2011-11-14, 17:35
Bannlyst
Nämen, alla rabiata madridistas blev sura när man säger att någon i Real madrid är överskattad, vad förvånande. Missat att tråden handlar om ens egna, subjektiva åsikt om vilka som är överskattade resp. underskattade? Stick till sfi med er och kom inte tillbaka förrens ni lärt er vad ordet subjektiv innebär.

Benzema missar alldeles för många frilägen, det enda han är bra på är djupledslöpningar. Nästan alla madridistas försöker få honom att framstå som topp 5 i världen.

Neymar lever på sina tricks och sin hype, myntas bli den nya pelé. Definitivt inte värd 700 miljoner som Santos verkar kräva från real miljard.

Hulk får inte tillräckligt mycket cred, lätt en av världens bästa anfallare.

Busquets är mannen i Spanien/barcas mittfält, otroligt bra spelare som folk endast associerar för sin filmning mot inter.

David villa är helt enkelt en otrolig anfallare och enligt mig underskattad, folk glömmer bort hur bra han var i Valencia och hamnat i skymundan nu när han spelar mindre centralt.

Di maria bollkladdar och gör bort sig alldeles för mycket, definitivt inte värd priset eller att ta Kakás plats. Blev han inte nominerad för säsongen 2010-2011s Ballon d'or förresten?

Folk pratar endast om Hazard, Götze och Neymar. Wilshere är definitivt lika bra som alla tre och har möjligheten att nå lika långt.
Senast redigerad av Demion 2011-11-14 kl. 17:45.
Citera
2011-11-14, 17:56
Medlem
snillet_1s avatar
Hur mycket jag än avskyr Busquets filmande och andra grejer, måste jag hålla med om att han är ganska underskattad. Slår aldrig bort en passning och står väldigt ofta rätt. I princip optimal spelare för den roll han har i Barcelona...
Citera
2011-11-14, 18:04
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Nämen, alla rabiata madridistas blev sura när man säger att någon i Real madrid är överskattad, vad förvånande. Missat att tråden handlar om ens egna, subjektiva åsikt om vilka som är överskattade resp. underskattade? Stick till sfi med er och kom inte tillbaka förrens ni lärt er vad ordet subjektiv innebär.

Ja, för du är annars ett föredöme av gott beteende och respekt på detta forum. Denna tråd handlar om ens egen uppfattning om spelare, ja. Dock så är det ett forum och man ska väl få diskutera hur man vill eller är jag inkorrekt på denna punkten? Du får gärna tycka vad du vill men varför ska du förolämpa andra när du uttrycker vad du tycker? Förstår inte.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur mycket jag än avskyr Busquets filmande och andra grejer, måste jag hålla med om att han är ganska underskattad. Slår aldrig bort en passning och står väldigt ofta rätt. I princip optimal spelare för den roll han har i Barcelona...

Nej jag hatar Busquets och hans beteende. Men han är helt perfekt taktiskt, i alla aspekter. Har faktiskt svårt att se honom i en annan roll än den han gör i Barcelona.
Citera
2011-11-14, 18:09
Medlem
Vinterijunis avatar
Hulk är snarare överskattad. Han har bara levererat en säsong hittills. Han snittar dessutom under ett halvt mål per match i Porto, 0,4.
Citera
2011-11-14, 19:01
Medlem
Citat:

Benzema missar alldeles för många frilägen, det enda han är bra på är djupledslöpningar. Nästan alla madridistas försöker få honom att framstå som topp 5 i världen.

Neymar lever på sina tricks och sin hype, myntas bli den nya pelé. Definitivt inte värd 700 miljoner som Santos verkar kräva från real miljard.

Busquets är mannen i Spanien/barcas mittfält, otroligt bra spelare som folk endast associerar för sin filmning mot inter.

David villa är helt enkelt en otrolig anfallare och enligt mig underskattad, folk glömmer bort hur bra han var i Valencia och hamnat i skymundan nu när han spelar mindre centralt.

