2014-03-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Chansen att polisen skall få sin guldtopsning måste ses som minimal. Jag tror GM är en helt vanlig snubbe med ett idag fungerande liv. Dessutom har han järnkoll på att det är kört om han begår ett så pass grovt brott att han topsas.

Vi har troligvis att göra med en idag extremt laglydig person som inte tar några som helst risker.

Gå igenom samtliga familjer och enskilda personer som flyttat från Linköping sedan morden. Hur många män i tänkbar ålder av dessa är helt rena sedan morddagen. Skulle inte alls bli förvånad om han är son till en akademikerfamilj med resurser att hitta jobb på ny ort.

Är gm i det yngre åldersintervallet är det mkt troligt att han skyddats av sina föräldrar. Kanske flyttade dom till och med utomlands.
Hur många Linköpingsfamiljer kan ha gjort detta?

Men å andra sidan låter det som polisen kollat allt som kan kollas om mantalskriving fanns.

Låg han och slagga på en soffa så blir det knepigare förstås.

Du har varit inne på rätt spår Massepojken, jag går på din teori som du presenterat tidigare om källarlokalen. där finns svaret!
Citera
2014-03-21, 22:27
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Du har varit inne på rätt spår Massepojken, jag går på din teori som du presenterat tidigare om källarlokalen. där finns svaret!

Hmm.. intressant,

Så du är familiär med ryktet om den knepiga estländaren som påstods ha setts under flera år boendes i en källarlokal i området runt Ica. Detta borde väl polisen ha undersökt?
Citera
2014-03-21, 22:28
Medlem
Citat:
Du har ju onekligen ingångar rätt in i Linköpingspolisens fikarum

Du kan väl vara vänlig att berätta hur saker och ting egentligen ligger till.

Jag väntar med spänning.

Jag vet lika lite som ni om sanningen...men jag tror stenhårt på din teori om källarlokalen.
svaret finns där!!!
Det e solklart, han går ju hem helt enkelt.
Uppmärksamt Massepojken
Citera
2014-03-21, 22:30
Medlem
Citat:
Hmm.. intressant,

Så du är familiär med ryktet om den knepiga estländaren som påstods ha setts under flera år boendes i en källarlokal i området runt Ica. Detta borde väl polisen ha undersökt?

Jag vet var han bodde oxo...och snart har vi honom!! Hoppas det e Case Closed nu om snuten gör sitt.
Citera
2014-03-21, 22:40
Medlem
massepojkens avatar
Enligt ett pm jag fått tidigare så skall det enligt honom rört sig om en estlänsk student som skall ha varit väldigt ljusskygg. Personen som skrev pm et bodde så han såg källarlokalen från sitt fönster. Enligt egen uppgift skall han en gång slunkit in in i lokalen/bostaden vid ett tillfälle då dörren var öppen. Det skall ha varit väldigt omodernt och känts 70 tal. Det skall även ha hängt båtbiljetter på väggen.

Jag är dock tveksam till sanningen i detta. Förstår inte hur han burit sig åt för att kunna slinka in och titta i dennes bostad.Enligt pm et skall eständaren varit vaken på nätterna då det var endast då det lös i lokalen/bostaden.

Men detta tror jag polisen kollat redan. Det är nog ett kallt spår

edit: Ul påstår att ingen i huset sett denne person. I lägenheten skall han enligt uppgift oxå hunnit se en lista med måsten. Att våga gå ut var ett av dom.

Låter uppdiktat om du frågar mig.

Användaren Nylaserman har skrivit om detta spår.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-21 kl. 22:52.
Citera
2014-03-21, 22:51
Medlem
Citat:
Enligt ett pm jag fått tidigare så skall det enligt honom rört sig om en estlänsk student som skall ha varit väldigt ljusskygg. Personen som skrev pm et bodde så han såg källarlokalen från sitt fönster. Enligt egen uppgift skall han en gång slunkit in in i lokalen/bostaden vid ett tillfälle då dörren var öppen. Det skall ha varit väldigt omodernt och känts 70 tal. Det skall även ha hängt båtbiljetter på väggen.

Jag är dock tveksam till sanningen i detta. Förstår inte hur han burit sig åt för att kunna slinka in och titta i dennes bostad.Enligt pm et skall eständaren varit vaken på nätterna då det var endast då det lös i lokalen/bostaden.

Jag kommer lägga ner det här skiten nu...det har upptagit ett år av mitt liv, det är dags att börja leva. Men vet man något om personen som bodde i källaren så ska man ringa polisen, eller om man vet om någon annan konstig eller misstänkt person i närheten av brottsplatsen.
Citera
2014-03-21, 22:56
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Jag kommer lägga ner det här skiten nu...det har upptagit ett år av mitt liv, det är dags att börja leva. Men vet man något om personen som bodde i källaren så ska man ringa polisen, eller om man vet om någon annan konstig eller misstänkt person i närheten av brottsplatsen.

Ett år av ditt liv? Ändå har du bara 23 inlägg. Vart du nervös nu?
Citera
2014-03-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ett år av ditt liv? Ändå har du bara 23 inlägg. Vart du nervös nu?

Nej då...det e lugnt.
Citera
2014-03-21, 23:05
Medlem
Citat:

edit: Ul påstår att ingen i huset sett denne person. I lägenheten skall han enligt uppgift oxå hunnit se en lista med måsten. Att våga gå ut var ett av dom.

Låter uppdiktat om du frågar mig.

Användaren Nylaserman har skrivit om detta spår.

Är du 100% säker på att han bodde i Linköping under flera års tid?
Citera
2014-03-21, 23:05
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Nej då...det e lugnt.

Så bra. Du verkar väldigt insatt i ärendet. Är du linköpingsbo? Känner du till området kring Ica?
Varför tror du ingen känner igen kniven eller mössan?
Citera
2014-03-21, 23:07
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Är du 100% säker på att han bodde i Linköping under flera års tid?

Jag har ingen aning. Återger bara uppgifter jag tagit del av. Det mesta av detta finns i tråden.
Citera
2014-03-21, 23:11
Medlem
Citat:
Så bra. Du verkar väldigt insatt i ärendet. Är du linköpingsbo? Känner du till området kring Ica?
Varför tror du ingen känner igen kniven eller mössan?

Känns ej bra att diskutera detta även om det är intressant. kniven, mössan eller personen känner ingen igen för att han är balt och endast tillbringat kort tid i Linköping. Men egentligen har jag ju ingen aning som ni andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in