2014-03-20, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Konkreta fakta ligger väl närmast till hands. Men delar Thomas Olsson din åsikt att utredningen i allt väsentligt är acceptabel och inte i något avseende förtjänar att klandras, så får jag kanske ompröva min kritiska inställning ..

Om han gjorde det skulle han vara arbetslös. Det är hans arbete att skapa rimligt tvivel hos en domstol, och det tjänar han oerhört bra på. Så advokater tar till vilka strån som helst vilket han gjort även här.

Ett vittne såg inte några ben i ödehuset? Och då ska alltså dom kommit dit efter det? Nej, först och främst är det väl så att vittnet ska vara högst trovärdigt, och då tittat in riktigt ordentligt. Ett vittne kan lätt sopas bort och handlar det om vittnet som bara såg åt vänster? Eller något annat vittne?

Sen ska Xboxen då visa att KJ har alibi 24 timmar om dygnet, så vad Olsson tror eller anser vill jag direkt högaktningsfullt skita i. Det där med att benen kom dit senare har aldrig intresserat mig överhuvudtaget.
Enligt min uppfattning är alla delar utplacerade i direkt anknytning till mordet och styckningen, och ingen dåre springer omkring och flyttar likdelar det är för riskabelt.
Så Olsson får be en bön till herren eller högre makter helt enkelt, och hans försvar ger inget alls med det som framkommit hittills.

Endast högre straff väntar.
Citera
2014-03-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Om han gjorde det skulle han vara arbetslös. Det är hans arbete att skapa rimligt tvivel hos en domstol, och det tjänar han oerhört bra på. Så advokater tar till vilka strån som helst vilket han gjort även här.

Ett vittne såg inte några ben i ödehuset? Och då ska alltså dom kommit dit efter det? Nej, först och främst är det väl så att vittnet ska vara högst trovärdigt, och då tittat in riktigt ordentligt. Ett vittne kan lätt sopas bort och handlar det om vittnet som bara såg åt vänster? Eller något annat vittne?

Sen ska Xboxen då visa att KJ har alibi 24 timmar om dygnet, så vad Olsson tror eller anser vill jag direkt högaktningsfullt skita i. Det där med att benen kom dit senare har aldrig intresserat mig överhuvudtaget.
Enligt min uppfattning är alla delar utplacerade i direkt anknytning till mordet och styckningen, och ingen dåre springer omkring och flyttar likdelar det är för riskabelt.
Så Olsson får be en bön till herren eller högre makter helt enkelt, och hans försvar ger inget alls med det som framkommit hittills.

Endast högre straff väntar.

Ärligt talat, tror jag TO klarar detta på egen hand.
Citera
2014-03-20, 00:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Detta har säkert tagits upp flertalet gånger sen TR-domen föll.

Jag tycker det mest logiska är att VB förvarats i korvvärnet för att sedan flyttas till ödehuset. Om hon redan då var styckad eller inte kan man säkert tvista om.

Två (eller var det tre?!) olika krimsökhundar markerade i värnet efter att brandkåren hade pumpat ut allt vatten. De markerade även på pumpfiltren.

En annan sak som stör mig, och som åklagarna inte berör är att krimhundarna visade förhöjt intresse i ett av rummen i KJ:s lägenhet, men kunde inte komma till markering. Eller som föraren sa: "hunden betedde sig som om det var en yta som tvättats" (ämnet som hunden söker efter är utspritt över en stor yta). Om en hund inte hittar en "koncentration" eller "källa" till doften, så kommer den inte heller markera.

Markerade dessutom inte hunden skurhinken i badrummet
?
Det fetade: Intressanta noteringar.

Ja, hur var det nu med skurhinken igen - nosade duktige vovven på den på ett visst sätt
eller?
Citera
2014-03-20, 00:10
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Plockar fram min lilla rosa ask igen, innehållandes satanisttemat.

https://www.etsy.com/listing/75715084/all-girls-have-claws-free-shipping-print

Kan något liknande vara mordvapnet, finns iron claws i en mängd olika modeller.
Hehe, ja ett sådant mordvapen vore ju nåt
Tror du inte det kan vara en helt vanlig kniv som han vridit och då skärs det upp ett c när man drar ut kniven? Det blir även olika vinklar på c. Det kan inte vara i blint raseri för då hade ju alla hack sett lika ut. Eller?
Citera
2014-03-20, 00:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det fetade: Intressanta noteringar.

Ja, hur var det nu med skurhinken igen - nosade duktige vovven på den på ett visst sätt
eller?

