2014-03-21, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ca 40 % av samtalen till 112 är felringningar. Därefter skickar VB obekymrat ett hyfsat antal SMS till MB.

Jag anser man har troligen överdrivit betydelsen av 112-samtalet.

Så är det nog. Hade det varit skarpt läge hade hon fortsatt.
En möjlighet är att GM tagit över luren. Möjligt men inte särskilt troligt.
Citera
2014-03-21, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så är det nog. Hade det varit skarpt läge hade hon fortsatt.
En möjlighet är att GM tagit över luren. Möjligt men inte särskilt troligt.

Är det troligt att man "råkar fickringa" 112 samma kväll som man blir mördad...från en bostad vars ägare har en bil det hittas ens blod i senare??? ...listan kan göras längre
Citera
2014-03-21, 01:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns ingen som tror att KJ:s bostad var någon mord och styckningsplats, därför faller alltsammans.
Jo, men, det finns det visst det. Hör bara här bäste herr Lagro:
Citat:
Åklagarna har vacklat kring var Vatchareeya Bangsuan mördades. Först var de säkra på att hon inte dödades i Kristoffer Johanssons lägenhet. Men under tingsrättsförhandlingen svängde de och ansåg att lägenheten var en trolig mordplats.

– Brottsplatsen är hans bostad. Sannolikt styckades hon i samma bostad, sa kriminologiprofessor Leif GW Persson i SVT:s ”Veckans brott”.
http://nsd.se/nyheter/lulea/advokatens-starka-kort-i-hovratten-8345388.aspx
Citera
2014-03-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu får jag kolla detta igen men den fibern fick man till att den skulle komma från en ryggsäck. Nu berättade ju KJ i förhör att gula huset använts av militären för att förvara just kamouflagenät. Nu kommer jag inte ihåg om den hittades vid benen eller vid torson. Om det skulle vara vid torson så kan ju torson ha befunnit sig i huset. Åter till FUP.

Fibern funnen vid benen. Kan det vara från kamouflagenät?

Har för mig att prickskyttekläder va uppe. Ghillie suit. Ser ut som om det växer hänglav på dom.
Citera
2014-03-21, 01:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Är det troligt att man "råkar fickringa" 112 samma kväll som man blir mördad...från en bostad vars ägare har en bil det hittas ens blod i senare??? ...listan kan göras längre

Bostaden kan väl inte pekas ut?
Citera
2014-03-21, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69

Då tror du att GM skickade SMS till MB.
Citera
2014-03-21, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bostaden kan väl inte pekas ut?

Kristoffer själv har väl sagt att hon befann sig hemma hos honom mellan kl.16 och 21...eller?
Citera
2014-03-21, 01:54
Medlem
Grandiosos avatar
Läsvärd artikel: Att vara föräldrar till en son som blivit styckmördad.

Citat:
Det har gått över tio år sedan Marcus Norén i Halmstad mördades.

Hans kropp styckades, och två lekande barn hittade hans avhuggna huvud vid Nissan.

För att kunna gå vidare efter tragedin skrev hans föräldrar, Agneta och Lennart Norén, ett brev till de dömda gärningsmännen.
- Vi ville försöka nå fram till dem, helt enkelt. Vi ville veta vad som låg bakom, säger Agneta Norén.
http://www.expressen.se/kvp/foraldrarna-skrev-brev-till-sonens-mordare/

På tal om föräldrar: har Vatchareeyas mamma flyttat tillbaka till Thailand eller är hon
kvar här för att närvara vid de stundande hovrättsförhandlingarna?
Citera
2014-03-21, 01:54
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Okey hon ringer 112 men missar. Om hon menade allvar varför försöker hon inte igen. Skulle ju gått fortare än SMS.
Jo det är sant, det borde hon gjort. Tror också det var ett misstag eller ett "spel" för galleriet.

Jag skrev den övre delen av inlägget för att visa hur jävla dumförklarad och pantad man känner sig ibland. Det låg inget bakom den romantikstoryn mer än att den symboliserar det som alternativare på sin höjd kan klämma ur sig, enligt de vise. Den delen var ganska "blåst" skriven, eller hur. Medvetet.

Nu har jag fått ur mig detta och allt är frid och fröjd igen.
Citera
2014-03-21, 02:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo det är sant, det borde hon gjort. Tror också det var ett misstag eller ett "spel" för galleriet.

Jag skrev den övre delen av inlägget för att visa hur jävla dumförklarad och pantad man känner sig ibland. Det låg inget bakom den romantikstoryn mer än att den symboliserar det som alternativare på sin höjd kan klämma ur sig, enligt de vise. Den delen var ganska "blåst" skriven, eller hur. Medvetet.

Nu har jag fått ur mig detta och allt är frid och fröjd igen.
Det var inte alls "blåst". Det var riktigt trovärdigt och bra skrivet.
Så kan det mycket väl ha gått till som du skisserar.

Du är alltid läsvärd, tycker jag och kommer med konstruktiva tankar!
Du är en klar tillgång för den här livfulla och lååånga tråden!
Citera
2014-03-21, 02:07
Medlem
sonny crockets avatar
Två tankar:

1. Om mordet var så utdraget och rått osv, talar inte detta väldigt mycket emot lägenheten som mordplats då? Borde inte det ha lämnat ganska mycket spår?

2. Någon spekulerade om att huggen i ryggen skulle gjorts av någon som var vänsterhänt. Om det nu berodde på vinkeln på huggen så undrar jag om inte man skulle få ungefär samma vinkel om man är högerhänt men hugger framifrån, som att man kramas? Det låter som en konstig grej att göra, men med tanke på att hon kanske var naken och huggen var grundare och med en sådan vinkel så tänkte jag att huggen i ryggen kanske skedde vid en omfamning.
Citera
2014-03-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var inte alls "blåst". Det var riktigt trovärdigt och bra skrivet.
Så kan det mycket väl ha gått till som du skisserar.

Du är alltid läsvärd, tycker jag och kommer med konstruktiva tankar!
Du är en klar tillgång för den här livfulla och lååånga tråden!
Ett tänkbart händelseförlopp och det har jag missat, Sof*a och Alexan*er. Är det Bost*öm??

Håller med fullständigt även om du kan vara jävligt provokativ yoloits. Bra inlägg. Så känns det här ibland i den låååååånga tråden!

Nu taggar vi inför morgonen!
Senast redigerad av moa-tove 2014-03-21 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in