Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Hmm, jag har hittat en 80mg OxyContin depotkapsel. Hur pass starkt är det för mig som är van opiatbrukare? Tagit 1-3 subutex i veckan i ett par månader och behöver ca 450mg kodein för att få ett bra rus. Hur mycket starkare än morfin är oxykodon? Blir det bättre rus om jag tuggar sönder kapseln eller ska jag ta den som den är för mer långvarig effekt, eller går jag miste om stor del av ruset då? Tog en 120mg Dolcontin depotkapsel för ett tag sen och kände inte ett piss.

Tacksam för svar.

80 mg är starkt - oxikodon är exakt dubbelt så starkt som morfin- ska du ta det så - krossa kapseln och ta bort höljet - - ta halva dosen och snorta det - underbar kick - räckte det inte så ta resten efter en timme - men det är på egen risk - har själv gjort detta i flera år och jag tar 80 mg x 2/dag och snortar det- perfekt
Citera
2014-02-26, 01:29
Medlem
Tog 85 mg som "test-dos" utdraget på 9h första dagen, och det vart för mycket. Slutade med andningssvårigheter, då andningen slutade fungera per automatik och varje andetag blev en manuell fysisk ansträngning, och samt att tvinga sig vara vaken för att inte somna och sluta andas i sömnen.
Jag var helt övertygad att om jag skulle somna skulle jag sluta andas och kvävas. Noddade till flera gånger under berusningen av drogen och vaknade med ett ryck för att ta panikartade andetag. Så ta de lugnt vid första tillfället! Ta lite åt gången, låt verka 1-2h innan ni ökar på med mer och BLANDA INTE MED ALKOHOL!
Senast redigerad av White-rash 2014-02-26 kl. 01:40.
Citera
2014-02-26, 17:49
Medlem
gugglianos avatar
Om man tar opiater/opioider nån gång i månaden, hur klarar man sig på en grön oxynorm, 80mg, i såna fall? Ska jag göra som ovanstående och ta 40mg i näsan? Har även tillgång till tram och citodon, kommer jag att behöva lägga till nåt av det, eller ska jag låta bli pga risk, kommer jag att bli skön ändå?
Citera
2014-02-26, 19:50
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Om man tar opiater/opioider nån gång i månaden, hur klarar man sig på en grön oxynorm, 80mg, i såna fall? Ska jag göra som ovanstående och ta 40mg i näsan? Har även tillgång till tram och citodon, kommer jag att behöva lägga till nåt av det, eller ska jag låta bli pga risk, kommer jag att bli skön ändå?
Jag hade börjat med 20 mg.
Citera
2014-02-26, 20:20
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White-rash
Tog 85 mg som "test-dos" utdraget på 9h första dagen, och det vart för mycket. Slutade med andningssvårigheter, då andningen slutade fungera per automatik och varje andetag blev en manuell fysisk ansträngning, och samt att tvinga sig vara vaken för att inte somna och sluta andas i sömnen.
Jag var helt övertygad att om jag skulle somna skulle jag sluta andas och kvävas. Noddade till flera gånger under berusningen av drogen och vaknade med ett ryck för att ta panikartade andetag. Så ta de lugnt vid första tillfället! Ta lite åt gången, låt verka 1-2h innan ni ökar på med mer och BLANDA INTE MED ALKOHOL!

du tog 85mg som "testdos" good job there no shit att man inte ska blanda med alkohol detta borde varenda jävla person veta vid det här laget säg inte att du toppade med alkohol också under kvällens gång?
Citera
2014-02-28, 12:27
Medlem
Nu har jag fått läkarsvar och jag lider av ledvärk till och från. Fick ju för fasen utskrivet hur mycket pills som helst. 30 st arcoxia 90mg, alvedon 665 mg och oxy 20 mg 98 st
Läkarn glömde bara förklara för mig hur ofta jag ska ta dem och sen är min fråga vart fan ska jag ha alla tabletterna till? Sån värk har jag inte så jag behöver äta allt detta.
Citera
2014-02-28, 13:14
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetmor82
Nu har jag fått läkarsvar och jag lider av ledvärk till och från. Fick ju för fasen utskrivet hur mycket pills som helst. 30 st arcoxia 90mg, alvedon 665 mg och oxy 20 mg 98 st
Läkarn glömde bara förklara för mig hur ofta jag ska ta dem och sen är min fråga vart fan ska jag ha alla tabletterna till? Sån värk har jag inte så jag behöver äta allt detta.
Förslagsvis ger du dina Oxy till mig. Jag är helt övertygad om att det var det läkaren hade i åtanke när hen skrev ut dem!
Citera
2014-03-01, 10:41
Medlem
Ballaurigens avatar
om jag har recept på 100 st oxycodone lannacher 5mg, kan jag då välja att hämta ut oxycontin 5mg (depå) istället och betala några spänn extra, då jag tycker dessa är betydligt bättre. eller gäller receptet endast oxycodone ? tacksam för svar !
Citera
2014-03-02, 04:49
Medlem
Hej
Har börjat läsa denna tråd från början befinner mig just nu på sidan 74. Det jag ska fråga nu kanske redan finns en bit bak i tråden men vad ligger Oxynorm 10MG Och 20MG Kapslar på i pris i dagens läge?
Tacksam för svar
Citera
2014-03-02, 07:43
Medlem
CpGurrAs avatar
Så du går igenom varenda inläggg?!? haha ja har du tråkigt kan det vara kul.

Det här oxycontin och oxynorm har ju skenat i pris så idag kan man ta betalt 3kr till 5kr/mg men det är över priser men så verkar marknaden se ut. Ett rimligt pris är helst under 2kr/mg tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Hej
Har börjat läsa denna tråd från början befinner mig just nu på sidan 74. Det jag ska fråga nu kanske redan finns en bit bak i tråden men vad ligger Oxynorm 10MG Och 20MG Kapslar på i pris i dagens läge?
Tacksam för svar
Citera
2014-03-02, 16:56
Medlem
Är det någon som vet om det är säkert att ta en OxyNorm 5mg om jag äter SSRI-preparat så som Paroxetin och Mirtazapin?
Citera
2014-03-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxCelebration
Är det någon som vet om det är säkert att ta en OxyNorm 5mg om jag äter SSRI-preparat så som Paroxetin och Mirtazapin?
oxy påverkar väl inte serotonient såsom tram gör ? isf är det inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in