2014-03-28, 00:41
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
www.caixin.com

google / bitcoin romurs china

"News that the Chinese government would penalize any bank transacting with bitcoin exchanges after 15th April started to break around mid-morning China time on Thursday 27th March. This time, it was reported as fact by a number of news services."

"Buy on rumors! Sell on news!" <--- Nu börjar jag förstå detta citat ordentligt
Citera
2014-03-28, 00:54
Medlem
boms avatar
Citat:
Tror mkt väl dom kan stämma denna gång, tydligen fler kinesiska tidningar som publicerar detta som fakta. Lär snart komma uttalanden från de kinesiska exchangeföretagen

I will be waiting
Citera
2014-03-28, 00:58
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
I will be waiting

Härlig med lite action så här på kvällskvisten 466 nu på www.bitstamp.net

Tydligen har delar av rapporten läckt ut.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-28 kl. 01:09.
Citera
2014-03-28, 03:15
Medlem
Priset på btc går ner samtidigt som dess fundamenta vid detta skede är starkare än någonsin; mycket trevligt!

Angående kina-ryktet luktar det FUD. Visserligen bekräftat av flera medier, men betänk samtidigt att samtliga medier har samma icke officiella källa.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2014-03-28 kl. 03:22.
Citera
2014-03-28, 11:08
Medlem
Så vad är sanningen, Kommer den stiga eller sjunka?
Citera
2014-03-28, 11:42
Medlem
massepojkens avatar
Är på väg på en lite kortare skidsemester. Vi pratar swebus och ett wifi under all kritik.
Efter att ha mutat chauffören med ett par wienerbröd (drive på pressbyrån idag 5 kr styck) så har jag fått dennes tillåtelse att berätta lite kort om bitcoin och dess framtid i via högtalarsystemet.

Jag går mer och mer in i rollen som bitcoin predikant. Hur jobbar ni andra för att sprida det heliga budskapet?

Blir spännande om dessa svennar på bussen visar intresse eller om jag blir utbuad. Hoppas förstås på lite vettiga frågor.

Mkt fina birds på bussen oxå. För dessa finns det supersalami på menyn. Allt enligt plan.

Vart dåligt med sömn inatt. Blir ju så när kursen rör sig så mkt. Försökte somna med paddan på brösten. Jävla jobbigt vakna hela tiden och kolla kursen, 494 aws
Senast redigerad av massepojken 2014-03-28 kl. 11:55.
Citera
2014-03-28, 12:16
Medlem
Utopia.s avatar
Är den kinesiska bitcoinmarknaden såpass stor att detta är ett så stort problem? Är det alla daytraders som säljer pga detta? Vi har ju under veckan fått glädjebesked efter glädjebesked, massor företag som sagt att de ska börja ta emot bitcoin, antydningar till stort kapitalinflöd från the big boys, entreprenörer som jobbar på infrastrukturlösningar, etc.

Personligen känns det som att det inte funnits en bättre tid att köpa än nu. Priset är lågt och allt pekar på en ökad adoption under det kommande året, kan folk för fan bara sitta still i båten. Det enda som skrämmer bort folk är dessa svängningar orsakat av get-rich-fast-typer.
Senast redigerad av Utopia. 2014-03-28 kl. 12:25.
Citera
2014-03-28, 12:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Är den kinesiska bitcoinmarknaden såpass stor att detta är ett så stort problem? Är det alla daytraders som säljer pga detta?

Personligen känns det som att det inte funnits en bättre tid att köpa än nu. Priset är lågt, varje vecka läser man om ett nytt startup som jobbar på betallösningar och infrastruktur, företag som ska börja ta emot bitcoin som betalning, gamla wall street-rävar som börjat jobba på något bitcoinföretag... Det finns ju ingenting som pekar på att bitcoin skulle vara mindre värt om 12 månader än nu.

Precis som tobbesvensson sa ovan, fundamenta stärks och kursen dippar. Jag tror inte kina är ett jätteproblem.

Oro och osäkerhet är marknadens värsta fiende. Men ger oxå fina möjligheter. Kinesena verkar ju verkligen ha nerverna utanpå och kanske skulle bitcoin på sikt gynnas stabilitetsmässigt sett av ett bankförbud i kina.

Ultimat vore att ta ett bankförbud nu, när det mesta av den nyheten är diskonterat i kursen. För att sedan ta axet på kursen uppåt då kinas regering ändrar sig igen För det kan vi vara säkra på att dom kommer att göra. Om 1 år kommer dom krypande..

Dessutom kommer det uppstå nya kreativa inväxlingslösningar för de kineser som vill hålla på med bitcoin.

Jag är redan fullinvesterad. Men för dom som inte är det tror jag nivån 500$ är galet billigt sett över tid.

Alltid svårt pricka botten. Sprida inköpen över 12 veckor kanske är en bra ide?
Senast redigerad av massepojken 2014-03-28 kl. 12:48.
Citera
2014-03-28, 12:36
Medlem
boms avatar
Citat:
Är på väg på en lite kortare skidsemester. Vi pratar swebus och ett wifi under all kritik.
Efter att ha mutat chauffören med ett par wienerbröd (drive på pressbyrån idag 5 kr styck) så har jag fått dennes tillåtelse att berätta lite kort om bitcoin och dess framtid i via högtalarsystemet.

Jag går mer och mer in i rollen som bitcoin predikant. Hur jobbar ni andra för att sprida det heliga budskapet?

Blir spännande om dessa svennar på bussen visar intresse eller om jag blir utbuad. Hoppas förstås på lite vettiga frågor.

Mkt fina birds på bussen oxå. För dessa finns det supersalami på menyn. Allt enligt plan.

Vart dåligt med sömn inatt. Blir ju så när kursen rör sig så mkt. Försökte somna med paddan på brösten. Jävla jobbigt vakna hela tiden och kolla kursen, 494 aws

Hahaha! Jag försöker bara lista ut hur seriös du är Kör hårt
Citera
2014-03-28, 13:21
Medlem
Bör man ej passa sig att handla av t.ex. webhallen om man vill hålla sig dold för skatteverket etc?
Citera
2014-03-28, 14:52
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Så vad är sanningen, Kommer den stiga eller sjunka?

Både och Jag menar. Vilket är ditt tidsperspektiv? Under dagen? I april? 2014?

Om du tänker flera år framåt. Så börja läs på om vad bitcoin är och bilda dig en uppfattning

Jag tror på bitcoin som på guld. Bitcoin kommer att fortsätta gå upp.
Citera
2014-03-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Bör man ej passa sig att handla av t.ex. webhallen om man vill hålla sig dold för skatteverket etc?
SKV har ingen koll på vad du beställer hem. Det är en sak att fylla ett förråd med elektronik med BTC inkomster, men någon pryl här och där är inga problem. Men ännu bättre att bara redovisa det som något du behöver i din "verksamhet". Vill du köpa dator? Ta det på företaget, blir dessutom 20% rabatt iochmed ingående moms. Helt enligt reglerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in