2014-03-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En teori om fibertråden va att den hörde till kamouflagekläder som militära smygskyttar använder eller kamouflagenät. Har för mig att det också tog stopp.

Tror det mer var en gissning här på tråden. Men polisen skickade inte vidare för analys - där stannade det av. Så helt rätt.
Citera
2014-03-21, 00:21
Medlem
charliesheeens avatar
Skyldig eller inte skyldig så låter 14 år väldigt lite för ett styckmord. Sitter man inte 2/3 också? Ute efter ca 9 år alltså!
Hoppas sanningen kommer fram!
Citera
2014-03-21, 00:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
Ganska pinsamt när kj gör bort sig och vet att de funnit blodet i bagageutrymmet. Han visste att det var enda stället det kunde finnas på.

Han har ljus klädsel i bilen och hade inte sett något blod där så för honom var det det enda stället det kunde vara på
Citera
2014-03-21, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det här om det "borde" ha funnits fibrer i sticksåren, om VB hade kläder på sig, är ju en sakkunskapsfråga som ingen i tråden (än så länge) har kunnat bena ut. Att det sedan finns div självutnämnda experter som ser det som en absolut självklarhet är en annan sak..

------

Ingenting nämns om avsaknaden av fibrer i VB:s sår. Vad säger det? Kanske ingenting men om det "alltid" brukar följa med fibrer så borde nog det ha omnämnts av DL. Ej heller rättsläkaren SSJ nämner något om detta. Bara en tanke.

Den "självutnämnde" experten är nog jag

Jag "tog" det från minnet utan att kolla med FUP.

My blame!
Citera
2014-03-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jaha, undrar om det är någon mer som noterat detta:

KJ gör hastigt slut med VB i fyllan, ett misstag han ångrat.
Sen träffade han Id* och blev kär s. 1380
Sen var Id* otrogen, detta gjorde att att det tog slut slut m KJ (har även läst att hon fick missfall i samband med att det tog slut, hittar det inte igen i fup, men det finns där. Sätter det inom parentes)
Sen träffade han en Sof*a och blev kär
Med Sof*a tar det slut med då hon är otrogen med hans kompis Alex*nder
Sen strulade han med nån kille
Sen dök VB åter upp i hans liv. Han kanske blev kär igen, han ville ha henne, trodde att det var slut med Mick*, hon hade inte uttalat att de hade ihop det. Hon är hos KJ några gånger. De kramas, har sex, myser och har kul. Förväntningarna stiger. Han kommer så fort hon ropar. Ställer upp på allt. Förväntningarna stiger. Han väntar på nästa tillfälle de kan ses. Hon är ljuspunkten i hans liv vid den här tiden då det hänt mycket saker, farmors död, nekad militärutbildning, hundens död plus exens svek
VB tar så åter kontakt och bestämmer de ska ses den 4 maj. Han förbereder, köper alkohol uppklädd på byn i sin finrock. Antagligen tänkte han verkligen försöka bli tillsammans med henne. Enl. WL var det så att KJ ville det innerst inne. (i allmänhet)
Han hämtar henne, de åker hem till honom. Hon vill inte ha alkohol, hon vill plugga och vill inte att han ska dricka. Hon kanske är nedstämd pga MB och börjar då berätta för KJ om alltihop. Att hon fortfarande älskar MB, att hon fortfarande träffar MB, ev. att hon är gravid m. MB, att hon tänker rymma med MB.
Då brister allt. osv osv osv. Kanske romantiskt dravel men det ligger nog mycket i detta.
Många svek som hopar sig. Det slår över, han blir förändrad, vansinnet lyser i ögonen, hon blir rädd, vet inte vad hon ska göra, ringer misslyckat 112* försökte få hjälp från MB, försökte vara lugn, pluggar, smsar, går på toa, då kollar KJ hennes tele ser sms och blir ännu mer arg, tar telefonen, gömmer den.
Då kan det varit så att hon bestämt m Micke, detta får inte ske. han tar stryptag på henne, hon tar sina grejer och springer ut, iväg, han efter..... sen vetifan.... forts följer, eller inte eftersom.....

