2014-03-18, 10:00
Medlem
massepojkens avatar
Om 10 år så kommer ju bitcoin och kryptovalutor vara en del av allas vardag.

Jag tänker väldigt mycket på affärsideer kring bitcoin. Stora investerare satsar nu stora pengar i bla wallets, exchanges, och mining.

Om du skulle bli bitcoinentreprenör, vilken ide tror du på?

Ta bitcoin in i klassiska branscher eller skapa helt nya?

Just nu tänker jag på något i stil med www.bitcoinbet.com , nischad bookmaker som endast tar coins.
www.coinbet.com

Någon form av affilateverksamhet baserat på intressant btc sida som plattform, intäkter från bitcoinbolag, wallets , exchanges osv.

Kurser och utbildning inom bitcoin och kryptovalutor

supernischad sökmotor med bara coinrelaterat
Senast redigerad av massepojken 2014-03-18 kl. 10:05.
Citera
2014-03-18, 13:02
Medlem
massepojkens avatar
Folk är jävlig nervösa nu. www.blockchain.info nere snart ett dygn. Jag tror det är helt lugnt men vem vet.
Kommer inte siten igång inom ett par dagar tror jag bitcoin går ner till 500 dollar väldigt snabbt.

Viktigt att dom kommunicerar problemen med marknaden. Total öppenhet är det som gäller.
Citera
2014-03-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Folk är jävlig nervösa nu. www.blockchain.info nere snart ett dygn. Jag tror det är helt lugnt men vem vet.
Kommer inte siten igång inom ett par dagar tror jag bitcoin går ner till 500 dollar väldigt snabbt.

Viktigt att dom kommunicerar problemen med marknaden. Total öppenhet är det som gäller.

De kommunicerar ju ganska väl?

Från deras twitter:
"db bug, funds safe, restores taking long time, working hard"

Från deras blog:
"Our team is still working around the clock on the database issue. It looks like it will still take some time to resolve. We deeply apologize for the inconvenience this has caused. Please rest assured that your wallets are safe and this outage does not affect the security of funds or the completion of executed transactions."
Senast redigerad av Sotashi 2014-03-18 kl. 13:11.
Citera
2014-03-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken

Haha fantastiskt. Vad var det jag sa några sidor bak i tråden. Inte ens blockchain går att lita på. Säger inte att folk kommer bli av med sina pengar, men att inte komma åt de under så lång tid är huvudvärk nog.

Egen plånbok är vägen att gå förutom daytrading pengarna.
Citera
2014-03-18, 15:53
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Haha fantastiskt. Vad var det jag sa några sidor bak i tråden. Inte ens blockchain går att lita på. Säger inte att folk kommer bli av med sina pengar, men att inte komma åt de under så lång tid är huvudvärk nog.

Så du tycker på allvar att en egen plånbok är bättre för den som vill kunna komma åt sina bitcoins enkelt (1 dag ger dig huvudvärk nog)?

Varje gång man reser kommer man vara utan sina pengar (såvida man inte bär med sig en dator man aldrig kopplar upp, eller pappersbitar man inte får tappa bort). Varje gång man inte befinner sig hemma kommer man i princip att vara utan sina pengar.

Nej, pappersplånböcker är förstås säkrast men om man vill ha en plånbok man lätt kan komma åt är internetplånböcker bäst. Att detta hänt en gång skapar inget massivt undantag.
Citera
2014-03-18, 16:54
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Tänkte handla lite BTC i dag men en coin för 3950kr? (fybse.se) Så vet någon nåt annan bra och säker sida som man kan komma lite billigare undan? Spelar roll var i världen sidan ligger på bara jag inte blir blåst!
Senast redigerad av GrowlingMachines 2014-03-18 kl. 16:56.
Citera
2014-03-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Så du tycker på allvar att en egen plånbok är bättre för den som vill kunna komma åt sina bitcoins enkelt (1 dag ger dig huvudvärk nog)?

Varje gång man reser kommer man vara utan sina pengar (såvida man inte bär med sig en dator man aldrig kopplar upp, eller pappersbitar man inte får tappa bort). Varje gång man inte befinner sig hemma kommer man i princip att vara utan sina pengar.

Nej, pappersplånböcker är förstås säkrast men om man vill ha en plånbok man lätt kan komma åt är internetplånböcker bäst. Att detta hänt en gång skapar inget massivt undantag.
Armory för coldstorage (går att ta ut pengarna från den offline), Multibit för spending på USB (inget behov att hämta blockchain), eller varför inte Android Wallet? För mobilen lämnar du väl inte hemma när du reser?

Finns inget behov för third party plånböcker, och ja för mig är det viktigt att komma åt mina pengar sekunden jag behöver de.
Citera
2014-03-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrowlingMachines
Tänkte handla lite BTC i dag men en coin för 3950kr? (fybse.se) Så vet någon nåt annan bra och säker sida som man kan komma lite billigare undan? Spelar roll var i världen sidan ligger på bara jag inte blir blåst!

Det är ganska nära vad de ligger på i pris just nu så antingen får du vänta till de blir billigare eller köpa på någon annan sida men du tjänar nog inte mer än 50-100kr på det.
Citera
2014-03-18, 17:17
Medlem
GrowlingMachiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det är ganska nära vad de ligger på i pris just nu så antingen får du vänta till de blir billigare eller köpa på någon annan sida men du tjänar nog inte mer än 50-100kr på det.

Det går möjligen inte att köpa mindre än en BTC eller är det helt omöjligt?
Senast redigerad av GrowlingMachines 2014-03-18 kl. 17:20.
Citera
2014-03-18, 17:49
Medlem
Citat:

Swedbank/Handelsbanken/Nordea har alla haft downtime på sina internetsidor. Var är skillnaden? Alla webbsidor har oundvikligen downtime pga problem. T.o.m Gmail, Twitter, Facebook...

Citat:

Du kan köpa 0.000671 BTC om du så vill.
Senast redigerad av Sotashi 2014-03-18 kl. 17:52.
Citera
2014-03-18, 17:50
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Svar ja.
Citera
2014-03-18, 18:04
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Stora nyheter! 400 Bitcoinautomater kommer att aktiveras i Dubai inom två veckor!!
https://twitter.com/uniqbiun/status/445891638359887873/photo/1

Citat:
Som någon skrev ovan så är det helt möjligt. Välkommen till klubben!

Citat:
Armory för coldstorage (går att ta ut pengarna från den offline), Multibit för spending på USB (inget behov att hämta blockchain), eller varför inte Android Wallet? För mobilen lämnar du väl inte hemma när du reser?

Finns inget behov för third party plånböcker, och ja för mig är det viktigt att komma åt mina pengar sekunden jag behöver de.
Ja, du kanske har rätt. Men jag gillar upplägget med Blockchain ändå, känns smidigt på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in