2014-03-24, 16:22
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Var med om en skum grej för några veckor sedan. Körde Pz4 i standardstrid på El Halluf banan.

Direkt när matchen startade satte två vagnar fart efter mig och jaga mig kors och tvärs vart jag än for.
De sköt inget, men de knuffades hela tiden och lämnade mig ej i fred.
Till slut knuffade de ut mig så fienden sprängde mig, och de fortsatte att jaga andra i laget med samma taktik.

Det skumma var att deras rörelser var så perfekt synkroniserade att jag misstänker att det var bots. De hade väldigt lika namn också. Minns inte exakt vad namnen var, men det var fyra stora bokstäver+007; tex: XXXX007 och XXXY007.

En i laget de gav sig på sköt en av de till slut, men då blev han blåmarkerad direkt, det blev inte dessa två.
Får man inte försvara sig mot såna här idioter?
Skickade givetvis in klagomål på dessa idioter om lagskada/osportsligt uppträdande och botmisstanke. Det gjorde även fler i laget.

F-n att jag inte hade replayinspelningen aktiverad då. Förhoppningsvis hade andra det.

Nu till frågan: jag har då inte hört talas om botar som ska skada det egna laget. Någon här som har drabbats av liknande trista incidenter?

Troll.
Därför man alltid har replays aktiverade, för att kunna rapportera spelförstörare. De är ute efter att du ska skjuta dem och bli blå, vilket gör att du kan bli bannad.
Citera
2014-03-24, 23:54
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Troll.
Därför man alltid har replays aktiverade, för att kunna rapportera spelförstörare. De är ute efter att du ska skjuta dem och bli blå, vilket gör att du kan bli bannad.

Tack för svaret!

Ser fram emot historical battles. Tror det kan bli riktigt bra om nu inte WG sabbar allt efter tag.
Nu kanske Tiger/ Tiger 2 blir i spelet, som den var i verkligheten...

Hittade detta klipp, börjar 12,37 in i videon.

http://www.youtube.com/watch?v=1ryap6ozQr0&list=UUpnjlvS2zxhbNJuGNo_TxkQ
Citera
2014-03-24, 23:58
Medlem
Grishnacs avatar
Fan T29 växer för varje spel, det måste vara den bästa t7 HT som finns i det här spelet, den klarar fan allt som MM slänger på den bara man hanterar den rätt, vilket man inte gör alltid. En WR över 50% efter att ha spelat HT i bara 9 dagar, det tycker jag inte är så dumt.
Citera
2014-03-25, 05:23
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Fan T29 växer för varje spel, det måste vara den bästa t7 HT som finns i det här spelet, den klarar fan allt som MM slänger på den bara man hanterar den rätt, vilket man inte gör alltid. En WR över 50% efter att ha spelat HT i bara 9 dagar, det tycker jag inte är så dumt.

Japp, det är en bra tank inget snack om saken. Tornet och toppkanonen gör det till en fröjd att spela "hulldown" och ligga och guppa upp och ner och låta tornet ta all stryk medan du skjuter fienden sönder och samman. Sålde dock min för ett tag sen för att finansiera andra tanks. Slutade på 53% wr efter 200 matcher.
Citera
2014-03-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Nä, den är densamma som alltid tycker jag. Däremot verkar jag stött på vänner till Doligmanniska. Hade precis en Churchill VII som först sköt på mig i spawn, för att sedan fortsätta att skada mig. Tog naturligtvis död på fanskapet, han blev blå, jag blev det inte.

Edit - Nästan ospelbart på den här tiden på dan, bara kioskmongon med ett par 3 duktiga spelare per lag och naturligtvis är nästan alltid topptiers så dåliga att man bara vill gråta.

Hej!
Jag vet att mitt sätt att roa mig på inte är det optimala, men om du vågar så skulle jag rekommendera dig att prova, det är verkligen kul. Var försiktig bara.
Men jag teamkillar inte rakt upp och ner sådär, utan tar det ganska så ninja-aktigt.
"Råkar" sitta i sniper mode och köra på dem navigerandes via mini-map.
Folk brukar acceptera den förklaringen - hahaha.

Snipar folks band, och säger de något så ber man om ursäkt och säger att man ville hjälpa...
Backstabbade i SC, och teamkillade i CS när det begav sig. Gamla ränder går aldrig ur tydligen.

