2014-03-19, 21:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag gjorde en enkel sökning på likhund+markering+fosfor och där dök mycket information upp bl.a. hunden Sampos markeringar i TQ fallet. En geolog kundee påvisa höga halter av fosfor där hunden markerat.

TO borde vara medveten om detta samband också. Fosfor kan lagras i 1000-tals år. Man kan ju undra hur mycket fosfor som finns lagrat i marken i Bodens militärområde? Särskilt i värnen?

Innan det dras stora växlar på ditt sensationella fynd på nätet, läs vad som skrivs och tänk till lite.

Det finns ingen dokumenterad förmåga om den hunden. Vilken utbildningsstatus hade hunden vid tillfället. Lik och onormalt höga halter av fosfat, eller enbart lik?

Jag skulle vilja påstå att fosfatsnacket i kombination med Unos markering i KJ bil är bullshit, det räcker så.
Citera
2014-03-19, 21:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
På vilken sida i FUP finns händelsen på Heden?
1300
Citera
2014-03-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Om det VB sa stämde, så kan det bara vara en person från den karate klassen som jag tror hon tänker på. Det är en jubel idiot som sägs ha blivit varnad också. Sedan slutade väldigt fort på karaten "självmant.." i ungefär samma veva som allt det där. Om det inte vore för att allt pekar mot KJ. Så skulle jag satsa mina pengar på att det vore han tror att jag har nämnt han förr tidigt i tråden.
Finns förhör med honom? Kan VB varit med honom också? Sedan hotat anmäla honom. Kan ju vara det dumma hon hade gjort som gjorde att hon inte vågade gå på karaten och sen slutade han, då vågade hon sig dit igen.
Jag menar, varför har hon ens hans telefonnummer? Det är väl inget man delar ut till vem som helst om inte intresse av umgänge eller kontakt finns? Finns hans sms i telefonlistan tro?
Citera
2014-03-19, 21:26
Medlem
highfives avatar
Vilken mast är det som täcker området kring ödehuset i Heden? Har vi några tidigare noteringar från denna mast? Är väl en fråga för zero.
Citera
2014-03-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hehe, ett råd till dig. Läs inte mina inlägg om du blir provocerad och förvirrad. Vad jag tror är inte relevant. Man måste öppna alla dörrar, leta efter förklaringar och då blir det spretigt.
Det enda jag vill är att förstå vad som hänt med en förklaring man kan ta på och ta till sig. Jag vet om att jag spretar och har mycket tankar, det är bara att ignorera om det stör dig. Eh?? Vad vet jag som inte NI vet tror du??

Tack igen för ljudfilerna moa-tove, Fridens!!
Det är ju bra att det är uppskattat! Snart blir det nya filer. Förhoppningsvis!
Citera
2014-03-19, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
http://www.geocaching.com/geocache/GC3PK08_military-box

https://www.google.se/maps/place/65%C2%B048'44.8%22N+21%C2%B034'34.6%22E/@65.81245,21.5762833,16z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=sv

EDIT: Här är ödehuset på Heden.
Inlagt på trådkartan: http://goo.gl/maps/Easu2
Citera
2014-03-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Innan det dras stora växlar på ditt sensationella fynd på nätet, läs vad som skrivs och tänk till lite.

Det finns ingen dokumenterad förmåga om den hunden. Vilken utbildningsstatus hade hunden vid tillfället. Lik och onormalt höga halter av fosfat, eller enbart lik?

Jag skulle vilja påstå att fosfatsnacket i kombination med Unos markering i KJ bil är bullshit, det räcker så.

Det är upp till var och en att tänka själv.

EDIT. Så vitt jag förstår ligger doftmolekylerna kemiskt nära varandra och kan vara svåra att särskilja. Men jag är ingen kemist.
Senast redigerad av Remark 2014-03-19 kl. 22:18.
Citera
2014-03-19, 21:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Blodet har vi. Vad säger du om enskilda indicier och indiciekedjor?

Menar du att TR dömt på lösan / ofullständig grund efter en inkompetent polisutredning?

I så fall har den dömde verkligen drabbats av ett justitiemord.

