2014-03-21, 14:39
Medlem
WasteOfAirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Allt kan vara möjligt i en mordutredning. Håller med om att det är ytterst osannolikt, även om jag håller med skribenten om att "pointer"(märket på mössan) lutar mer åt en äldre person.

Edit: Dessutom tyder mycket på att GM stod och väntade på pojken vid cykelvägen en bit ifrån trappan där pojken kommer upp ifrån.

Men polisens teorier lär ju vara helt åt helvete fel, annars hade det ju varit löst... Vi lär ju tänka att det är löjligt enkelt istället, o då menar jag löjligt enkelt i som att en sexåring kan lösa detta. Mohammed lär ju ha gjort något riktigt illa mot GM, varför detta övervåld annars? Inte planerat heller, att GM stod och väntade på M för att döda honom går ju knappast ihop... Slänger kniven, dumpar mössan osv. Kom igen, det här slumpen och väldigt mycket känslor inblandat... Vi får nog tänka helt utanför ramarna i detta fall... Angående "leif" ledtråden så kan ju den som pallar kolla upp rollkaraktären "leif" i pjäser, filmer,reklamfilmer, serier osv. Tror inte själva skådespelaren som har spelat Leif isf är skyldig, men karaktären kanske påminner om mördaren osv. Inget lär ju vara onödigt att titta upp!

Edit: Förövrigt lär väl Anna-Lena och Mohammed möta varandrai princip varje dag då dem går till sin skola respektive jobb? Hur nu det kan vara viktigt....
Senast redigerad av WasteOfAir 2014-03-21 kl. 14:41.
Citera
2014-03-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WasteOfAir
Men polisens teorier lär ju vara helt åt helvete fel, annars hade det ju varit löst... Vi lär ju tänka att det är löjligt enkelt istället, o då menar jag löjligt enkelt i som att en sexåring kan lösa detta. Mohammed lär ju ha gjort något riktigt illa mot GM, varför detta övervåld annars? Inte planerat heller, att GM stod och väntade på M för att döda honom går ju knappast ihop... Slänger kniven, dumpar mössan osv. Kom igen, det här slumpen och väldigt mycket känslor inblandat... Vi får nog tänka helt utanför ramarna i detta fall... Angående "leif" ledtråden så kan ju den som pallar kolla upp rollkaraktären "leif" i pjäser, filmer,reklamfilmer, serier osv. Tror inte själva skådespelaren som har spelat Leif isf är skyldig, men karaktären kanske påminner om mördaren osv. Inget lär ju vara onödigt att titta upp!

Edit: Förövrigt lär väl Anna-Lena och Mohammed möta varandrai princip varje dag då dem går till sin skola respektive jobb? Hur nu det kan vara viktigt....

Jo jag håller med dig fullständigt, något har ju gått allvarligt fel i utredningen och man tänker troligtvis fel. Däremot håller jag det ändå väldigt osannolikt att det är A-L:s man som är GM. Även om möjligheten finns, om än ytterst liten. GM ska ju både ha misshandlat och knivhuggit Mohammad, låter inte som ett planerat mord, då hade han väl bara skurit halsen av pojken direkt och inte misshandlat också? Han hade huggit ner honom snabbt och sedan försvunnit därifrån, men nu gör han ju inte det.

Jag tror inte ett dugg på att någon psykopat eller psyksjuk människa gjort detta, utan helt enkelt en vanlig snubbe. Han lever ett städat liv både innan och efter morden. Ostraffad och har inte gjort något efter dubbelmorden heller. Jag tror som Leif Gw att det är ett planerat, dock inte att mörda Mohammed utan att skrämma/misshandla honom, men att det spårar ur.
Citera
2014-03-21, 15:08
Medlem
Citat:
Håller med, hur fan är det ens möjligt? Jag tycker man borde byta ut Staaf och få in någon som kollar på det med nya ögon. Oarbetade tips+ att man började finkamma området 10 år efter, vad ska man säga?...

