagliga bosättningar utanför innerstaden; i Högdalen, Flemingsberg och Helenelund där de gång på gång hysts bort av Kronofogden.

---------------------------

Vad måste vi göra för att få bort zigenarna?
Kan vattnet bli förorenat när de tvättar sina smutsiga kläder i Klara Sjö?
Hur länge dröjer det innan några rediga svenskar kör bort dom?
Ni som vill ha en massa zigenare i Sverige, var ska de bo anser ni?
2014-04-26, 17:46
Medlem
Mike.Andersens avatar
Härligt att tiggarna har bosatt sig mitt i city.
2014-04-26, 17:53
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Härligt att tiggarna har bosatt sig mitt i city.

Jag tycker de borde invadera Södermalm istället, och förstås stanna för kisspaus utanför Aftonbladets redaktion på vägen dit.
2014-04-26, 18:35
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Jag tycker de borde invadera Södermalm istället, och förstås stanna för kisspaus utanför Aftonbladets redaktion på vägen dit.

Efter en kisspaus utanför Aftonbladet, så kan de stanna till utanför Rosenbad och kacka utanför porten.

2014-04-26, 18:39
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Dom HAR redan invaderat Södermalm.
Medborgarplatsen kallas numera EU-Medborgarplatsen.
2014-04-26, 21:45
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

Aftonbladets redaktion ligger om jag inte missminner mig precis vid centralen så de anställda jobbar ned andra ord mitt i den tattartätaste delen i Stockholm. Nära Kungsbron också!
2014-04-26, 22:44
Avslutad
Jag hoppas det blir minst 10 ggr så många ziggisar i Stockholm City. Helt klart en kulturberikning jämfört med stureplansstekarna och södermalmshipsters.
2014-04-27, 06:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
"– Vi ska åka ut och titta på det och göra en bedömning om det rör sig om olaga camping, säger Tony Essby, stationsbefäl."

är han efterbliven? Klart det är olaga camping. Det handlar om att snutarna är lata och för fina för att rensa gatorna. Snutarna är ju lika PK som resten av Etablissemanget, de är mer oroad av att det kanske finns 10% som röstar på SD inom Polisen än att upprättahålla ordningen på gator och torg och det inte är bara dessa ziggisar som är problemet, det är Nordafrikanska ficktjuvsligor, det är hasardspelande Albaner i Gamla Stan som blåser turister med kula under muggspelet, det är knarkare från alla jordens länder runt Klara kyrkan, samma sak borta vid Sergels Torg, ta er en titta vid Åhlens, står och hänger klasar med våldtäktsaraber och afghaner som sedan går ut på rövarstråt. Konstiga hemlösa negrer vandrar omkring planlöst på gator och torg.

Lägg även till kickersgäng från förorterna och andra slödder.

Det handlar inte om att snutarna i yttre tjänst är lata. De har klara direktiv uppifrån vilka målgrupper man ska rikta in sej på. Och det är inte tiggarna just nu.
Och högst upp finns de politiska direktiven. De värnar om sina heliga kor, tiggarna.
Minns hur det gick med REVA-projektet.
2014-04-27, 11:48
Medlem
irishrages avatar
Tiggare bosätter sig i city – läger under Kungsbron

"På andra sidan vattnet finns fler läger, bland annat under Barnhusbron. Där har upp emot 50-60 personer vistats sedan några veckor tillbaka. Vid boplatsen hänger tvättlinor med kläder som tvättats i Klara Sjö."

Vad händer???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in