2014-03-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Inte ens på fotbollsforumet kan man få slippa vidriga politiserade ord som "hen", trist.

On topic: Jag har alltid tyckt att Pablo Aimar varit underskattad. Visst var han kanske lite ojämn och vek, men ofta helt briljant. Stort passningsspel och stor spelförståelse, kryddat med en underbar teknik. Han borde ha spelat i större klubbar och han borde haft en längre landslagskarriär, speciellt med tanke på att Argentina lidit brist på kreativa/offensiva mittfältare under den aktuella tiden.
Aimars bästa polare, en viss Riquelme, har ju ockuperat den offensiva mittfältsrollen som Aimar trivs bäst i. Och hur underbar Aimar än var nådde han aldrig Riquelmes höjder. Efter Riquelme har Messi kommit och lirat som nr 10. Skulle vilja påstå att just Argentinas landslag har varit det svåraste i världen att slå sig in på de senaste 10 åren i rollen som offensiv mittfältare.
Citera
2014-03-17, 14:56
Medlem
ThisIsJustARides avatar
De mest överskattade spelarna är centertankarna som bara står och fiskar i straffområdet. Man väntar på att en lagkamrat ska dribbla sig fram och servera dom. Jag syftar på spelare som Edin Dzeko, Oliver Giroud och Mario Gomez. Sen tycker jag också att Xavi är ganska överskattad. Visst är han en bra spelare, men han är otroligt overhypad. Sen är Guidetti sjukt överskattad bland oss svenskar och Januzaj är överskattad hos albaner.

Tycker att De Rossi är underskattad. Han är en gud hos Romafansen men när jag hör vanligt folk prata om vilka innermittfältare som är bäst så hör jag sällan hans namn. Sebastien Frey får ju dock priset som den mest underskattade spelaren i modern tid. En grym målvakt under sina glansdagar i Fiorentina trots att hans backlinje bestod av svängdörrar. Men han fick bara spela två landskamper och fick aldrig chansen i ett storlag.
Senast redigerad av ThisIsJustARide 2014-03-17 kl. 14:58.
Citera
2014-03-17, 16:03
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Aimars bästa polare, en viss Riquelme, har ju ockuperat den offensiva mittfältsrollen som Aimar trivs bäst i. Och hur underbar Aimar än var nådde han aldrig Riquelmes höjder. Efter Riquelme har Messi kommit och lirat som nr 10. Skulle vilja påstå att just Argentinas landslag har varit det svåraste i världen att slå sig in på de senaste 10 åren i rollen som offensiv mittfältare.

Nja, Riquelme och Aimar slutade väl ungefär samtidigt i landslaget, och har gjort lika många matcher. Det är också först på senare år som Messi axlat deras roll.
2010 fick varken Riquelme eller Aimar följa med till vuvuzelans förlovade land, vilket sannerligen påverkade Argentinas spel och chanser negativt. Galningen Maradona gav Aimar chansen i ett par matcher i kvalet, och Aimar var då briljant.
Citera
2014-03-17, 18:37
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsJustARide
De mest överskattade spelarna är centertankarna som bara står och fiskar i straffområdet. Man väntar på att en lagkamrat ska dribbla sig fram och servera dom. Jag syftar på spelare som Edin Dzeko, Oliver Giroud och Mario Gomez. Sen tycker jag också att Xavi är ganska överskattad. Visst är han en bra spelare, men han är otroligt overhypad. Sen är Guidetti sjukt överskattad bland oss svenskar och Januzaj är överskattad hos albaner.

Tycker att De Rossi är underskattad. Han är en gud hos Romafansen men när jag hör vanligt folk prata om vilka innermittfältare som är bäst så hör jag sällan hans namn. Sebastien Frey får ju dock priset som den mest underskattade spelaren i modern tid. En grym målvakt under sina glansdagar i Fiorentina trots att hans backlinje bestod av svängdörrar. Men han fick bara spela två landskamper och fick aldrig chansen i ett storlag.

Olivier Giroud är ju knappast "en centertank som står och fiskar i straffområdet". Han är en spelande anfallare likt Karim Benzema IMO.