Ja, på helt otillräcklig grund skulle jag säga. Ja, jag tror begreppet "justitiemord" ligger i farans riktning med tanke på det hafsverk till utredning som verkar ligga till grund för tingsrättsdomen. Eller hårfint nära, det är ju en bedömningsfråga. En omständighet som verkar obegriplig för mig är att motiv inte ska beaktas (tydligen uttryckligen påbjudet inom Polismyndigheten i Boden) och då i tråden står att läsa, att då imbecillen LGWP menar att motiv är ett njutningsmedel för överklassen (vilket en användare i tråden citerade) och att Bodenpolisen tagit detta som en utmärkt rekommendation, har utredarna inte gjort ett allvarligt menat försök att vända ut och in på paret MB/AN, endast förhört Berg under vad som kan antagas vara gemytliga former - en pratstund i all vänskaplighet nere på P-stationen då Berg inte ville redogöra för sina k-kontakter med mordoffret Vatchareeya inför hustrun. Samt att parets inbördes alibin tas för gott. Detta menar jag är klandervärt och förmodligen något TO kommer att göra hovrätten uppmärksam på.
Citera
2014-03-19, 21:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Teknisk bevisning i kategori övertygande är inga gissningar enligt mig. Så det har du fått helt fel uppfattning om. Åklagarna har lagt fram den bevisning som domstolen ansåg räcka för att döma KJ för mord. Uteslutande av annan gärningsman.
Om du inte vet vad gissa betyder, så slå upp det för det kan ge nytt ljus för den som inte vet att man inte gissar i ett domslut. Man värderar bevisen. Bevisvärdering kallas detta.

Ja, enligt dig. Men du har troligtvis aldrig bevistat en föreläsning i processrätt - eller var frånvarande när "bevisvärdering" avhandlades.
Citera
2014-03-19, 21:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Finns förhör med honom? Kan VB varit med honom också? Sedan hotat anmäla honom. Kan ju vara det dumma hon hade gjort som gjorde att hon inte vågade gå på karaten och sen slutade han, då vågade hon sig dit igen.
Jag menar, varför har hon ens hans telefonnummer? Det är väl inget man delar ut till vem som helst om inte intresse av umgänge eller kontakt finns? Finns hans sms i telefonlistan tro?

Min polare tipsade polisen om han tidigt. Och jag nämnde det först av alla i denna tråd har jag för mig. Jag fick endel klagomål då på att inte dra in oskyldiga i tråden. Har inte läst allt men är säker på att dom har förhört han. Antar att han hade ett bra alibi.
Senast redigerad av henkess 2014-03-19 kl. 21:56.
Citera
2014-03-19, 22:02
Medlem
Detta har säkert tagits upp flertalet gånger sen TR-domen föll.

Jag tycker det mest logiska är att VB förvarats i korvvärnet för att sedan flyttas till ödehuset. Om hon redan då var styckad eller inte kan man säkert tvista om.

Två (eller var det tre?!) olika krimsökhundar markerade i värnet efter att brandkåren hade pumpat ut allt vatten. De markerade även på pumpfiltren.

En annan sak som stör mig, och som åklagarna inte berör är att krimhundarna visade förhöjt intresse i ett av rummen i KJ:s lägenhet, men kunde inte komma till markering. Eller som föraren sa: "hunden betedde sig som om det var en yta som tvättats" (ämnet som hunden söker efter är utspritt över en stor yta). Om en hund inte hittar en "koncentration" eller "källa" till doften, så kommer den inte heller markera.

Markerade dessutom inte hunden skurhinken i badrummet?
Citera
2014-03-19, 22:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har aldrig nämnt (eller tror) att MB är GM ..

Bevis, utöver att offrets blod påträffats i den i tingsrätten morddömde KJ:s bil, finns inte.

Erfarna poliser i meningen erfarenhet av det slags mord jag tror att det här handlar om lyser med sin frånvaro. Jag har inte sett eller hört talas om någon i utredningen involverad polisutredare med adekvata kvaliteter, vilket jag tror krävs i det här mordfallet

Inte många rätt i det du skriver, hörru ..

Bevisvärderingen sköts helt av respektive domare och där ingår inte ditt tyckande. Om du missat det så har man i första instans så som Tingsrätten värderat bevisningen och anser att det är övertygande.
Så hur ska du då förklara den här hafsiga utredningen med lite underlag, som håller då dvs. Håller i den grad att domstolen förpassar den ut genom dörrarna. Eller att någon med dignitet anser att polisens utredning inte håller och är hafsig. Vad jag vet så existerar inte detta mer än från tyckare helt utanför den kompetens som krävs för ett sådan yttrande.

Du har inte sett förundersökningen då förstår jag då rikskriminalen och mordkommissionen är inblandad. Det är alltså det du menar är avsaknad med poliser som tycker som du?
Läs FUP igen och gå igenom vilka som deltagit i den här utredningen först och kommentera sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in