2014-03-24, 14:01
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Jag behöver lite hjälp här (tror jag)!

jag hittade för ett tag sedan en Oscar Jacobson kostym i grå bomull i en sekond hand affär av en ren slump, till ett väldigt förmånligt pris.

Eftersom att jag är en ingenjör student så fås det inte många tillfällen att bära en kostym, jag tycker även att dom fungerar ypperligt var för sig också.

Jag fick här om dagen för mig att fixa ett par snygga pressveck på dom också, för jag finner det väldigt väldigt stilfullt. Men så började jag tänka på det, hur ser ni det med att sätta ett par pressveck på dom, och sedan även bära kavajen samtidigt. Är detta ok?

http://imgur.com/7f8WcGY

Och om det då är det, hur borde jag gör med detta? Det borde väl vara relativt simpelt för en skräddare att göra ordentligt snyggt?

Edit: Längden som dom är nu för tillfället är bra!

Mvh
Pressveck kan du göra själv ifall du har ett strykjärn och en tygbit (för att ha mellan byxa och järn). Eftersom materialet ser ut att varit av flanellart så uppmuntras pressveck. Om du ska bära den som kostym så tycker jag att du ska ha pressveck på byxorna, lika så ifall du bär byxorna för sig.
Citera
2014-03-24, 14:06
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Pressveck kan du göra själv ifall du har ett strykjärn och en tygbit (för att ha mellan byxa och järn). Eftersom materialet ser ut att varit av flanellart så uppmuntras pressveck. Om du ska bära den som kostym så tycker jag att du ska ha pressveck på byxorna, lika så ifall du bär byxorna för sig.

Det var precis det jag ville veta! Jag tackar så hemskt mycket!

Jag behöver bara få byxorna upplagda på ett snyggare sätt först då! Borde väl inte vara för svårt?
Citera
2014-03-24, 14:13
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Det var precis det jag ville veta! Jag tackar så hemskt mycket!

Jag behöver bara få byxorna upplagda på ett snyggare sätt först då! Borde väl inte vara för svårt?