Saboterar ju inte matcher som är kul/vinnande. Utan jag sysslar med dessa hyss när striden är klar, antingen vinnande eller förlorande. Det visar sig ganska snart.
Tvivlar på att vi förlorat särskilt många strider för att jag puttar ner tex en fullt levande en AMX 50B i vattnet när vi är totalt underlägsna. Det går bara snabbare att förlora, och jag har jätteroligt fast jag förlorar.
Puttar ut folk som gömmer sig bakom en sten så att alla får korn på denna. eller råkar ta dennas plats, "since u left" när de ska backa tillbaka.

Puttar ju inte ner Foch 155 i vattnet när det står tre vs tre ju...
Även om det vore det ultimata roliga.

Och jag håller med dig, det har ju nästan blivit ospelbart med alla genomruttna spelare i WoT just nu.
Vardagsförmiddagar går det ganska så bra dock. Så om du kan spela då så är det en rekommendation.
Spelar inte så stor roll om man är bottomtier, för alla är så dåliga.
Citera
2014-03-25, 11:09
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doligmanniska
Hej!
Jag vet att mitt sätt att roa mig på inte är det optimala, men om du vågar så skulle jag rekommendera dig att prova, det är verkligen kul. Var försiktig bara.
Men jag teamkillar inte rakt upp och ner sådär, utan tar det ganska så ninja-aktigt.
"Råkar" sitta i sniper mode och köra på dem navigerandes via mini-map.
Folk brukar acceptera den förklaringen - hahaha.

Snipar folks band, och säger de något så ber man om ursäkt och säger att man ville hjälpa...
Backstabbade i SC, och teamkillade i CS när det begav sig. Gamla ränder går aldrig ur tydligen.

Saboterar ju inte matcher som är kul/vinnande. Utan jag sysslar med dessa hyss när striden är klar, antingen vinnande eller förlorande. Det visar sig ganska snart.
Tvivlar på att vi förlorat särskilt många strider för att jag puttar ner tex en fullt levande en AMX 50B i vattnet när vi är totalt underlägsna. Det går bara snabbare att förlora, och jag har jätteroligt fast jag förlorar.
Puttar ut folk som gömmer sig bakom en sten så att alla får korn på denna. eller råkar ta dennas plats, "since u left" när de ska backa tillbaka.

Puttar ju inte ner Foch 155 i vattnet när det står tre vs tre ju...
Även om det vore det ultimata roliga.

Och jag håller med dig, det har ju nästan blivit ospelbart med alla genomruttna spelare i WoT just nu.
Vardagsförmiddagar går det ganska så bra dock. Så om du kan spela då så är det en rekommendation.

Men du pratar som att dom genomruttna vore några andra - men det är ju du som är den ruttna. Kan du inte hitta något roligare än att förstöra för andra? Det är ju synd om dig.
Citera
2014-03-25, 11:36
Medlem
Efter en 38mb uppdatering från wot nu på förmiddagen stänger wot-launchern ner av sig självt medan den laddar spelet. Vad är det som händer?
Citera
2014-03-25, 11:41
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:

Tänk vad fin världen vore utan dig och dina gelikar.
Citera
2014-03-25, 12:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Efter en 38mb uppdatering från wot nu på förmiddagen stänger wot-launchern ner av sig självt medan den laddar spelet. Vad är det som händer?
Ta bort alla moddar och se om spelet startar igen
Citera
2014-03-25, 13:07
Medlem
Just det, glömde ju att jag var på moralens väktares forum.
Slappna av lite, det är bara ett spel. Vi spelar ju alla för att ha roligt.
Det verkar ju som om ni är rädda för att inte märka, eller bli lurade av att någon med flit skulle skada er.
Personligen svarar jag direkt med att skada, döda, sabotera om någon ens skulle närma sig mig.
Alltså kan jag inte bli lurad, för det är alltid den andres förlust om han inte dödar mig direkt.

Kan ni verkligen inte se humorn i det hela?

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men du pratar som att dom genomruttna vore några andra - men det är ju du som är den ruttna. Kan du inte hitta något roligare än att förstöra för andra? Det är ju synd om dig.

Jag är inte en genomrutten spelare, tror de flesta här skulle bli glada av att ha mig på sitt lag jämfört med alla, på riktigt genomruttna spelare. Däremot kanske jag inte har den bästa moraliska kompassen. Å andra sidan är jag en Doligmanniska.
Ibland använder jag våra scouts som skydd, genom att döda dom och använda deras utslagna vagnar för att skydda mig själv.
Är en TD värdelöst kan jag ställa mig bakom honom, inte blockera men skjuta hejvilt för att jag ska bli upptäckt, men fiendeskotten som skjuts mot mig, träffar troligtvis TD;n framför mig.
När dessa värdelösa spelare förstör för mig, kan jag förstöra för dem. Och ha roligt på kuppen.