De arbetar med tips dom tycker e intressanta..men visst ibland tänker man att saker redan borde vara kollade, men det e dom alltså inte. Jan Staaf är trevlig...men det e jävligt klurigt fall o sen har de inte så mkt resurser med fallet nu längre.
Citera
2014-03-21, 15:09
Medlem
Citat:
Förstår inte vart man vill komma med den "nya" geografiska analysen? Man har väl för längesedan gått ut med att man tror att han bor i Linköping och kanske även rätt nära mordplatsen? Står man bara och stampar eller vet man något som man inte gått ut med än?

Det gör man!!
Citera
2014-03-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Det gör man!!

Vad skulle det vara, och hur vet du det?
Citera
2014-03-21, 15:18
Medlem
Citat:
De arbetar med tips dom tycker e intressanta..men visst ibland tänker man att saker redan borde vara kollade, men det e dom alltså inte. Jan Staaf är trevlig...men det e jävligt klurigt fall o sen har de inte så mkt resurser med fallet nu längre.

Jo Staaf verkar trevlig men kanske behövs lite nytänk?
Citera
2014-03-21, 18:52
Medlem
Citat:
Jo Staaf verkar trevlig men kanske behövs lite nytänk?

Ja nytänk e kanon och det kanske blir det som till slut kan lösa det här skiten....
Att tänka utanför boxen och ta upp små detaljer . det finns ju anledningar till att han inte är upptäckt. En svensk GM hade varit fast för längesen...det e min teori. ngn som håller med? valet av flyktväg avslöjar ju oxo en jävla massa.
Citera
2014-03-21, 18:57
Medlem
Uppmaning till alla människor överallt på denna jord. Vet ni någon person som bott på Barnhemsgatan eller i närheten iaf som stämmer in på signalementet...Ring till Jan Staaf vid polisen. Han kan vara svensk men lås er inte vid det, han kan vara finne, balt, ryss eller liknande. han kan ha bott i en källare, varit inneboende, jobbat där kort tid, pluggat på universitetet mm. Vet ni någon person som stämmer in RING!!!! Tillsammans kan vi göra så mkt mer än vad vi tror. Till slut kommer fallet lösas...Någon vet ngt som löser detta! Man ska inte kunna mörda 2 personer ovh komma undan med det...
Citera
2014-03-21, 21:38
Medlem
blodpalts avatar
Kul att se att tråden till skillnad från polisutredning fortfarande lever...

Jag har försökt läsa ikapp de senaste sidorna och jag vidhåller fortfarande att baltspåret är det vinnande konceptet, men ja, vad som helst är ju möjligt.

Jag är gruvligt övertygad om att det aldrig kommer lösas men bevisas gärna fel.
Citera
2014-03-21, 22:13
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt

Jag har försökt läsa ikapp de senaste sidorna och jag vidhåller fortfarande att baltspåret är det vinnande konceptet, men ja, vad som helst är ju möjligt.

Chansen att polisen skall få sin guldtopsning måste ses som minimal. Jag tror GM är en helt vanlig snubbe med ett idag fungerande liv. Dessutom har han järnkoll på att det är kört om han begår ett så pass grovt brott att han topsas.

Vi har troligvis att göra med en idag extremt laglydig person som inte tar några som helst risker.

Gå igenom samtliga familjer och enskilda personer som flyttat från Linköping sedan morden. Hur många män i tänkbar ålder av dessa är helt rena sedan morddagen. Skulle inte alls bli förvånad om han är son till en akademikerfamilj med resurser att hitta jobb på ny ort.

Är gm i det yngre åldersintervallet är det mkt troligt att han skyddats av sina föräldrar. Kanske flyttade dom till och med utomlands.
Hur många Linköpingsfamiljer kan ha gjort detta?

Men å andra sidan låter det som polisen kollat allt som kan kollas om mantalskriving fanns.

Låg han och slagga på en soffa så blir det knepigare förstås.
Citera
2014-03-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt

Då kan jag meddela att vindarna pekar ditåt Blodpalt...å jag som aldrig trodde på den teorin innan.
Citera
2014-03-21, 22:19
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Då kan jag meddela att vindarna pekar ditåt Blodpalt...å jag som aldrig trodde på den teorin innan.

Du har ju onekligen ingångar rätt in i Linköpingspolisens fikarum

Du kan väl vara vänlig att berätta hur saker och ting egentligen ligger till.

Jag väntar med spänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in