Att Själva mordet får de som är bildade, riktigt pålästa och som inte kör alternativa teorier i tråden ta. De som enbart bygger allt på fakta. Detta var bara rappa-kalja. Eller hur!

Vill bara tala om att det sårar när man verkligen försöker att hitta nya vägar och komma på rätt bra nya grejer, nya scenarier, nya möjligheter men då bli behandlad som luft i tråden, man läser, "ja jag viker undan för en alternativare" och ser att denne tar upp något jag skrev igår.

Vadå vika undan en stund eller två för en alternativare?
För att man råkar ha ett gäng nytänkande ideër, att man kläcker ur sig sånt som ingen tänkt på? Hur dumt det än kan låta så får man vara öppen för att det finns andra vägar, eller?
Denna jargong har retat mig länge här i tråden, alla alternativare är inte troll! Nu fick jag sagt det! Fridens!

Okey hon ringer 112 men missar. Om hon menade allvar varför försöker hon inte igen. Skulle ju gått fortare än SMS.
Citera
2014-03-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliesheeen
Skyldig eller inte skyldig så låter 14 år väldigt lite för ett styckmord. Sitter man inte 2/3 också? Ute efter ca 9 år alltså!

Inte skyldig, då är 14år rätt så mycket
Citera
2014-03-21, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jaha, undrar om det är någon mer som noterat detta:

KJ gör hastigt slut med VB i fyllan, ett misstag han ångrat.
Sen träffade han Id* och blev kär s. 1380
Sen var Id* otrogen, detta gjorde att att det tog slut slut m KJ (har även läst att hon fick missfall i samband med att det tog slut, hittar det inte igen i fup, men det finns där. Sätter det inom parentes)
Sen träffade han en Sof*a och blev kär
Med Sof*a tar det slut med då hon är otrogen med hans kompis Alex*nder
Sen strulade han med nån kille
Sen dök VB åter upp i hans liv. Han kanske blev kär igen, han ville ha henne, trodde att det var slut med Mick*, hon hade inte uttalat att de hade ihop det. Hon är hos KJ några gånger. De kramas, har sex, myser och har kul. Förväntningarna stiger. Han kommer så fort hon ropar. Ställer upp på allt. Förväntningarna stiger. Han väntar på nästa tillfälle de kan ses. Hon är ljuspunkten i hans liv vid den här tiden då det hänt mycket saker, farmors död, nekad militärutbildning, hundens död plus exens svek
VB tar så åter kontakt och bestämmer de ska ses den 4 maj. Han förbereder, köper alkohol uppklädd på byn i sin finrock. Antagligen tänkte han verkligen försöka bli tillsammans med henne. Enl. WL var det så att KJ ville det innerst inne. (i allmänhet)
Han hämtar henne, de åker hem till honom. Hon vill inte ha alkohol, hon vill plugga och vill inte att han ska dricka. Hon kanske är nedstämd pga MB och börjar då berätta för KJ om alltihop. Att hon fortfarande älskar MB, att hon fortfarande träffar MB, ev. att hon är gravid m. MB, att hon tänker rymma med MB.
Då brister allt. osv osv osv. Kanske romantiskt dravel men det ligger nog mycket i detta.
Många svek som hopar sig. Det slår över, han blir förändrad, vansinnet lyser i ögonen, hon blir rädd, vet inte vad hon ska göra, ringer misslyckat 112* försökte få hjälp från MB, försökte vara lugn, pluggar, smsar, går på toa, då kollar KJ hennes tele ser sms och blir ännu mer arg, tar telefonen, gömmer den.
Då kan det varit så att hon bestämt m Micke, detta får inte ske. han tar stryptag på henne, hon tar sina grejer och springer ut, iväg, han efter..... sen vetifan.... forts följer, eller inte eftersom.....

Att Själva mordet får de som är bildade, riktigt pålästa och som inte kör alternativa teorier i tråden ta. De som enbart bygger allt på fakta. Detta var bara rappa-kalja. Eller hur!

