2014-03-19, 20:44
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Exakt, det är omöjligt att veta om btc går upp eller ner, det är inte en stadig valuta.
Eftersom det finns så pass lite valuta i omlopp kan enstaka personer orsaka hausse eller baisse.
Du vet om att BTC varit uppe i dubbla dagens värde va?
Den har även för inte så länge sen varit värd nån enstaka hundring.

Jag har koll på det...

Kan du veta om dollarn kommer gå upp då? Eller euron? Eller aktier? Jag vet inte riktigt vad din poäng är med det?

Ja dom personerna som kan göra det kallas för market makers. Dom har kapital för att "putta" marknaden. Market makers finns i alla marknader

Edit: En viktig sak och förstå är ju att dom kan förstås inte putta kursen hursomhelst det måste finnas en vilja av marknaden att köpa också eller sälja för att dom ska kunna få med sig alla traders/köpare/säljare. Om ingen vilja finns för att köpa/sälja så kan dom ju självklart inte skapa den viljan genom manipulering. Så marknaden gäller. Men man kan kanske säga att dom läser av i förväg eller nått. Jag vet inte riktigt exakt hur det fungerar jag är ingen market maker

Det bästa är och lära sig läsa graferna
Senast redigerad av bom 2014-03-19 kl. 20:54.
Citera
2014-03-19, 21:26
Medlem
Många pratar om paper wallets som det säkraste alternativet, men de är väl inte så säkra om man skriver ut dem? Särskilt inte om man använder skrivaren på jobbet eller i skolan? Jag tänker att det borde vara lätt att kolla upp historiken på vad som skrivits ut. Betänk att någon överordnad kan ha tillträde till din inloggning.

Tänkte jag skulle prova det här med armory, men de säger att man ska skriva ut en paper wallet. Vågar jag det? Tillsvidare känns det säkrare med Blockchain..
Citera
2014-03-19, 21:42
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Många pratar om paper wallets som det säkraste alternativet, men de är väl inte så säkra om man skriver ut dem? Särskilt inte om man använder skrivaren på jobbet eller i skolan? Jag tänker att det borde vara lätt att kolla upp historiken på vad som skrivits ut. Betänk att någon överordnad kan ha tillträde till din inloggning.

Tänkte jag skulle prova det här med armory, men de säger att man ska skriva ut en paper wallet. Vågar jag det? Tillsvidare känns det säkrare med Blockchain..

du kan ju skriva ner privatkeyn också
Citera
2014-03-20, 00:08
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:

Använder du en LiveCD på en dator utan internet så är du rätt safe.
Citera
2014-03-20, 05:51
Medlem
Citat:
Armory skriver inte ut hela koden så en del får du skriva manuellt på pappret. Det räcker alltså inte att komma över utskriften för att snatta pengarna
Citera
2014-03-20, 09:32
Medlem
är det någon här som har handlat med btc på bitmain? Skulle handla för 0.988 btc där, jag har betalat in till deras adress men ordern står som expired nu eftersom man skulle betala inom 1h och betalning en började direkt men sen ska den bekräftas minst 6 gånger och inget delivery detalis mail har skickats som man skulle få efter betalning. är denna sida scam eller? vill verkligen inte förlora min btc
Citera
2014-03-20, 12:26
Medlem
Flaggeds avatar
Hej, ni som använder fyb-se. Hur lång tid tog de innan ni fick era pengar insatta på erat konto? Stod på sidan att det kan ta upp till 3 bankdagar vafan :S önskar jag använde mig utav localbitcoins istället går ju på nolltid där om man har swish-.
Citera
2014-03-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flagged
Hej, ni som använder fyb-se. Hur lång tid tog de innan ni fick era pengar insatta på erat konto? Stod på sidan att det kan ta upp till 3 bankdagar vafan :S önskar jag använde mig utav localbitcoins istället går ju på nolltid där om man har swish-.

Tar ca 2 bankdagar.
Citera
2014-03-20, 12:41
Medlem
Flaggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Tar ca 2 bankdagar.
Tack då får jag eventuellt pengarna imorgon...
Citera
2014-03-20, 17:05
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Snabb fråga, Har bitcoin core som wallet och undrar bara om det är själva adressen i ''Ta emot'' delen som är ens egna adress till plånboken?
Citera
2014-03-20, 17:11
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrowlingMachines
Snabb fråga, Har bitcoin core som wallet och undrar bara om det är själva adressen i ''Ta emot'' delen som är ens egna adress till plånboken?
Japp!
Citera
2014-03-20, 17:12
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Japp!

Fan vad bra!

EDIT: Nytt problem, Beställer ju från fybse.se och i FAQ står det ju så här:
Citat:
Hur lång tid tar det för min SEK/BTC beställning att gå igenom?

Har du angett en beställning som överensstämmer i pris med de beställningarna på ”Orderdjup” går beställningen igenom direkt och du får SEK eller Bitcoin direkt in på ditt FYB-SE konto.Om ditt pris varierar från de aktuella beställningarna kommer det ta längre tid beroende på marknadens utveckling.

Beställde 0.40 BTC och priset så gissar jag att man skulle skriva samma sak för vad en BTC kostar på sidan (3988.99kr just nu) och jag har inte fått mina BTC än.

Så jag gissar att jag fyllde in helt fel så hur ska jag fixa till detta?

ja, jag är helt efterbliven när det gäller sånt här!

EDIT2: Skitsamma det löste sig!
Senast redigerad av GrowlingMachines 2014-03-20 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in