Di maria bollkladdar och gör bort sig alldeles för mycket, definitivt inte värd priset eller att ta Kakás plats. Blev han inte nominerad för säsongen 2010-2011s Ballon d'or förresten?

Folk pratar endast om Hazard, Götze och Neymar. Wilshere är definitivt lika bra som alla tre och har möjligheten att nå lika långt.

Jag hävdar att Benzema och Di Maria är bra spelare för dom är det, inte för jag håller på Real Madrid. Statistiken säger emot dig själv och Benzema blev dessutom nominerad till Guldbollen.

Hulk snittar 0,4 mål per match för lågt målsnitt för att vara en av världens bästa anfallare. Spelar dessutom inte i någon jättebra liga.

Busquets är underskattad håller helt klart med dig får inte creeden han förtjänar, tveksamt om ens någon annan skulle göra ett bättre jobb i Barca på den positionen.

David Villa är ganska underskattad, jag anser att han har haft lika stor del i Spaniens titlar som Xavi och Iniesta. Han blev dessutom VM 3e bästa spelare.

Wilshire får den creed han förtjänar, Götze och Hazard är en nivå över honom för tillfället. Dom spelade en nyckelroll i deras lag som tog hem ligatiteln.
Citera
2011-11-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Wilshire får den creed han förtjänar, Götze och Hazard är en nivå över honom för tillfället. Dom spelade en nyckelroll i deras lag som tog hem ligatiteln.
Oherregud.. Finns tydligen folk till allt
Känns som att folk övervärderar Götzes insats förra säsongen. Dortmund vann visserligen ligan men Götze var inte huvudanledningen till detta. Haft EN bra säsong, vill se mer innan jag rankar honom högre än Wilshere. Inte sett mycket av hypen i år. Hazard där emot har varit bra, iofs i en sämre liga, dock har han leverarat och bidrog starkt till ligatiteln. Wilshere däremot är på en helt annan nivå. Han är given i ett lag som är betydligt bättre än både Lille och Dortmund. Han är given i ett engelsklandslag och dominerar mot svårare motstånd.

Gözte och Hazard gör CL-debut i år, hur ser dom ut när dom ställs mot dom stora grabbarna?
Citera
2011-11-14, 19:53
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Oherregud.. Finns tydligen folk till allt
Känns som att folk övervärderar Götzes insats förra säsongen. Dortmund vann visserligen ligan men Götze var inte huvudanledningen till detta. Haft EN bra säsong, vill se mer innan jag rankar honom högre än Wilshere. Inte sett mycket av hypen i år. Hazard där emot har varit bra, iofs i en sämre liga, dock har han leverarat och bidrog starkt till ligatiteln. Wilshere däremot är på en helt annan nivå. Han är given i ett lag som är betydligt bättre än både Lille och Dortmund. Han är given i ett engelsklandslag och dominerar mot svårare motstånd.

Gözte och Hazard gör CL-debut i år, hur ser dom ut när dom ställs mot dom stora grabbarna?

Försöker du få det till att de spelar dåligt? Eller undrar du? Och både Hazard och Götze hade varit givna i Arsenal så vi skippa just den diskussionen.

Jag håller inte Götze högre än Wilshere, verkligen inte. Dock så ser jag Hazard som minst lika bra, han har bevisat gång på gång vilken spelare han är, liksom Wilshere.
Citera
2011-11-14, 19:58
Medlem
[/b]
Citat:

Enbart sin filmning mot Inter? Ge dig för fan. Han är enligt mig överskattad då jag anser att han endast fick spela i Barcelona för att han är homegrown och även om han är en duktig passningsspelare så tror jag många hade kunnat göra hans jobb minst lika bra. att han är otroligt bra är att ta i. Dessutom sticker det som fan i mina ögon när han filmar och har sig hela tiden. Yaya Toure är bättre i mina ögon. Tycker det är tråkigt att egna lags supportrar inte kan erkänna att sina spelare filmar även om det är uppenbart.
Citera
2011-11-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Försöker du få det till att de spelar dåligt? Eller undrar du? Och både Hazard och Götze hade varit givna i Arsenal så vi skippa just den diskussionen.

