2014-03-26, 18:45
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Kan hålla med om att toppnoterna kunde suttit längre fast jag upplever aldrig att den blir nån tung och kvalmig ambradoft. Du kanske har testat en dålig batch?
Jag äger faktiskt en flaska inköpt på NK för ett antal år sedan, på den tiden då flaskan var helt guldfärgad. Numera tror jag den är genomskinlig som övriga flaskor . Sedan är den lite väl lik Sean Pauls Unforgivable, som man tyvärr stöter på då och då hos ungdomar som så klart överdoserat den.
Citera
2014-03-26, 19:48
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Vad för herrparfym ska jag lukta på på tax-free:n? Vore jättesnällt om jag fick några tips, så det kanske blir något.

Tycker verkligen du bör testa dessa!

Chanel allure pour homme
Versace the dreamer
YSL la nuit
Citera
2014-03-26, 22:07
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Förstår inte hur ni står ut med MI en sommardag. Toppnoterna är underbara, men de försvinner inom en halvtimme, sedan återstår bara en tung kvalmig ambradoft. Olika smak eller olika hudtyper, vem vet? Personligen gillar jag faktiskt Tabarome Millesime bättre på sommaren, fräsch och bara en hint om tobak.

Edit: fast man måste såklart gilla ingefära...

Det är nog en smaksak som du säger för personligen tycker jag Tabarome är alldeles för tung och kvalmig på sommaren. Kan ju vara en fråga om hudkemi med, jag kanske får ut mer tobak utav den än du.
Att jag inte delar din upplevelse av MI under sommaren har du säkert listat ut redan.
Citera
2014-03-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tycker verkligen du bör testa dessa!

Chanel allure pour homme
Versace the dreamer
YSL la nuit

Åh, tack. De verkar intressanta. Omtyckta, tydligen. Ska luktas. En annan som jag funderar på efter att ha grävt i tråden är Chanel Egoiste.

Är i ett begynnande doftintresse. Köpte senast D&G The one gentleman AV MISSTAG. Egentligen hade jag tänkt köpa The one for men, som jag hade fått prova en stund tidigare och som jag tyckte luktade underbart. Är visserligen inget fel på The one gentleman... men det var inte den jag blev kär i.
Citera
2014-03-26, 22:43
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Åh, tack. De verkar intressanta. Omtyckta, tydligen. Ska luktas. En annan som jag funderar på efter att ha grävt i tråden är Chanel Egoiste.

Är i ett begynnande doftintresse. Köpte senast D&G The one gentleman AV MISSTAG. Egentligen hade jag tänkt köpa The one for men, som jag hade fått prova en stund tidigare och som jag tyckte luktade underbart. Är visserligen inget fel på The one gentleman... men det var inte den jag blev kär i.

Åhh kul att du nämner Chanel Egoiste! Har faktiskt den i min lilla samling!

Väldigt maskulin doft som luktar helt underbart! Något man kan ha att gå runt med i stan eller hemma.

The one luktar också riktigt gott, tjejer älskar den. Men den håller bara några timmar!
Citera
2014-03-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Åhh kul att du nämner Chanel Egoiste! Har faktiskt den i min lilla samling!

Väldigt maskulin doft som luktar helt underbart! Något man kan ha att gå runt med i stan eller hemma.

Haha, den beskrivs alltid väldigt målande. Den är alltså väldigt karaktäristisk? Känner att jag behöver något att bygga myten om mig själv med.
Citera
2014-03-26, 23:02
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Haha, den beskrivs alltid väldigt målande. Den är alltså väldigt karaktäristisk? Känner att jag behöver något att bygga myten om mig själv med.

Jaa den är väldigt speciell. Dofter av trä, väldigt djup. du måste ha pondus för kunna klara av att bära den parfymen helt klart. Får du chansen att testa den så gör det absolut!
Citera
2014-03-29, 15:04
Medlem
happyjoys avatar
Jag tänkte be om lite hjälp att komplettera doftgarderoben. Idag innehåller den

Chanel Allure Homme Editition Edition Blanche
Chanel Allure Homme Sport
Jacomo de Jacomo Deep Blue
Paco Rabanne Ultraviolet
Azzaro L'eau
YSL La Nuit De L'homme
Acqua di Parma Colonia Assoluta
Acqua di Parma Blu Mediterraneo Mirto di Panarea

och jag tycker väl att jag ur garderoben kan plocka ur lite vad jag känner för för dagen och att den är ganska blandad.

Vad tycker ni saknas?
Citera
2014-03-29, 15:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy

Paco Rabanne Ultraviolet
Azzaro L'eau
YSL La Nuit De L'homme

och jag tycker väl att jag ur garderoben kan plocka ur lite vad jag känner för för dagen och att den är ganska blandad.

Vad tycker ni saknas?
Creed Green Irish Tweed
Creed Aventus
Parfums MDCI Invasion Barbare
Amouage Reflection Man
Tom Ford TobaccoVanille
Acqua di Parma Colonia
Chanel Egoiste
By Killian Back to Black
Michael Kors Michael for Men
Citera
2014-03-29, 15:35
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy

Paco Rabanne Ultraviolet
Azzaro L'eau
YSL La Nuit De L'homme

Vad tycker ni saknas?

När du ändo har några Chanel dofter så tycker jag verkligen du bör testa allure homme eller egoiste.

Och kolla även in LIDGE!

http://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Instant-de-Guerlain-pour-Homme-Eau-Extreme-11570.html
Citera
2014-03-29, 17:35
Medlem
Tja

Har under de senaste dagarna kollat runt efter väldoftande och sofistikerade parfymer för män, det vill säga maskulint och tror att jag hittat jackpot. Vad tycker ni om Acqua Di Parma Colonia och Penhaligon's Sartorial?

Närmsta parfymbutik är Kicks och de har tyvärr inte dessa parfymer, därför kommer det bli ett köpt från Gents.
Citera
2014-03-29, 19:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Tja

Har under de senaste dagarna kollat runt efter väldoftande och sofistikerade parfymer för män, det vill säga maskulint och tror att jag hittat jackpot. Vad tycker ni om Acqua Di Parma Colonia och Penhaligon's Sartorial?

Närmsta parfymbutik är Kicks och de har tyvärr inte dessa parfymer, därför kommer det bli ett köpt från Gents.
AdP Colonia är underbar. Stilig och enkel. Sartorial har för många noter som drar åt olika håll så helheten blir inget bra. Jag skulle nog kolla in Penhaligon's Castile - det är en riktigt trevlig doft, som påminner en del om AdP Colonia, fast den är kraftfullare, och "tvåligare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in