2014-03-21, 05:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits

[..]

Att Själva mordet får de som är bildade, riktigt pålästa och som inte kör alternativa teorier i tråden ta. De som enbart bygger allt på fakta. Detta var bara rappa-kalja. Eller hur!

Vill bara tala om att det sårar när man verkligen försöker att hitta nya vägar och komma på rätt bra nya grejer, nya scenarier, nya möjligheter men då bli behandlad som luft i tråden, man läser, "ja jag viker undan för en alternativare" och ser att denne tar upp något jag skrev igår.

Vadå vika undan en stund eller två för en alternativare?
För att man råkar ha ett gäng nytänkande ideër, att man kläcker ur sig sånt som ingen tänkt på? Hur dumt det än kan låta så får man vara öppen för att det finns andra vägar, eller?
Denna jargong har retat mig länge här i tråden, alla alternativare är inte troll! Nu fick jag sagt det! Fridens!

Befintliga fakta utöver att VB påträffades mördad och styckad och att hennes blod påträffades i KJ:s bil finns inte att bygga på, det är hearsay och inte värst mycket mer. Bildade och pålästa är inte bättre skickade än andra att lösa ett mord av det här slaget, tvärtom kan förment bildning och påläsning verka hindrande för kreativt tänkande och klarsyn - dravlet om "Ockhams rakkniv" som i förstone låter övertygande, men som i allmänhet är trams och mumbo jumbo som beskäftigt framförs av somliga postare är väl ett exempel på att alterernativ kompetens och oortodoxa tankebanor ibland är nödvändiga, och inte minst tydligt framstår detta i det här fallet.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-21 kl. 06:11.
Citera
2014-03-21, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Är det troligt att man "råkar fickringa" 112 samma kväll som man blir mördad...från en bostad vars ägare har en bil det hittas ens blod i senare??? ...listan kan göras längre

Är det troligt att man ringt 112* för att man var i nöd, för att sedan i lugn och ro skicka 5-6 sms ytterligare istället för att ringa igen?
nej
Citera
2014-03-21, 06:50
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Befintliga fakta utöver att VB påträffades mördad och styckad och att hennes blod påträffades i KJ:s bil finns inte att bygga på, det är hearsay och inte värst mycket mer. Bildade och pålästa är inte bättre skickade än andra att lösa ett mord av det här slaget, tvärtom kan förment bildning och påläsning verka hindrande för kreativt tänkande och klarsyn - dravlet om "Ockhams rakkniv" som i förstone låter övertygande, men som i allmänhet är trams och mumbo jumbo som beskäftigt framförs av somliga postare är väl ett exempel på att alterernativ kompetens och oortodoxa tankebanor ibland är nödvändiga, och inte minst tydligt framstår detta i det här fallet.
Ja nu överreagerade jag lite kanske men ändå inte, för det är precis så det är, den jargongen är tydligt var dag i tråden och gäller inte bara mig. Men strunt samma. Det är yttrandefrihet som gäller här och då får man ta det. Nu är det snart rättegång
Citera
2014-03-21, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Är det troligt att man ringt 112* för att man var i nöd, för att sedan i lugn och ro skicka 5-6 sms ytterligare istället för att ringa igen?
nej
Påståendet, eller frågan då (åvan) innehåller flera delar som går att ifrågasätta:
Är det troligt att man ringt 112* - svaret är ja.
för att man var i nöd - sannolikt ja (orsaken är inte fastställd), men hänger ihop med nästa del i din fråga.
för att sedan i lugn och ro skicka 5-6 sms ytterligare - vem vet i vilken sinnesstämning mer än KJ som rådde när sms skickades?, vem mer än KJ vet vem som skickade sms:en?
i stället för att ringa igen? - den som ringde 112*, var denne någon i det tillstånd att kunna ringa?
nej - Din motfråga till Bajen2013 blir på något sätt patetisk.

