2014-09-21, 15:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Därför tror jag att det inte är GM:s blod och hår på den där mössan. Det rör sig om en medhjälpare. Fantombilden är medhjälparen. Å andra sidan är det svårt att avlägsna hår från en mössa, så möjligtvis kommer håret från GM men inte blodet. Den andra GM skar sig på något sätt, medvetet eller omedvetet.

Tror som sagt också att fantombilden är medhjälpare och topsad.

Fast man behöver inte tvivla på att hårstråt och blodet är från samma person, det är man säkra på. Man hade nog också märkt om GMs blod på kniven var gammalt.
Citera
2014-09-21, 16:19
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Varför har denne person sedan undkommit polisen i tio år?

En förbättring av teorin kan vara att en kusin med kännedom om mobbningen utförde "saken", dock ej folkbokförd i Linköping utan t.ex. i Stockholm.
Citera
2014-09-21, 16:47
Medlem
massepojkens avatar
Man skall komma ihåg att det var farbrorn till Mohammed som drev affärsverksamheten. Pappa Ammouri jobbade bara i butiken.

I denna familj är verkligen farbrodern den som är den drivande och Mohammeds Pappa intar en mkt passiv roll mer eller mindre som kassabiträde.

Att någon skulle markera allvar eller liknande mot farbrodern
Ammouri via Mohammed är inte alls särskilt troligt.

Polisen har lagt allt jobb på Ammouri. Det finns helt enkelt inget realistiskt motiv.

Polisen har tom sökt i Ammouri hemby efter motiv. Det finns inga!

Släpp Ammouri nu. Detta handlar om nåt helt annat
Senast redigerad av massepojken 2014-09-21 kl. 16:56.
Citera
2014-09-21, 17:02
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Man skall komma ihåg att det var farbrorn till Mohammed som drev affärsverksamheten. Pappa Ammouri jobbade bara i butiken.

I denna familj är verkligen farbrodern den som är den drivande och Mohammeds Pappa intar en mkt passiv roll mer eller mindre som kassabiträde.

Att någon skulle markera allvar eller liknande mot Ammouri via Mohammed är inte alls särskilt troligt.

Polisen har lagt allt jobb på Ammouri. Det finns helt enkelt inget realistiskt motiv.

Teorin som amesti89 lagt fram (även tidigt i tråden) handlar om att M mockat gräl med en klass-/skolkamrat och därför utsatts för en hämnd av en äldre närstående till mobbningsoffret.

Ett klipp på nätet just nu (Exp/Aftb) visar hur en kvinna överfaller en annan kvinna p.g.a. att ha blivit ombedd att flytta sin parkerade bil.

Har tänkt den tanken tidigare att Barnhemsgatan är en p-plats dygnet runt, gratis efter 18 fram till 08 och bråk om p-platser kan faktiskt ha uppstått. Jag är "vaccinerad" mot ryktesspridning och ger inte mycket för snacket om att M skulle vara en Emil-typ, men osvuret är bäst. Sen finns det vissa med kort stubin... och inte alla hästar hemma.
Citera
2014-09-21, 17:08
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Teorin som amesti89 lagt fram (även tidigt i tråden) handlar om att M mockat gräl med en klass-/skolkamrat och därför utsatts för en hämnd av en äldre närstående till mobbningsoffret.

Ett klipp på nätet just nu (Exp/Aftb) visar hur en kvinna överfaller en annan kvinna p.g.a. att ha blivit ombedd att flytta sin parkerade bil.

Har tänkt den tanken tidigare att Barnhemsgatan är en p-plats dygnet runt, gratis efter 18 fram till 08 och bråk om p-platser kan faktiskt ha uppstått. Jag är "vaccinerad" mot ryktesspridning och ger inte mycket för snacket om att M skulle vara en Emil-typ, men osvuret är bäst. Sen finns det vissa med kort stubin... och inte alla hästar hemma.

Att M var en Emil-typ är det M:s pappa som kläckt ur sig. Men du kanske inte tror att M:s pappa kan veta det?
Citera
2014-09-21, 17:10
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Det är ju inte säkert att mördaren vet detta, denne kanske tror att Mohammed var son till den drivande farbrorn.
Citera
2014-09-21, 17:10
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Fast det där stämmer inte.
"Den 39-årige före detta krogvakten dömdes förra året för att ha misshandlat Mohamad Ammouris pappa. Tidigare har han fällts för vållande till annans död."
Så att även pappa Ammouri hade fiender kan man ju utgå ifrån.

