Citat:
Ursprungligen postat av
massepojken
VISST kaE=LeonVance|50448253]Det är ju inte säkert att mördaren vet detta, denne kanske tror att Mohammed var son till den drivande farbrorn.
Visst kan det vara så men vi skall inte glömma att polisens fokus motiv mässigt sett varit Ammouri. Polisen har lagt enorma resurser på detta. 39 ÅRINGEN och dess omgivning är extremt kartlagda. Dessa spår är uppenbara och här har inte polisen slarvat.[/quote]
Polisens fokus har mer varit på galen nattvandrare vilket den något rundlagde deckarförfattaren klagade på. Självklart har man undersökt Ammouris fiender noga men en lejd GM behöver inte ha någon synbar koppling till anstiftaren. Det är därför jag tror att topsandet har blivit en negativ faktor, men topsar alla tänkbara och nöjer sig med det.
Jag tror tvärtom att nattvandrarspåret är det alternativ som är extremt väl undersökt vid det här laget och det har nu inte gett så mycket. Mer där som man kört varje spår i botten.
Edit: Det är väl väldigt bra om vi tror och funderar på olika teorier. Jag har aldrig sagt att teorin om en galning är dålig eller borde läggas ner, det mesta är troligt när det gäller det här.
Själv tycker jag att en beige jacka nämns för många gånger för att det ska vara en slump. Det är inte en röd, blå, gul, eller vit. Det är just en knälång beige.