Sluta kasta skit på varandra, det blir inte trovärdigt.
Citera
2014-03-21, 07:09
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
KJ dömdes därför det påstods ha funnits ett lik i bagageutrymmet som han kört omkring med, det finns inga bevis, att något lik funnits i bagageutrymmet.
Att oskyldiga blivit dömda är inget nytt !
Det här fallet med VB måste ses om ett mycket enkelt fall.
Själv gjorde jag den bedömningen. Det ena är om KJ är gärningsmannen, finns brottsplatsen i bostaden, nu fanns ingen brottsplats i bostaden, därför såg jag honom som ointressant till stor del.
Det andra alternativet var att det fanns en anstiftare och att det var inhyrda mördare och den versionen tror jag på än idag.

Det enda alternativet är någon sorts "grupparbetsmord" med bla. inhyrda mördare?

BO måste varit en viktig kingpin i den thailändska maffian, som av okänd anledning har starka affärsintressen på aktuell ort.

Det fetade: Ja, det ÄR ett mycket enkelt fall: Den fällde mannen mördade henne med massor av stick /hugg och skändade sedan kroppen. Hans exakta psykiska disposition vid tillfället blir väl aldrig känd men han är en förvirrad ung man som styrs hit och dit av impulser han ofta inte kan hantera, precis som han har svårt att hantera sin vardag i övrigt, som vi sett.

NU stundar dock Rättvisans Timme Nr 2 och Rättvisa kräver förlängd förvaring av detta Olycksbarn på det att inte fler sökande unga kvinnor skall falla offer, i varje fall inte inom den närmaste tiden.
Citera
2014-03-21, 07:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Inte skyldig, då är 14år rätt så mycket

I så fall, ja. Men det är nog ingen större risk att Kristoffer 'kibba' Johansson är herr Snövit ..
Citera
2014-03-21, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vilken jätte bra och intelligent fråga !

Otroligt att ingen av oss här på Flashback kommit på detta.

Så, ja...VAFÖR har detta inte testats av polisen?

Det borde forståss nu testas fortare änn kvickt!

Tänk om det skulle visa sig att vara blod från en LEVANDE VB !
Men var skulle likdoften komma från då, menar du? VBs blod plus likdoft i bilen plus att man hittade VB i form av ett lik. Är det inte så då att VB körts i den bilen som ägs av den som själv säger att han såg henne senast och som även försäger sig om VBs blod i bagaget? Hur menar du? Ska ett annat lik ha körts i KJs bil och blodet ska vara näsblod från VB? Var är då det andra liket?
Den ekvationen går inte att lösa. Där är beviset tungt mot KJ. Det kommer vi inte ifrån.
Citera
2014-03-21, 07:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den som anser att kroppsdelar legat i bagageutrymmet i KJ:s bil, måste tro att bostaden var mord och styckningsplatsen.
[..]

Jag tror att VB legat i bagageutrymmet - i ett sammanhang, eller i delar. Och jag är övertygad om att KJ:s bostad inte var mord- och styckningsplats ..
Citera
2014-03-21, 07:37
Medlem
soopys avatar
Citat:
Jag tror att VB legat i bagageutrymmet - i ett sammanhang, eller i delar. Och jag är övertygad om att KJ:s bostad inte var mord- och styckningsplats ..

Det fetade: Ja, kanske, men "övertygad"? Inte direkt omöjligt att bostaden ändå kan ha haft den rollen. Är ju inte precis som CSI, i verkligheten, att det "alltid" finns spår. Ur t.ex. logistisk synpunkt framstår bostaden som möjlig sådan plats.
Citera
2014-03-21, 07:42
Medlem
Citat:
I så fall, ja. Men det är nog ingen större risk att Kristoffer 'kibba' Johansson är herr Snövit ..
Han är nog mer herr Pinoccio, han får passa sig så inte näsan växer idag
Citera
2014-03-21, 07:44
Medlem
Är det bara NSD som har direktrapportering?
Citera
2014-03-21, 07:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, men, det finns det visst det. Hör bara här bäste herr Lagro:

http://nsd.se/nyheter/lulea/advokatens-starka-kort-i-hovratten-8345388.aspx
Nu är inte professor Persson utredare, jag tvivlar på att han ens har tagit del av utredningen.

P är bra på statistik på begångna brott, men när det gäller att lösa brott misslyckas han ofta. Alla brott går inte att lösa med statistik, särskilt inte så unika brott som detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in