2014-03-17, 19:38
  #1741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Jahapp, gjorde ett uttag från Norge där lånen skulle stoppas tills dess att pengarna har kommit in. Idag så genomfördes uttaget ändå och jag förlorade en massa icke-realiserad ränta. Får se hur snabbt man får hjälp av kundtjänst för det här/om det blir någon kompensation för förlusten.

Ligg på dem som en Igel, de har kompenserat mig för varje gång det har hänt (5-6 gånger). Helt otroligt att de aldrig lär sig.

Tänk på att om du inte påpekar det så kommer de att räkna detta som ett vanligt uttag och därför låsa upp 10% av uttagsbeloppet från dina kvarvarande pengar på ditt Norge konto.
Citera
2014-03-18, 10:49
  #1742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Ligg på dem som en Igel, de har kompenserat mig för varje gång det har hänt (5-6 gånger). Helt otroligt att de aldrig lär sig.

Tänk på att om du inte påpekar det så kommer de att räkna detta som ett vanligt uttag och därför låsa upp 10% av uttagsbeloppet från dina kvarvarande pengar på ditt Norge konto.

Ja, blev uppringd av kundtjänst för något annat ärende och passade på att ta upp det här igen. Blev vidarekopplad till Jonas som sköter utlånare. Han kunde inte lova någon ersättning och skulle kolla upp vad som har hänt, och sedan höra av sig senare under dagen. Får se om jag behöver ringa in igen imorgon eller inte, men det är skönt att höra att de betalat ut ersättning tidigare.

Som det är nu så är allt kvarvarande utlånat kapital (10%) låst, men det är som jag förstår så som det ska vara? Det är ju säkringsbeloppet.
Citera
2014-03-18, 18:55
  #1743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Ja, blev uppringd av kundtjänst för något annat ärende och passade på att ta upp det här igen. Blev vidarekopplad till Jonas som sköter utlånare. Han kunde inte lova någon ersättning och skulle kolla upp vad som har hänt, och sedan höra av sig senare under dagen. Får se om jag behöver ringa in igen imorgon eller inte, men det är skönt att höra att de betalat ut ersättning tidigare.

Som det är nu så är allt kvarvarande utlånat kapital (10%) låst, men det är som jag förstår så som det ska vara? Det är ju säkringsbeloppet.

Ok, om det är 10% av summan du har utlånad som är låst är ju allt ok. När det har gjort så här för mig har de också låst upp 10% av det utlånade + 10% av uttaget men låsningen av uttaget beror ju på att de inte har väntat in pengarna.

Brukar ta lång tid att få ersättningen, åtminstånde en månad och några påstötningar.Men deras hemsida är ju glasklar om vad som gäller.

från hemsidan
"Observera att om alla pengar är utlånade kommer systemet automatiskt stoppa din utlåning och invänta att det belopp som du vill överför blir återbetalt. Därefter sker överföringen och utlåningen sätts sedan igång automatiskt igen. "

Här har du ett mailväxling med Trustbuddy, som kom i samband med en av gångerna de ersatte mig. Du kan ju använda den som nån sorts prejudikat....

Mitt första mail
Hej,

Åter igen har ert överföringssystem inte fungerat som utlovat. Den här gången är det från den finska marknaden. Gäller följande transaktioner

10535521-448xxx
10535530-448xxx
10535516-448xxx
10535543-448xxx

Får det till 40 euro som försvunnit i minus ränta som vanligt önskar jag att snabbt bli kompenserad.

Skulle också vara intressant att få veta vad som inte funkar då allt verkade så bra i två veckor när utlåningen stannade och pengar samlades in som de skulle.

Detta börjar bli lite lätt tröttsamt är 4 eller 5 gången som systemet inte gör vad det skall.

Med vänliga hälsningar

Inget svar

Hej,

Nu har det gått 15 dagar och jag har inte hört ett ljud från er.

Jag undrar därför vad som händer och varför min kompensation för misstaget ännu inte har satts in. Efterssom ni har haft mina pengar i över 14 dagar förutsätter jag dessutom att det utgår 12% ränta på dem som det skulle ha gjort ifall de lånats ut på korrekt sätt.

Ser fram emot att få en utbetalning under veckan.

Äntligen svar

Hej.

Jag har mailat dig från min privata mail tidigare imorse.

Tyvärr tar dessa ersättningar tid då de måste gå igenom många olika instanser innan dom blir godkända och kommer på plats. Jag har arbetat så fort jag kunnat för att du ska bli ersatt det misstag som skett. Detta har du under gårdagen blivit.

Jag kan tyvärr inte erbjuda dig någon ytterligare ersättning än den ränta som flyttades från ditt konto på grund av den felaktigt genomförda överföringen.

Jag hoppas detta fungerar för dig och ledsen för att det dragit ut på tiden.

Mvh
Thomas

Jag tyckte ju inte att det spelade nån roll vem som lånat mina pengar (Trustbuddy eller kund), hade trustbuddy haft dem i 14 dar ville jag ha ränta, men där fick jag inget gehör.... Var less på att bråka med dem och gav upp....
Citera
2014-03-18, 22:10
  #1744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Ok, om det är 10% av summan du har utlånad som är låst är ju allt ok. När det har gjort så här för mig har de också låst upp 10% av det utlånade + 10% av uttaget men låsningen av uttaget beror ju på att de inte har väntat in pengarna.

Brukar ta lång tid att få ersättningen, åtminstånde en månad och några påstötningar.Men deras hemsida är ju glasklar om vad som gäller.

från hemsidan
"Observera att om alla pengar är utlånade kommer systemet automatiskt stoppa din utlåning och invänta att det belopp som du vill överför blir återbetalt. Därefter sker överföringen och utlåningen sätts sedan igång automatiskt igen. "

Här har du ett mailväxling med Trustbuddy, som kom i samband med en av gångerna de ersatte mig. Du kan ju använda den som nån sorts prejudikat....