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Tänk vad fin världen vore utan dig och dina gelikar.

Är det ens sabotage om spelarna inte märker det? Det är ju bara roligt för mig. Som ett internt skämt mellan två bra vänner som ingen annan fattar.
Hade jag gjort så fel så hade jag ju varit bannad nu, alltså gör jag inte fel, kan man ju tänka.

Lever och försöker låta leva, står i din sign. Det är precis vad jag gör ju, försöker överleva, och försöker låta mina lagkamrater leva. Oftast.
Och ha roligt i spelet precis som alla andra spelare.
Citera
2014-03-25, 13:29
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Just det, glömde ju att jag var på moralens väktares forum.
Slappna av lite, det är bara ett spel. Vi spelar ju alla för att ha roligt.
Det verkar ju som om ni är rädda för att inte märka, eller bli lurade av att någon med flit skulle skada er.
Personligen svarar jag direkt med att skada, döda, sabotera om någon ens skulle närma sig mig.
Alltså kan jag inte bli lurad, för det är alltid den andres förlust om han inte dödar mig direkt.

Jag är inte en genomrutten spelare, tror de flesta här skulle bli glada av att ha mig på sitt lag jämfört med alla, på riktigt genomruttna spelare. Däremot kanske jag inte har den bästa moraliska kompassen. Å andra sidan är jag en Doligmanniska.
Ibland använder jag våra scouts som skydd, genom att döda dom och använda deras utslagna vagnar för att skydda mig själv.
Är en TD värdelöst kan jag ställa mig bakom honom, inte blockera men skjuta hejvilt för att jag ska bli upptäckt, men fiendeskotten som skjuts mot mig, träffar troligtvis TD;n framför mig.
När dessa värdelösa spelare förstör för mig, kan jag förstöra för dem. Och ha roligt på kuppen.

Är det ens sabotage om spelarna inte märker det? Det är ju bara roligt för mig. Som ett internt skämt mellan två bra vänner som ingen annan fattar.
Hade jag gjort så fel så hade jag ju varit bannad nu, alltså gör jag inte fel, kan man ju tänka.

Lever och försöker låta leva, står i din sign. Det är precis vad jag gör ju, försöker överleva, och försöker låta mina lagkamrater leva. Oftast.
Och ha roligt i spelet precis som alla andra spelare.

Nu antar jag visserligen att du inte är seriös, men frågan är vad är din winrate?

För övrigt är det av sådan här orsaker jag har replays på, eftersom jag kan skicka in en replay och få dig bannad. In game reporting systemet är buggat och ineffektivt, men jag och andra har fått folk bannade genom att skicka in replays. Lite mer möda, men betydligt mer effektivt.

Finns tillräckligt många idioter i spelet för att det inte ska vara roligt med griefers. Hade jag märkt att en sån som du var i min match, hade jag tagit mig därifrån för att därefter vid lämpligt tillfälle TKa dig eller stoppa dig från att backa i skydd. Det är knappast så att du kan skicka in en replay i sådana fall utan att visa vad du själv gjort.
Citera
2014-03-25, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Finns tillräckligt många idioter i spelet för att det inte ska vara roligt med griefers.

Hej.
Jag förstår att folk retar sig lite på det, men i min dataspelskarriär så har det här varit gängse uppfattning om hur man spelar. Man busar runt lite, retas, sabbar lite harmlöst.
Trodde folk hade lite mera humor/bus och gjorde det här själva?
Skjuta på en rushande E75, som vrider sig ett halvt varv och lägger upp sidan emot fienden när han trackas av mig... Jag menar, kom igen?
Inte så kul att råka ut för, men ack så kul att ställa till med.

Jag menar inte att provocera, jag tycker det här är rätt skoj att göra, och åker jag dit så vet jag att det är rätt åt mig. Var tvungen att googla griefer då jag inte hört det uttrycket förut.
Jag förtjänar det ju lite grand iallafall.

Och absolut, jag sparar också replaysen för att kunna stoppa sådana som mig, när jag själv blir utsatt för "mig". Helt oprovocerat då. Så att jag kan skicka in dom.

Och som du sa, om du märkte att du hade en sån som mig på ditt lag, så gör du helt rätt i som förstör för mig. Jag kan ju inte precis skicka in en replay på vad du gjorde, för du har ju märkt vad jag gjort.

Puuh, min winrate ligger runt 53-55, har jag för mig.
Spelar när jag känner för det, spelat superseriöst har jag nog aldrig gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in