Vill bara tala om att det sårar när man verkligen försöker att hitta nya vägar och komma på rätt bra nya grejer, nya scenarier, nya möjligheter men då bli behandlad som luft i tråden, man läser, "ja jag viker undan för en alternativare" och ser att denne tar upp något jag skrev igår.

Vadå vika undan en stund eller två för en alternativare?
För att man råkar ha ett gäng nytänkande ideër, att man kläcker ur sig sånt som ingen tänkt på? Hur dumt det än kan låta så får man vara öppen för att det finns andra vägar, eller?
Denna jargong har retat mig länge här i tråden, alla alternativare är inte troll! Nu fick jag sagt det! Fridens!
Jag har stor respekt för de som ser sig själva som alternativare, det är bra att domar ifrågasätts! Problemet är de som hävdar att deras teorier är de enda logiska och att alla som inte begriper det är sammansvurna eller idioter. Vettiga alternativare (som du !) behövs!
Citera
2014-03-21, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charliesheeen
Ung, på gränsen till att bli kryssad och styckningen gjord post mortem. Straffet blev snarast lite längre än jag trodde.
Citera
2014-03-21, 00:51
Medlem
Citat:
Okey hon ringer 112 men missar. Om hon menade allvar varför försöker hon inte igen. Skulle ju gått fortare än SMS.

Ca 40 % av samtalen till 112 är felringningar. Därefter skickar VB obekymrat ett hyfsat antal SMS till MB.

Jag anser man har troligen överdrivit betydelsen av 112-samtalet.
Citera
2014-03-21, 00:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
En teori om fibertråden va att den hörde till kamouflagekläder som militära smygskyttar använder eller kamouflagenät. Har för mig att det också tog stopp.

Nu får jag kolla detta igen men den fibern fick man till att den skulle komma från en ryggsäck. Nu berättade ju KJ i förhör att gula huset använts av militären för att förvara just kamouflagenät. Nu kommer jag inte ihåg om den hittades vid benen eller vid torson. Om det skulle vara vid torson så kan ju torson ha befunnit sig i huset. Åter till FUP.

Fibern funnen vid benen. Kan det vara från kamouflagenät?

Citat:
Från benen har Susan Sprogoe-Jakobsen säkrat fibrer (S043). När dessa granskats i
mikroskop konstateras att de mindre fibrerna bestod av växtmaterial. I materialet fanns
även ett grönaktigt, vågformat fibermaterial som var ca 5,2 cm långt. Avståndet mellan
vågtopparna på materialet var ca 5,5 mm och bedömdes bestå av syntetfibrer.
Vågformen talar för att fibermaterialet kommer från någon slags väv med en täthet på ca
2,5 mm.

Angående sårskadornas ålder:
Sårskadorna har gjorts strax före döden.

Angående verktyg vid benavskiljning:
Kniv eller knivliknande föremål möjligen i kombination med såg, yxa eller snarlikt verktyg.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-21 kl. 01:39.
Citera
2014-03-21, 01:12
Medlem
Den som anser att kroppsdelar legat i bagageutrymmet i KJ:s bil, måste tro att bostaden var mord och styckningsplatsen.
Sedan skall han ha kört kroppsdelarna till värnet på Mjösjöberget och gömt dem där. Det är en smal gångstig ca 100 meter med branter från vägen till värnet, som gör det nog svårt att gå där tomhänt.
Sedan skall de här kroppsdelarna tagits ut från värnet och placerats ut där de hittades. En ensam person skulle aldrig klarat av att placera kroppsdelarna i värnet och ta ut dem, måste ha varit två personer.
Sammanfattning:
Det finns ingen som tror att KJ:s bostad var någon mord och styckningsplats, därför faller alltsammans.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-21 kl. 01:17.
Citera
2014-03-21, 01:14
Medlem
charliesheeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ung, på gränsen till att bli kryssad och styckningen gjord post mortem. Straffet blev snarast lite längre än jag trodde.

ja men jag tror ändå du förstår vad jag menar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in