Jag håller inte Götze högre än Wilshere, verkligen inte. Dock så ser jag Hazard som minst lika bra, han har bevisat gång på gång vilken spelare han är, liksom Wilshere.
Det jag försöker få fram är att Wilshere är en mer tongivande spelare i ett bättre lag i en bättre liga och gör det bättre ifrån sig. Vi är i alla fall ense om att Götze rankas sist av dom tre spelarna i pratar om.
Citera
2011-11-14, 20:09
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evans
[/b]

Enbart sin filmning mot Inter? Ge dig för fan. Han är enligt mig överskattad då jag anser att han endast fick spela i Barcelona för att han är homegrown och även om han är en duktig passningsspelare så tror jag många hade kunnat göra hans jobb minst lika bra. att han är otroligt bra är att ta i. Dessutom sticker det som fan i mina ögon när han filmar och har sig hela tiden. Yaya Toure är bättre i mina ögon. Tycker det är tråkigt att egna lags supportrar inte kan erkänna att sina spelare filmar även om det är uppenbart.
Att Busquets filmar mer än Brad Pitt är något ingen Culé kan förneka, samma gäller Mascherano och Alves. Det du säger om att supportrar inte erkänner sina spelare som filmningar gäller inte bara culés, kom ihåg det.

Sen att Yaya Toure är bättre håller jag med, men Busquets är så perfekt för Barcelona att det gjorde att han petade Toure. Det har inget att göra med att han egen produkt, eller jo kanske då han vet hur laget ska spela då han gjort det X antal år. Snabbt tiki taka spel, korta passningar, de kända sidlegspassningar som 90% av fotbollsfansen hatar, men som ändå gett Spanien VM guld (med Busi) och Barca 2 liga och 1 CL på 2 år (sedan Busi blev ordinarie).

Föresten hur kan han vara överskattad om ingen tycker han är bra?
Citera
2011-11-14, 20:16
Bannlyst
Jag tycker David Villa och Pedro är riktigt överskattade. Visst gör David Villa ganska snygga mål lite då och då men jag tycker inte att han är någon riktig storspelare.
Citera
2011-11-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Att Busquets filmar mer än Brad Pitt är något ingen Culé kan förneka, samma gäller Mascherano och Alves. Det du säger om att supportrar inte erkänner sina spelare som filmningar gäller inte bara culés, kom ihåg det.

Sen att Yaya Toure är bättre håller jag med, men Busquets är så perfekt för Barcelona att det gjorde att han petade Toure. Det har inget att göra med att han egen produkt, eller jo kanske då han vet hur laget ska spela då han gjort det X antal år. Snabbt tiki taka spel, korta passningar, de kända sidlegspassningar som 90% av fotbollsfansen hatar, men som ändå gett Spanien VM guld (med Busi) och Barca 2 liga och 1 CL på 2 år (sedan Busi blev ordinarie).

Föresten hur kan han vara överskattad om ingen tycker han är bra?

Haha nej men jag sa ju aldrig att det handlade enbart om er Culés? Jag har inga problem med att erkänna att jag tycker att Nani, Rooney och Ronaldo när han lirade i United har/hade tendensen att filma alldeles för lätt i vissa situationer.

Ja Busquets passar perfekt i Barcelona och i Spaniens(som i princip består av barcelona spelare där med) spelsätt men jag tycker som sagt att det finns spelare som kan göra samma jobb vilket gör honom till överskattad individuellt sett i mina ögon. Sen så tycker jag inte att Busquets var den avgörande skillnaden som gjorde att Barcelona och Spanien tog sina titlar. Tror också mer att anledningen till att Touré försvann var att han inte kom överens Guardiola om nu detta är sant. Tråkigt. för jag gillar Yaya även om han harvar i den lokala grannklubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in