Tycker du att Ruud van Nistelrooy var överskattad han med?
Citera
2014-03-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Nja, Riquelme och Aimar slutade väl ungefär samtidigt i landslaget, och har gjort lika många matcher. Det är också först på senare år som Messi axlat deras roll.
2010 fick varken Riquelme eller Aimar följa med till vuvuzelans förlovade land, vilket sannerligen påverkade Argentinas spel och chanser negativt. Galningen Maradona gav Aimar chansen i ett par matcher i kvalet, och Aimar var då briljant.
Iofs sant, det var skandal att Maradona valde att peta Riquelme på grund av att de inte kunde hålla sams. Där försvann Argentinas guldmöjligheter.
Citera
2014-03-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.TravisBickle
Olivier Giroud är ju knappast "en centertank som står och fiskar i straffområdet". Han är en spelande anfallare likt Karim Benzema IMO.

Tycker du att Ruud van Nistelrooy var överskattad han med?

Giroud gör anmärkningsvärt få mål, anmärkningsvärt få assist och anmärkningsvärt få djupledslöpningar för att vara ensam topp. Han är bra på att vägga och skarva, det är väl allt?

Att ens jämföra Nistelrooy med Giroud, känns lite smutsigt?
Citera
2014-03-17, 19:33
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Giroud gör anmärkningsvärt få mål, anmärkningsvärt få assist och anmärkningsvärt få djupledslöpningar för att vara ensam topp. Han är bra på att vägga och skarva, det är väl allt?

Jag har inte sagt att Giroud gör många mål, assist eller djupledslöpningar. Jag nämnde inte ens vilka hans styrkor/svagheter är, eller huruvida han är överskattad eller inte. Jag har inte heller jämfört honom med RVN, så vad fan snackar du om?
Senast redigerad av Mr.TravisBickle 2014-03-17 kl. 19:40.
Citera
2014-03-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas

Anmärkningsvärt få assist? Gjort 7 ass denna säsong och ligger på bland annat samma antal som Hazard vilket jag anser som absolut en bra siffra.
Citera
2014-03-18, 09:42
Medlem
Bara jag som tycker Fabregas blivit underskattad sedan han gick till Barcelona? Tidigare en av PLs absolut största och bästa spelare, smällde till med 46 poäng på 36 matcher säsongen 09/10 exempelvis. Och dominerade klart mer än vad t.ex. en spelare som Özil gjort hittills i Gunners.

Ändå ser man aldrig honom i några drömelvor och liknande numera. Hör sällan några snacka om honom osv. Känns som han har blivit lite glömd, i alla fall i Sverige. Givetvis svårare att dominera i ett lag som Barca som redan har en Messi, Iniesta etc.
Citera
2014-03-18, 10:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Bara jag som tycker Fabregas blivit underskattad sedan han gick till Barcelona? Tidigare en av PLs absolut största och bästa spelare, smällde till med 46 poäng på 36 matcher säsongen 09/10 exempelvis. Och dominerade klart mer än vad t.ex. en spelare som Özil gjort hittills i Gunners.

Ändå ser man aldrig honom i några drömelvor och liknande numera. Hör sällan några snacka om honom osv. Känns som han har blivit lite glömd, i alla fall i Sverige. Givetvis svårare att dominera i ett lag som Barca som redan har en Messi, Iniesta etc.

Enig. Grym poängspelare.
Citera
2014-03-18, 11:06
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg

Jag var skeptisk till värvningen och länge tveksam till hans insatser även om han var spektakulär i början. Men han har växt till att bli min favorit av de offensiva mittfältarna i Barcelona, kanske delvis eftersom spelet i övrigt blivit lite sämre och det har hängt mer på att hitta de avgörande passningarna än innan. Men som du är inne på lär han knappast ha blivit sämre sen han lämnade, han spelar på ett annat sätt bara.
Citera
2014-03-18, 21:17
Medlem
anteri17s avatar
Terry är fan underskattad. Till skillnad mot fornstora klassbackar som Pique och Vidic så håller han en hög nivå. Underskattad med fötterna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in