Markeringar har gjorts av kriminalhundar, men ingen spårsäkring har kunnat tas.
En vid skurmoppen, och en på golvet i ett av rummen. En skjorta som tillhörde KJ markerades också utan spårsäkring. Spårsäkring är ett viktigt moment, men lyckas inte alltid då det kan förstöras eller så är det helt enkelt för lite för att säkra.
Hade det gjorts hade säkerligen inte ens Tomas Olsson överklagat utan förstått att hans klient fått minsta straffet man kan för ett mord.
Citera
2014-03-20, 00:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hehe, ja ett sådant mordvapen vore ju nåt
Tror du inte det kan vara en helt vanlig kniv som han vridit och då skärs det upp ett c när man drar ut kniven? Det blir även olika vinklar på c. Det kan inte vara i blint raseri för då hade ju alla hack sett lika ut. Eller?

Nej, en vanlig kniv tror jag inte på, inte av skadorna att döma. Och jag är helt seriös, iron claws, finns mängder med modeller, fem fingrar, ett finger osv., vissa har faktiskt formen som en märlspik/splitsnål, förvånar mig inte om det även finns eggvassa också.
Citera
2014-03-20, 00:20
Medlem
Citat:
Markeringar har gjorts av kriminalhundar, men ingen spårsäkring har kunnat tas.
En vid skurmoppen, och en på golvet i ett av rummen. En skjorta som tillhörde KJ markerades också utan spårsäkring. Spårsäkring är ett viktigt moment, men lyckas inte alltid då det kan förstöras eller så är det helt enkelt för lite för att säkra.
Hade det gjorts hade säkerligen inte ens Tomas Olsson överklagat utan förstått att hans klient fått minsta straffet man kan för ett mord.

Hunden markerade inte. Punkt.
Citera
2014-03-20, 00:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Maggan har fel, du har rätt, dessutom så kan man använda BlueStar utan att man kan hitta DNA att säkra, det är vi många som vet.
Citera
2014-03-20, 00:25
Medlem
Citat:
Maggan har fel, du har rätt, dessutom så kan man använda BlueStar utan att man kan hitta DNA att säkra, det är vi många som vet.

Senast redigerad av Remark 2014-03-20 kl. 00:28.
Citera
2014-03-20, 00:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

2013-2500-BG1051-1
Kläder ( 1 st)
Platsbeskrivning
Toaletten
Status
Utlämnad
Anspråkstagare
1 st.
Anteckningar: Div.kläder från toalettgolvet
2013-2500-BG1051-2
Skjorta ( 1 st)
Platsbeskrivning
Markering av krim.hund på en skjorta
från (beslag 2013-2500-BG1051-1)
div.kläder från toaletten.
Status
Utlämnad
Anspråkstagare
1 st.
Anteckningar: Svart/rödrutig skjort

Därefter vill jag att du läser sidan 379 om markering i lägenheten, och sluta förvrid fakta och desinformera tråden.

Efter en kort stund markerar hunden påvisande, dock utan att göra på samma distinkta sätt som när den markerar "en droppe blod eller sperma". Markeringen upplevs som lika säker men utan att hunden kan lokalisera "droppen", trots upprepade försök. Hunden ligger kvar i markering men fortsätterjobba med nosen över ytan. Markeringen påminner om de markeringar som uppnåtts under träning när en större yta kontaminerats genom torkning eller urvattning. Hunden kvarlämnas i sin markering utan att belönas eller avbrytas och efter ca 1-2 min återupptar hunden söket, på samma yta, och kommer nästan omedelbart ner i en förnyad markering ca 15-20 cm från den första och vill då ej lämna. Detta tyder på att en större yta är kontaminerad av målsubstans och att hunden därför inte kan lokalisera en specifik "punkt". Vidare visar hunden under söket intresse för en skurkvast som stod uppställd i hörnet mot sovrummet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-20 kl. 00:34.
Citera
2014-03-20, 00:34
Medlem
Citat:
2013-2500-BG1051-1
Kläder ( 1 st)
Platsbeskrivning
Toaletten
Status
Utlämnad
Anspråkstagare
1 st.
Anteckningar: Div.kläder från toalettgolvet
2013-2500-BG1051-2
Skjorta ( 1 st)
Platsbeskrivning
Markering av krim.hund på en skjorta
från (beslag 2013-2500-BG1051-1)
div.kläder från toaletten.
Status
Utlämnad
Anspråkstagare
1 st.
Anteckningar: Svart/rödrutig skjort

Därefter vill jag att du läser sidan 379 om markering i lägenheten, och sluta förvrid fakta och desinformera tråden.

Frågan är väl snarast om markeringarna var spårsäkrade.
Citera
2014-03-20, 00:35
Medlem
Citat:
WL har alltså en direkt koppling till delar av familjen B, det är intressant, mycket. Och när hade WL mobil kontakt med MB mobil, exakta tidpunkter, vet vi det?

Now we're talking!! Vill någon berätta mer?

det börjar bli dags att lägga korten på bordet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in