2014-03-27, 13:37
Medlem
En förlustpost på mitt konto idag, 0 kr? Någon annan som fått förlust på marknad Sverige idag?
Citera
2014-03-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codecloud
Helt jävla sanslöst företag detta.

Jag mailar dom och frågar hur jag kan ta ut mina sista pengar. (Det är ett halvår sedan de sa att "om några månader kan du ta ut dina sista 10%....".) De säger att "tryck bara på ta ut-knappen på din sida". Vi mailar lite fram och tillbaka och till slut så fattar hon att knappen på något sätt försvunnit från min sida på Trustbuddy. Hon vidarebefordrar mitt problem till tekniska supporten. Idag kom svaret:

Jag skämtar inte här. Detta är verkligen svaret jag fick på min fråga om hur jag ska kunna ta ut mina pengar när knappen försvunnit. Helt jävla sanslöst...

De uttryckte sig helt klart lite drygt och klantigt i mailet. De är inga proffs på kundkontakt ser man på hur de uttrycker sig. (Jag hade till exempel bett om ursäkt och ansträngt mig lite för att låta tillmötesgående och kanske kanske erbjuda något litet symboliskt plåster på såren, och bakat in det i projekt-kostnaden).

Men, sanningen är att de har ett STORT IT-projekt igång som redan har försenats minst en gång (jan 14 var första datumet), och ser ut att bli försenat igen (mars 14 var andra budet).
Helt klart lär de som jobbar på den biten vara fullständigt nerlusade med saker att ta hand om för att sjösätta det projektet någorlunda i tid.

Har du klarat dig utan dina 10% i ett halvår så lär det gå lite till, lär man resonera. Och handen på hjärtat, stämmer inte det?

skogsguru, ja, en förlust på 0,00 kr finns där.
Citera
2014-03-27, 19:01
Medlem
samma här, en förlust på 0kr registrerat idag. någon som har en förklaring på varför???
Citera
2014-03-27, 20:59
Medlem
Jag fick också en förlustpost på 0 kr i Sverige.

För övrigt fick jag tillbaka pengarna (nja, fick tillbaka 500,83 NOK av 525.74NOK) jag förlorade i den överföring som blev fel pga mänsklig faktor. Tog ju inte alltför lång tid, inom 10 dagar från det att jag uppmärksammade dem om problemet.

Senast jag hörde så ska den nya plattformen lanseras den 15:e april. Får hoppas att allt fungerar tills dess, blir spännande att se hur det ser ut. Har också hört något om någon ny funktion för att stoppa utlåningen eller något liknande.
Citera
2014-03-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
En förlustpost på mitt konto idag, 0 kr? Någon annan som fått förlust på marknad Sverige idag?

Också förlust på 0,0 kr på den svenska marknaden.
Citera
2014-03-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
För övrigt fick jag tillbaka pengarna (nja, fick tillbaka 500,83 NOK av 525.74NOK) jag förlorade i den överföring som blev fel pga mänsklig faktor. Tog ju inte alltför lång tid, inom 10 dagar från det att jag uppmärksammade dem om problemet.

Hade visst räknat lite fel där, fick tillbaka 500,83 NOK när jag förlorat cirka 485 NOK, så sammanfattningsvis känner jag mig nöjd med hur situationen har löst sig, även om det tog lite tid så har bemötandet i kundtjänst alltid varit bra för min del.
Citera
2014-03-28, 13:43
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madnug

Har du klarat dig utan dina 10% i ett halvår så lär det gå lite till, lär man resonera. Och handen på hjärtat, stämmer inte det?

Varför försvarar du detta sanslöst korkade företag?

Och vad är det för sjukt resonemang?

Okej, låna mig 10.000 kr i några månader då? Inte? Varför inte? Du hade ju klarat dig ändå så därför gör det inget, eller hur?
Citera
2014-03-28, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Varför försvarar du detta sanslöst korkade företag?

Och vad är det för sjukt resonemang?

Okej, låna mig 10.000 kr i några månader då? Inte? Varför inte? Du hade ju klarat dig ändå så därför gör det inget, eller hur?

Seriöst, är du lite efterbliven?
Jag har inte godkänt något avtal med dig om att du har rätt att låsa 10% av mina pengar, så det är en helt värdelös liknelse.

Läser du aldrig igenom vad du går med på? Du har godkänt att pengarna är låsta, och alla företag har begränsningar, särskilt när de byter IT-plattform, då kan man inte alltid garantera att alla kunders behov tillfredsställs omedelbart. Det är för fan allmänt förnuft, handlar inte om att försvara någon/något.
Citera
2014-03-28, 23:24
Medlem
Hur rapporterar man in skatten korrekt när det gäller de utländska marknaderna??
Citera
2014-03-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Hade visst räknat lite fel där, fick tillbaka 500,83 NOK när jag förlorat cirka 485 NOK, så sammanfattningsvis känner jag mig nöjd med hur situationen har löst sig, även om det tog lite tid så har bemötandet i kundtjänst alltid varit bra för min del.

Det måste jag säga var snabbt jobbat. Hoppas dock att de kan hitta rutiner för att
1. se till att det inte händer igen
2. om det händer se till att kunden omedelbart får respons och ersättning

Men 10 dagar är en klar förbättring jämfört med hur det varit tidigare....

Själv har jag en mailväxling med dem där jag just påminde om att de inte har svarat på 8 dagar.....
Citera
2014-03-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misohoony
Hur rapporterar man in skatten korrekt när det gäller de utländska marknaderna??

Du skall fylla i blankett k4 avsnitt c och sedan föra in uppgifterna i ruta 7,2

Hur mycket ränta du fått framgår av årsbeskedet som du laddar ner under inställningar
Citera
2014-03-29, 04:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misohoony
Är du det minsta osäker så rapportera inte alls. Säkrast så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in