Citat:
Ursprungligen postat av
JP1
Okej. Jag misstänkte som sagt att Train Stations humledrivna brygder inte är i din smak. För övrigt släpper de snart en påsköl med namnet The Hoppy Bunny. Undrar vilka smaker den fokuserar på..?
Du kanske borde testa lite stram tysk pils? Då får du mycket malt i mixen. Bitburger och Jever är bra alternativ.
Det var namnet på denna öl som bedrog mig, sedan så fanns det inte särskilt mycket information om denna öl på nätet. Ofiltrerad lager öl är guds nektar. Som tidigare nämnt så tycket jag att du ska testa falcon raw, sigtuna unfiltered lager och staropramen unfiltered, om du inte redan har gjort det! För att få perspektiv på vad jag förväntade mig och lager ölets sanna potential. Straporamen kanske har lite dåligt rykte men deras ofiltrerade är en tiopoängare, börja med den! Den är mer söt och mindre besk än dom två andra samtidigt så är munkänslan nästan lite mjöligt sträv. Se till att få ut alla smaker i flaskans botten. Om jag skall ranka dessa tre så blir det; 1. straporamen, 2. falcon och 3. sigtuna. Även fast alla tre är kanon öl av hög kvalité som är värda att pröva. Synd att det inte är fler bryggerier som experimenterar med stilen.
Hoppy Bunny... Just ja! Såg att mitt lokala bolag kommer få in just den men jag skippar nog den och fokuserar på lite mer mörk påsköl!

Undra vad påsköl egentligen innebär när detta kan klassificeras som en sådan!? Betyder det att etiketten har påskmotiv?
Bitburger har jag druckit och det är en schysst tysk pils, jever har jag dock inte prövat men ska se till att göra det nu när du har rekommenderat den. Två andra tyska favoriter är Hofbräu och Spaten München.
Citat:
Ursprungligen postat av
JP1
Det blir ju om inte annat billigt om man lika gärna dricker Flat Tire á 8 kr som amerikansk IPA i 25-kronorsklassen.
-
Vissa gillar humle, andra malt. En tredje dricker bara Corona. Alla gillar olika, och tur är väl det!

Ärligt talat så känner jag ingen skillnad på flat tire och amerikanska IPA's, spelar ingen roll vilken prisklass. Har druckit jänkare i 35 kronorsklassen utan att höja på ögonbrynen.
Som påpekat så gillar alla olika och visst är det tur, hur hade världen annars sätt ut!?