2014-03-22, 13:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Oavsett så visar de sökningar som gjorts på KJ:s bil inte vem som äger bilen. För att få reda på det så lämnar man uppgift om vem/vilket nummer som gjort förfrågan.
Det finns inga spår i FUP av min faxförfrågan i maj.
Citera
2014-03-22, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inga spår i FUP av min faxförfrågan i maj.

Går det inte att se var Transportstyrelsen faxar ut uppgifter? Det är väl via telenät va?
Citera
2014-03-22, 13:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

[//]

Så fort någon är misstänkt så vet plötsligt bara stora delar av den intresserade allmänheten intuitivt med sig och speciellt de som är övertygade om skuld att den misstänkte tveklöst är psykopat och att alla hans egenskaper är som gjorda för en mördare.

[///]

Psykopater är inte överrepresenterade i mordstatistiken, det är ett lika vanligt som felaktigt antagande. En amerikansk studie visade att fyrtio pct av näringslivets toppchefer är psykopater eller uppvisade omisskännliga, psykopatiska drag - och ingen av dessa var mördare. Såvitt man vet ..
Citera
2014-03-22, 13:19
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
henkess... du har tidigare varit på min blocklist och du kan säkert själv förstå varför!! Du projicerar bara över dina egna svagheter på andra.. sluta upp med det och försök att se på saker och ting på ett mer moget sätt!!

Jag vill inte smutskasta någon. Jag ska berätta för dig vad jag vill: Det jag vill är att INGEN ska bli oskyldigt dömd!!

Att blod hittas från VB på en tejprulle som hittas i KJ bostad som han säger är hans egen. Det tycker du inte är konstigt alls. Och att han råkar besöka Gula Huset då han är ute och söker efter VB. Fast han säger sen att han glömt bort det i förhör sen. Märkligt med hans bil också, den var olåst just den natten. Fast han brukade ha dyra soft air gun vapen i den. Även att hans polare säger att han låser bilen om nätterna. Blod i bagage luckan också som är från VB. Men du skiter i allt sånt här och säger "oskyldigt dömd" Enligt dig måste man väl erkänna att man gjort det, annars är man "oskyldig"
Senast redigerad av henkess 2014-03-22 kl. 13:21.
Citera
2014-03-22, 13:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Går det inte att se var Transportstyrelsen faxar ut uppgifter? Det är väl via telenät va?
Jo, det går via telenätet, men det står inget i FUP.
Citera
2014-03-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Att blod hittas från VB på en tejprulle som hittas i KJ bostad som han säger är hans egen. Det tycker du inte är konstigt alls. Och att han råkar besöka Gula Huset då han är ute och söker efter VB. Fast han säger sen att han glömt bort det i förhör sen. Märkligt med hans bil också, den var olåst just den natten. Fast han brukade ha dyra soft air gun vapen i den. Även att hans polare säger att han låser bilen om nätterna. Blod i bagage luckan också som är från VB. Men du skiter i allt sånt här och säger "oskyldigt dömd" Enligt dig måste man väl erkänna att man gjort det, annars är man "oskyldig"
Det som du rabblar upp här är inga bevis inga indicier absolut ingenting, du kan väl för allt i världen inte tro att det har någonting med ett mord att göra.
Blod i bagageluckan är förklarat tusentalsgånger, finns ingen orsak att tugga om det.
Citera
2014-03-22, 13:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
För jag tyckte GW sa i Veckans brott att hunden känner lukten död den känner inte om det är en människa eller ett djur gris tex utan det är själva undersökningen efteråt som måste bevisa vad det är hunden markerat för men det kan jag missuppfattat har för dålig kunskap om just sånt, Men en hund är ingen robot så misstag begås nog oftare än va man tror

Jag har ingen tv, men såg nyligen ett avsnitt av "Veckans brott" hos en bekant då jag här på Flashback upplysts om att den kvällens avsnitt bland annat skulle behandla styckmordet på Vatchareeya Bangsuan och trodde det skulle bli intressant att kolla. Men blev besviken, var det inte uppenbart att 'GW' redan med sitt kroppsspråk visade att han inte var påläst eller ens intresserad av styckmordet i Boden ? Vad visste han, egentligen, om kriminalhundars träffsäkerhet att spåra ? LGWP verkade direkt oengagerad, och satt väl mest vid ett bord och stirrade framför sig med tom blick ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-22 kl. 14:44.
Citera
2014-03-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vi kan ju vara överens om att benen inte låg i huset från början. Och att den som lade dem där visste att de skulle hittas. Det började brännas någonstans och gm ville verkligen att polisen skulle få upp detta spår. Vad som hände sen är historia.

Man lade ned bevakningen på MB och koncentrerade sig ENBART på KJ.

Detta var förutspått från den som lade benen i huset.

Det tror jag också. Det fanns en person som hade mest att tjäna på att benen hittades där och då. Den personen var inte KJ!
Citera
2014-03-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Åklagarna ljuger inte, men de har satt sig i en besvärlig situation, jag anser de skulle aldrig ha väckt åtal mot KJ.

Tycker du inte att dom ljuger här?

Så här rapporterade närvarande.

