Citat:
Ursprungligen postat av
Utopia.
Är den kinesiska bitcoinmarknaden såpass stor att detta är ett så stort problem? Är det alla daytraders som säljer pga detta?
Personligen känns det som att det inte funnits en bättre tid att köpa än nu. Priset är lågt, varje vecka läser man om ett nytt startup som jobbar på betallösningar och infrastruktur, företag som ska börja ta emot bitcoin som betalning, gamla wall street-rävar som börjat jobba på något bitcoinföretag... Det finns ju ingenting som pekar på att bitcoin skulle vara mindre värt om 12 månader än nu.
Precis som tobbesvensson sa ovan, fundamenta stärks och kursen dippar. Jag tror inte kina är ett jätteproblem.
Oro och osäkerhet är marknadens värsta fiende. Men ger oxå fina möjligheter. Kinesena verkar ju verkligen ha nerverna utanpå och kanske skulle bitcoin på sikt gynnas stabilitetsmässigt sett av ett bankförbud i kina.
Ultimat vore att ta ett bankförbud nu, när det mesta av den nyheten är diskonterat i kursen. För att sedan ta axet på kursen uppåt då kinas regering ändrar sig igen För det kan vi vara säkra på att dom kommer att göra. Om 1 år kommer dom krypande..
Dessutom kommer det uppstå nya kreativa inväxlingslösningar för de kineser som vill hålla på med bitcoin.
Jag är redan fullinvesterad. Men för dom som inte är det tror jag nivån 500$ är galet billigt sett över tid.
Alltid svårt pricka botten. Sprida inköpen över 12 veckor kanske är en bra ide?