Ja alltså det är ju 10% av summan som tidigare var utlånat som är låst, dock så gick det ut ett lån på Norge idag, trodde att pengarna bara skulle ramla in så man kan ta ut det sista senare? Tydligen inte..

Skönt att ha något på fötterna när jag ringer in imorgon (nej jag fick ingen återkoppling senare under dagen som utlovat av Jonas), även om de enligt honom inte har några rutiner kring liknande händelser. Kunde heller inte få något svar på vad det var som gick fel, men jag får väl höra vad de har att säga när jag ringer in imorgon.
Citera
2014-03-19, 19:55
  #1745
Medlem
Ringde in imorse och pratade med Jonas igen, tydligen så var den juridiskt ansvarige i London så inget hade skett angående mitt problem.

Skulle få en uppdatering om vad som hade skett under dagen/något svar på varför detta tycks vara ett återkommande problem, antingen via sms eller email innan Jonas gick hem från kontoret, så han måste ju jobba väldigt långt in på kvällen, för jag har inte hört av någon sedan imorse...

Spännande att höra vad han har att säga när jag ringer igen imorgon, jag som tyckte att TB har fungerat så bra innan.
Citera
2014-03-19, 21:14
  #1746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girasoul
Ringde in imorse och pratade med Jonas igen, tydligen så var den juridiskt ansvarige i London så inget hade skett angående mitt problem.

Skulle få en uppdatering om vad som hade skett under dagen/något svar på varför detta tycks vara ett återkommande problem, antingen via sms eller email innan Jonas gick hem från kontoret, så han måste ju jobba väldigt långt in på kvällen, för jag har inte hört av någon sedan imorse...

Spännande att höra vad han har att säga när jag ringer igen imorgon, jag som tyckte att TB har fungerat så bra innan.

Skulle också skicka in ett mail där du skriftligt redogör för dina krav, med info om vilka transaktioner som blivit fel. Om det blir strul är det väldigt skönt att ha kontakter och svar dokumenterat.

Om du har tid kan du ju ringa Finansinspektionen och fråga hur de ser på att de lovar en sak och gör en annan, kanske får fart på den juridisk ansvarige. (själv har jag inte blivit riktigt så förbannad ännu)
Citera
2014-03-24, 20:27
  #1747
Medlem
I mars skulle nya plattformen lanseras. Hoppas tidplanen håller!
Citera
2014-03-24, 20:30
  #1748
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madnug
I mars skulle nya plattformen lanseras. Hoppas tidplanen håller!
ja man får hoppas det, betaversionen såg riktigt bra ut, oså lite fler funktioner på det, stoppa utlåning per land tex.

Förövrigt är jag sjukt nöjd med sve +16,6% på 8 månader, nor +19,2% på 8 månader, fin bara +10,45% på 7 mån.

danmark, polen, spanien har jag små testbelopp - skitdålig avkastning
__________________
Senast redigerad av tgv23000 2014-03-24 kl. 20:59.
Citera
2014-03-25, 11:37
  #1749
Medlem
Finns nog risk för förseningar, bara det blir en bra sajt!

Noterade att Sverige behöver lite mer pengar än vanligt nu. Bra för er som inte har allt utlånat!

Skaplig ränta för mig detta år, knappt 3%. Inga förluster än, ska man bli förvänta sig en brakförlust innan sommaren? Vore bra om förluster registrerades en gång i kvartalet e dyl.
Citera
2014-03-26, 20:51
  #1750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Finns nog risk för förseningar, bara det blir en bra sajt!

Noterade att Sverige behöver lite mer pengar än vanligt nu. Bra för er som inte har allt utlånat!

Skaplig ränta för mig detta år, knappt 3%. Inga förluster än, ska man bli förvänta sig en brakförlust innan sommaren? Vore bra om förluster registrerades en gång i kvartalet e dyl.
Har de inte samma system i alla länder för förlusterna? För på danska marknaden brakar ju förlusterna in som ett brev på posten den sjunde varje månad.
Citera
2014-03-26, 21:53
  #1751
Medlem
codeclouds avatar
Helt jävla sanslöst företag detta.

Jag mailar dom och frågar hur jag kan ta ut mina sista pengar. (Det är ett halvår sedan de sa att "om några månader kan du ta ut dina sista 10%....".) De säger att "tryck bara på ta ut-knappen på din sida". Vi mailar lite fram och tillbaka och till slut så fattar hon att knappen på något sätt försvunnit från min sida på Trustbuddy. Hon vidarebefordrar mitt problem till tekniska supporten. Idag kom svaret:

Citat:
Hej.

För information så är detta är ett mail från teknisk support.

Då vi håller på att lansera ett nytt system så är sådana saker som ditt ärende inte prioriterat hos oss just nu då vi har en deadline att hålla.

Om det är något annat jag kan hjälpa dig med, tveka inte att kontakta mig igen.

Jag skämtar inte här. Detta är verkligen svaret jag fick på min fråga om hur jag ska kunna ta ut mina pengar när knappen försvunnit. Helt jävla sanslöst...
__________________
Senast redigerad av codecloud 2014-03-26 kl. 21:57.
Citera
2014-03-26, 23:50
  #1752
Medlem
pson: Förlusterna dras i olika intervaller på olika marknader. I Sverige drogs de i slutet av September. Man ska inte kunna spekulera om när förluster dras har TB sagt. Helt klart att de samlar förluster för Sverige en längre tid, men de är ändå små jämfört med andra marknader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in