Ursprungligen postat av CarlJanne75

Är inte åklagaren tämligen vårdslös med sanningen här? - Vi menar att samma typ av tejp, avdragen på samma sätt... Detta tillsammans med dna och blod visar att tejpbitarna i håret kommer från tejprullen som ägs av 22-åringen.by Nils Johansson edited by Hans L. Olofsson 11/15/2013 9:28:55 AM 10:28 AM yesterday
Citera
2014-03-22, 14:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det som du rabblar upp här är inga bevis inga indicier absolut ingenting, du kan väl för allt i världen inte tro att det har någonting med ett mord att göra.
Blod i bagageluckan är förklarat tusentalsgånger, finns ingen orsak att tugga om det.

Vem har förklarat det, KJ hade ingen aning eller förklaring till blodet i bilen. Han om någon borde kunna förklara detta om han inte är inblandad. Du kan ju inte sitta här och hitta på egna förklaringar åt honom för det har du inte underlag för. Inte ens KJ vill påstå att det var planterat i TR när han fick frågan.

Övertygande bevisning presenterades i TR och samma bevisningen kommer att få KJ fälld även i HR.

Det spelar ingen som helst roll vad du anser och inser för du har visat på att du inte klarar av att ta till dig fakta och indicier utan istället kommer du dragande med massa fantasier som skåpbilar och anstiftare.

Mest sannolikt, oavsett vad utredningen visar på, så blev VB bragd om livet i hans lägenhet. Sedan är alla indicier, information och händelser kring KJ så talande för hans skuld och tillsammans med bristen på spår, indicier eller annat som talar för annan GM så är det tillräckligt för att döma KJ för mord bortom rimligt tvivel.

Det är dags nu att svammelpellarna i tråden påvisar något som styrker alla fantasier för det börjar bli både trist och pinsamt att se hur vuxna människor är så verklighetsfrånvarande.
Citera
2014-03-22, 14:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Försvaret kommer genom undersökningen av X-boxen inte kunna göra troligt att KJ inte varit inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan i något avseende. En slutplädering som friar KJ och rentvår honom från alla anklagelser som riktats mot honom vore en fantastisk bedrift av Thomas Olsson om han skulle lyckas med detta, en sensation - och detta kommer inte att hända, inte ens i sinnevärlden.

Nej, något lustmord är det här alldeles säkert inte fråga om. Inte från KJ-perspektiv. Dock kan naturligtvis inte uteslutas att någon eller några medgärningspersoner kan ha tillfredsställt sin sexuella lust vid det utdraga eventet där Vatchareeya skulle sluta sina dagar, naken, värnlös och döende av inre skador. Ett intressant förlopp för KJ att beskåda - men ingen sexuell lustförnimmelse, jag tror att KJ:s motor drivs av annat än sex.

Citat:
FHL: Några andra tankegångar?
M-L Lind: Hon funderar över att en av den försvunna kvinnans ( fd) pojkvän Christoffer
som bor på Flottiljvägen varit med vid flera skallgångseftersök.
Christoffer anges ha flera rasistiska vänner som har uttalat sig rasistiskt emot
den försvunna och hennes ursprung.

Kan det vara rasistiskt?

Edit:
Det kan förklara en del saker:
För att ingen i gruppen skall sladdra så tvingas de sticka varsitt stick i ryggen. Det fanns ju lite annorlunda sår förutom de bågformade t.ex ett trekantigt och tre raka sår.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-22 kl. 14:43.
Citera
2014-03-22, 14:28
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vem har förklarat det, KJ hade ingen aning eller förklaring till blodet i bilen. Han om någon borde kunna förklara detta om han inte är inblandad. Du kan ju inte sitta här och hitta på egna förklaringar åt honom för det har du inte underlag för. Inte ens KJ vill påstå att det var planterat i TR när han fick frågan.

Övertygande bevisning presenterades i TR och samma bevisningen kommer att få KJ fälld även i HR.

Det spelar ingen som helst roll vad du anser och inser för du har visat på att du inte klarar av att ta till dig fakta och indicier utan istället kommer du dragande med massa fantasier som skåpbilar och anstiftare.

Mest sannolikt, oavsett vad utredningen visar på, så blev VB bragd om livet i hans lägenhet. Sedan är alla indicier, information och händelser kring KJ så talande för hans skuld och tillsammans med bristen på spår, indicier eller annat som talar för annan GM så är det tillräckligt för att döma KJ för mord bortom rimligt tvivel.

Det är dags nu att svammelpellarna i tråden påvisar något som styrker alla fantasier för det börjar bli både trist och pinsamt att se hur vuxna människor är så verklighetsfrånvarande.

Ja, det kan på kort, mycket kort, sikt vara "spännande" med utpräglade hitte-påteorier om hur mordet gått till, men sedan infinner sig den stora Tröttheten: Man börjar fråga sig hur det kan bortses från uppenbara fakta och undrar om det beror på att verkligheten är så krass och smutsig som i det här fallet: En kompis har mördat sin tjejkompis på det mest bestialiska vis och sedan skändat kroppen. Inte glamoröst och spännande alls. Man tar sig för pannan när hitte-påarna griper sig verket an att "förklara blodet" fast den dömde inte kan det!

KJ kommer så klart att fällas i HR, också. Det kan inga aldrig så fantasifulla, men snabbt kraftigt uttröttande, "kriminalfabler" ändra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in