Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag har aldrig nämnt (eller tror) att MB är GM ..
Bevis, utöver att offrets blod påträffats i den i tingsrätten morddömde KJ:s bil, finns inte.
Erfarna poliser i meningen erfarenhet av det slags mord jag tror att det här handlar om lyser med sin frånvaro. Jag har inte sett eller hört talas om någon i utredningen involverad polisutredare med adekvata kvaliteter, vilket jag tror krävs i det här mordfallet
Inte många rätt i det du skriver, hörru ..
Bevisvärderingen sköts helt av respektive domare och där ingår
inte ditt tyckande. Om du missat det så har man i första instans så som Tingsrätten värderat bevisningen och anser att det är övertygande.
Så hur ska
du då förklara den här hafsiga utredningen med lite underlag, som håller då dvs. Håller i den grad att domstolen förpassar den ut genom dörrarna. Eller att någon med dignitet anser att polisens utredning inte håller och är hafsig. Vad jag vet så existerar inte detta mer än från tyckare helt utanför den kompetens som krävs för ett sådan yttrande.
Du har inte sett förundersökningen då förstår jag då rikskriminalen och mordkommissionen är inblandad. Det är alltså det du menar är avsaknad med poliser som tycker som du?
Läs FUP igen och gå igenom vilka som deltagit i den här utredningen först och kommentera sen.