Citat:
Ursprungligen postat av
Girasoul
Ja, blev uppringd av kundtjänst för något annat ärende och passade på att ta upp det här igen. Blev vidarekopplad till Jonas som sköter utlånare. Han kunde inte lova någon ersättning och skulle kolla upp vad som har hänt, och sedan höra av sig senare under dagen. Får se om jag behöver ringa in igen imorgon eller inte, men det är skönt att höra att de betalat ut ersättning tidigare.
Som det är nu så är allt kvarvarande utlånat kapital (10%) låst, men det är som jag förstår så som det ska vara? Det är ju säkringsbeloppet.
Ok, om det är 10% av summan du har utlånad som är låst är ju allt ok. När det har gjort så här för mig har de också låst upp 10% av det utlånade + 10% av uttaget men låsningen av uttaget beror ju på att de inte har väntat in pengarna.
Brukar ta lång tid att få ersättningen, åtminstånde en månad och några påstötningar.Men deras hemsida är ju glasklar om vad som gäller.
från hemsidan
"Observera att om alla pengar är utlånade kommer systemet automatiskt stoppa din utlåning och invänta att det belopp som du vill överför blir återbetalt. Därefter sker överföringen och utlåningen sätts sedan igång automatiskt igen. "
Här har du ett mailväxling med Trustbuddy, som kom i samband med en av gångerna de ersatte mig. Du kan ju använda den som nån sorts prejudikat....
Mitt första mail
Hej,
Åter igen har ert överföringssystem inte fungerat som utlovat. Den här gången är det från den finska marknaden. Gäller följande transaktioner
10535521-448xxx
10535530-448xxx
10535516-448xxx
10535543-448xxx
Får det till 40 euro som försvunnit i minus ränta som vanligt önskar jag att snabbt bli kompenserad.
Skulle också vara intressant att få veta vad som inte funkar då allt verkade så bra i två veckor när utlåningen stannade och pengar samlades in som de skulle.
Detta börjar bli lite lätt tröttsamt är 4 eller 5 gången som systemet inte gör vad det skall.
Med vänliga hälsningar
Inget svar
Hej,
Nu har det gått 15 dagar och jag har inte hört ett ljud från er.
Jag undrar därför vad som händer och varför min kompensation för misstaget ännu inte har satts in. Efterssom ni har haft mina pengar i över 14 dagar förutsätter jag dessutom att det utgår 12% ränta på dem som det skulle ha gjort ifall de lånats ut på korrekt sätt.
Ser fram emot att få en utbetalning under veckan.
Äntligen svar
Hej.
Jag har mailat dig från min privata mail tidigare imorse.
Tyvärr tar dessa ersättningar tid då de måste gå igenom många olika instanser innan dom blir godkända och kommer på plats. Jag har arbetat så fort jag kunnat för att du ska bli ersatt det misstag som skett. Detta har du under gårdagen blivit.
Jag kan tyvärr inte erbjuda dig någon ytterligare ersättning än den ränta som flyttades från ditt konto på grund av den felaktigt genomförda överföringen.
Jag hoppas detta fungerar för dig och ledsen för att det dragit ut på tiden.
Mvh
Thomas
Jag tyckte ju inte att det spelade nån roll vem som lånat mina pengar (Trustbuddy eller kund), hade trustbuddy haft dem i 14 dar ville jag ha ränta, men där fick jag inget gehör.... Var less på att bråka med dem och gav upp....