Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-03-22, 10:26
Medlem
Audacias avatar
Jo, fast frågan är ju om Naloxonet kommer ge en så pass kraftig reaktion om jag tar tabletten normalt?
Läkaren som skrev ut Targiniqen visste ju om att jag käkat Oxycontin en längre tid innan.

Om jag äter Targiniqen normalt så kanske Naloxonet bara motverkar förstoppningen!?
Senast redigerad av Audacia 2014-03-22 kl. 10:29.
Citera
2014-03-22, 10:28
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jo, fast frågan är ju om Naloxonet kommer ge en så pass kraftig reaktion om jag tar tabletten normalt?
Läkaren som skrev ut Targiniqen visste ju om att jag käkat Oxycontin en längre tid innan.

Om jag äter Targiniqen normalt så kanske Naloxonet bara motverkar förstoppningen!?
Det enda du kan göra är nog tyvärr att prova, hoppas det blir bra för dig!
Citera
2014-03-22, 10:29
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Det enda du kan göra är nog tyvärr att prova, hoppas det blir bra för dig!
Ok, tackar!
Citera
2014-03-22, 10:46
Medlem
Audacias avatar
Om någon annan har erfarenhet av att gå över från Oxycontin till Targiniq, så får de gärna skriva deras erfarenheter och kunskaper här!

Tacksam för snabba svar!
Citera
2014-03-22, 18:14
Medlem
Audacias avatar
Jag har tagit en tablett per oralt idag, och upplevt ett svettnings/frossanfall på cirka 6 timmar nu, så det verkar som att jag inte är "ute ur skogen" än, men det ser ljusare ut.
Läste precis följande på Fass som jag totalt missat när jag kollade förrut: "Om du har använt höga doser av en annan opioid kan abstinenssymtom uppträda i början när du byter till behandling med Targiniq, t.ex. rastlöshet, svettningsanfall och muskelsmärta."

Eftersom jag precis bytt, så är väl detta den "början" det talas om, och att det kommer bli bättre på ett par dagar!

Jag återkommer till denna tråd, så andra som hamnar i samma situation som mig har något att gå på!
Citera
2014-03-22, 19:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Hittade en 5:a Oxynorm. Inte mycket att knarka på, va? Går det få ut nånting?
Citera
2014-03-22, 19:48
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hittade en 5:a Oxynorm. Inte mycket att knarka på, va? Går det få ut nånting?
Tror inte du kommer känna något på 5 mg, men jag känner iaf något på 10 mg (utan opiattolerans då). Kanske lika bra att spara tills du har ont, eller har flera.
Citera
2014-03-22, 20:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Tror inte du kommer känna något på 5 mg, men jag känner iaf något på 10 mg (utan opiattolerans då). Kanske lika bra att spara tills du har ont, eller har flera.

Tror inte jag kommer komma över mer Oxy tyvärr. Går det mixa oxynorm med nån annan opiat eller -oid? Vilka då?

Får nog låta den ligga och antagligen ta den om jag får ont nån gång i framtiden.
Citera
2014-03-26, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
du tog 85mg som "testdos" good job there no shit att man inte ska blanda med alkohol detta borde varenda jävla person veta vid det här laget säg inte att du toppade med alkohol också under kvällens gång?

Ja, men tog 5mg, vänta en stund. Tog en till. Tog två till osv under en period på runt 9h. Både Oxycontin och Oxynorm. Några oralt, några i snoken. Smart, destruktiv och utan konsekvenstänkande som man är drack jag några få klunkar ur en folköl, kanske 1/5 - 1/4 innan jag märkte att jag gjort en fet missbedömning, och ack så jävla mycke jag fick ångra det misstaget! Kommer aldrig blanda alkohol med oxy igen! Det slutade med att jag fick skura kaklet och hela badrummet naken med duschen på för tvinga mig att hålla mig vaken tills andningen började fungera normalt igen
Senast redigerad av White-rash 2014-03-26 kl. 03:46.
Citera
2014-03-28, 17:02
Medlem
Har ramlat på en hel ask oxynorm. Hur är det med toleransen, går den till baka när man slutar och i vilken "hastighet"? Måste man vänta flera månader innan man är som oskuld igen eller bli man det aldrig?
Citera
2014-03-28, 18:26
Medlem
gugglianos avatar
Jag har en grön 80mg oxycontin som jag skulle vilja testa, men jag har tagit ca 250mg tramadol och 5-6 citodon under dagen, kan det bli farligt? Känner mig inte alls seg eller slö, snarare lite speedad, som jag blir på tram, och kodeinet i kombinationen ger mig små euforiska episoder till och från. Tänkte bara knapra bort en liten, liten bit av oxycontintabletten.
Citera
2014-03-28, 21:43
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Jag har en grön 80mg oxycontin som jag skulle vilja testa, men jag har tagit ca 250mg tramadol och 5-6 citodon under dagen, kan det bli farligt? Känner mig inte alls seg eller slö, snarare lite speedad, som jag blir på tram, och kodeinet i kombinationen ger mig små euforiska episoder till och från. Tänkte bara knapra bort en liten, liten bit av oxycontintabletten.

Citerar mig själv. Jag har knaprat lite på den och känner mig väldigt euforisk. Jag är lugn, men ändå fylld av energi, känner mig helt tillfreds med mig själv, och det hör inte direkt till vanligheterna. Fingrarna glider hur lätt som helst över gitarrhalsen och låtar som jag kämpat med förut kommer till mig som ett rinnande vatten. Jag har inga hallisar, men den där sköna opiatklådan.
MEN, Jag blandade på egen risk och uppmanar INTE till dylika experiment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in