Citat:
Om vi är för svaga så är det väl bra om vi går ihop.
Arbetare går ihop, och KRIS som du nämner som faktist betyder kriminellas rätt i samhället går ihop, alla går ihop. Om en endaste tjej ska kräva högre lön så kan arbetsgivaren ta en annan, för vi har stor arbetslöshet. Men hade det varit omvänt ett kvinnodominerande samhälle, ja då hade männen varit maninister, vilket en del redan verkar vara, ni springer runt orakade för deår ut är naturligt precis som vissa tjejer har hår under armarna.
Dessutom är era mammor tjejer, får ni avkommor så kommer hälften av era ättlingar vara tjejer, tycker ni bara att hälften av eran avkomma ska ha det bra?
Ni borde inte se tjejer som tjejer och killar som killar, ni borde se det som människor.
Skulle ni ha en katt, skulle ni då anse hankatten ska få behandlas bättre?
Bland hundar, ska endast hanhundar gå på kurs och arbeta?
Arbetare går ihop, och KRIS som du nämner som faktist betyder kriminellas rätt i samhället går ihop, alla går ihop. Om en endaste tjej ska kräva högre lön så kan arbetsgivaren ta en annan, för vi har stor arbetslöshet. Men hade det varit omvänt ett kvinnodominerande samhälle, ja då hade männen varit maninister, vilket en del redan verkar vara, ni springer runt orakade för deår ut är naturligt precis som vissa tjejer har hår under armarna.
Dessutom är era mammor tjejer, får ni avkommor så kommer hälften av era ättlingar vara tjejer, tycker ni bara att hälften av eran avkomma ska ha det bra?
Ni borde inte se tjejer som tjejer och killar som killar, ni borde se det som människor.
Skulle ni ha en katt, skulle ni då anse hankatten ska få behandlas bättre?
Bland hundar, ska endast hanhundar gå på kurs och arbeta?
Ett sätt som man kan gå ihop på är ju just genom att starta egna företag. Då sitter ni själva på makten över vilka som ska anställas, och vilka löner ni vill ge till dessa anställda. Ett annat sätt är att organisera er som konsumenter. Samla ihop alla kvinnor och handla bara av de företag som bara anställer kvinnor eller hur ni nu vill ha det. Då har ni på helt frivillig väg höjt villkoren för kvinnorna, och ingen lagstiftning har behövts.
Sedan upplever jag lite att du slår på halmgubbar. Det verkar som att du tror att folk är emot feminismen för att de vill att kvinnan ska förflyttas tillbaka till köket. Gå igenom de antifeminister du hittar, och räkna hur många personer som verkligen tycker det, och du kommer se att det är ytterst få (om än högljudda), och TS gör det definitivt inte. Nästan alla här kritiserar feminismen av helt andra skäl.
Citat:
Jag kunde sympatisera med mycket av det du skrev tills du skrev det här. När folk börjar avfärda falska anklagelser av våldtäkt som ett icke-problem så slutar jag lyssna på dem. En människa som blir felaktigt dömd för våldtäkt eller friad män ändå dömd i sin omgivnings ögon är ett minst lika stort offer som en människa som blir våldtagen. Vilken grupp som är störst av dem som blir våldtagna utan att våldtäktsmannen blir dömd, och dem som blir falskt anklagade vet vi inte. Vi kan bara gissa där. Det finns en del exempel där det finns goda skäl att tro att en våldtäkt ägde rum. Det finns också exempel där vi i efterhand fått veta män har blivit dömda på mycket svag grund och som senare visat sig vara oskyldiga. Det händer även då och då att vi ser människor inom polisen och människor som jobbar med ungdomar som berättar att det är relativt vanligt att de kommer på kvinnor som ljugit om att de blivit våldtagna.Jag tror att det finns hyfsat bra lösningar på detta problem (dock inga perfekta), men att börja avskaffa rättssäkerheten och offra lite fler oskyldiga män bara för att förhoppningsvis sätta dit fler riktiga våldtäktsmän är inte en lösning som jag kan acceptera iaf.