Sen fungerar nog dessa familjer lite annorlunda än våra då man står varandra närmare i släkten. Tror du inte farbrodern också blir förkrossad när brorsonen mördas?
Citera
2014-09-21, 17:22
Medlem
massepojkens avatar
VISST kaE=LeonVance|50448253]Det är ju inte säkert att mördaren vet detta, denne kanske tror att Mohammed var son till den drivande farbrorn.[/quote]

Visst kan det vara så men vi skall inte glömma att polisens fokus motiv mässigt sett varit Ammouri. Polisen har lagt enorma resurser på detta. 39 ÅRINGEN och dess omgivning är extremt kartlagda. Dessa spår är uppenbara och här har inte polisen slarvat.
Citera
2014-09-21, 17:24
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att M var en Emil-typ är det M:s pappa som kläckt ur sig. Men du kanske inte tror att M:s pappa kan veta det?
Det är klart att jag tror på honom, fattas bara. Saken är klar, p-huset Akilles är en promenad och tar betalt dygnet runt. Gött att ha bilen parkerad på Barnhemsgatan efter jobbet, synd bara att inte alla får p-plats där utan några boende i närområdet måste tyvärr ställa bilen på Akilles om nätterna. Undrar vad Emil skulle sagt om ngn knep sista p-platsen på gatan där hemma mitt framför nosen på farsan hans?
Citera
2014-09-21, 17:29
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det är klart att jag tror på honom, fattas bara. Saken är klar, p-huset Akilles är en promenad och tar betalt dygnet runt. Gött att ha bilen parkerad på Barnhemsgatan efter jobbet, synd bara att inte alla får p-plats där utan några boende i närområdet måste tyvärr ställa bilen på Akilles om nätterna. Undrar vad Emil skulle sagt om ngn knep sista p-platsen på gatan där hemma mitt framför nosen på farsan hans?

Oxå inne på den linjen att morden sker mer via en slump eller infall av något slog.
Få saker tyder på att detta är planerat enligt min åsikt.

Av ngn anledning tiltar mördaren. Det brinner till.Oklart varför tyvärr.
Citera
2014-09-21, 17:32
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
VISST kaE=LeonVance|50448253]Det är ju inte säkert att mördaren vet detta, denne kanske tror att Mohammed var son till den drivande farbrorn.

Visst kan det vara så men vi skall inte glömma att polisens fokus motiv mässigt sett varit Ammouri. Polisen har lagt enorma resurser på detta. 39 ÅRINGEN och dess omgivning är extremt kartlagda. Dessa spår är uppenbara och här har inte polisen slarvat.[/quote]

Polisens fokus har mer varit på galen nattvandrare vilket den något rundlagde deckarförfattaren klagade på. Självklart har man undersökt Ammouris fiender noga men en lejd GM behöver inte ha någon synbar koppling till anstiftaren. Det är därför jag tror att topsandet har blivit en negativ faktor, men topsar alla tänkbara och nöjer sig med det.

Jag tror tvärtom att nattvandrarspåret är det alternativ som är extremt väl undersökt vid det här laget och det har nu inte gett så mycket. Mer där som man kört varje spår i botten.

Edit: Det är väl väldigt bra om vi tror och funderar på olika teorier. Jag har aldrig sagt att teorin om en galning är dålig eller borde läggas ner, det mesta är troligt när det gäller det här.
Själv tycker jag att en beige jacka nämns för många gånger för att det ska vara en slump. Det är inte en röd, blå, gul, eller vit. Det är just en knälång beige.
Senast redigerad av Readyfreddie 2014-09-21 kl. 17:42.
Citera
2014-09-21, 17:44
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Oxå inne på den linjen att morden sker mer via en slump eller infall av något slog.
Få saker tyder på att detta är planerat enligt min åsikt.

Av ngn anledning tiltar mördaren. Det brinner till.Oklart varför tyvärr.
Finns det något värre än en liten snorunge som sitter och grimaserar å det allra grövsta bakom en bilruta? Man kan gå bananas för mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in