Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Konkreta fakta ligger väl närmast till hands. Men delar Thomas Olsson din åsikt att utredningen i allt väsentligt är acceptabel och inte i något avseende förtjänar att klandras, så får jag kanske ompröva min kritiska inställning ..
Om han gjorde det skulle han vara arbetslös. Det är hans arbete att skapa rimligt tvivel hos en domstol, och det tjänar han oerhört bra på. Så advokater tar till vilka strån som helst vilket han gjort även här.
Ett vittne såg inte några ben i ödehuset? Och då ska alltså dom kommit dit efter det? Nej, först och främst är det väl så att vittnet ska vara
högst trovärdigt, och då tittat in riktigt ordentligt. Ett vittne kan lätt sopas bort och handlar det om vittnet som bara såg åt vänster? Eller något annat vittne?
Sen ska Xboxen då visa att KJ har alibi 24 timmar om dygnet, så vad Olsson tror eller anser vill jag direkt högaktningsfullt skita i. Det där med att benen kom dit senare har aldrig intresserat mig överhuvudtaget.
Enligt min uppfattning är alla delar utplacerade i direkt anknytning till mordet och styckningen, och ingen dåre springer omkring och flyttar likdelar det är för riskabelt.
Så Olsson får be en bön till herren eller högre makter helt enkelt, och hans försvar ger inget alls med det som framkommit hittills.
Endast högre straff väntar.