2014-03-17, 15:28
Medlem
Aakes avatar
Kücklinggrütah ägg

http://www.ladda-upp.com/bilder/83653/k-C3-BBckling-gr-C3-BCtah
Citera
2014-03-17, 16:29
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka

http://imgur.com/HqLhSLz.jpg

Oj det där såg jhelt underbart gott ut. Hur gör du de? I fritös eller?
Citera
2014-03-17, 16:41
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Oj det där såg jhelt underbart gott ut. Hur gör du de? I fritös eller?

Äger ingen fritös dessvärre men det funkar (nästan) lika bra i en kastrull. I med jordnötsolja och hetta upp.
Det är kycklingbröst skurna i strimlor. Kryddade och panerade med lite krossade nachos och pankoströbröd.
Citera
2014-03-17, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Kücklinggrütah ägg

http://www.ladda-upp.com/bilder/83653/k-C3-BBckling-gr-C3-BCtah

Kycklinggryta - mums!!
Citera
2014-03-17, 17:34
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Kycklinggryta - mums!!
Haha, hoppas du är sarkastisk. -.-
Citera
2014-03-18, 02:03
Medlem
Det här är mitt första inlägg i tråden och jag kände mig illa tvungen att flytta upp ambitionen ett par nivåer eftersom det är min sista dag i friheten. Jag har absolut ingen erfarenhet vad det gäller att sammanställa en vettig hamburgare men jag gjorde ett försök och det blev faktiskt, tro det eller ej, ganska gott.

Jag börjar med att bjuda på en bild av ingredienserna som jag spetsade det hela med. Där hittar vi; helt vanlig isbergssallad, jättevanlig rödlök, chilibalsamerade parmesan-tärningar, inlagda fetaost-tärningar, inlagda chili- och vitlöksoliver samt två supertunna skivor med grönpepparsalami. Inte för att glömma dressingen, den bestod av simpel crème fraîche som jag hade blandat med chili och hackad paprika. På det tänkte jag även applicera ett stycke nachos och lite riven pecorino. Även jag tvekade till en början om hur vida hela kombinationen skulle lyckas eller inte.

Denna bilden bjuder på två burgare som befinner sig i en egentligen på tok för liten panna - jag ville ha använt grillen till det här egentligen, tro inget annat. Vad som mer kan ses är att jag använt ett tunt lager med Bull's-Eye BBQ-sås och en del av inläggningen från chili- och vitlöksoliverna. Det puttrade på rätt friskt. Nedan följer ett snabbare händelseförlopp.
Citera
2014-03-18, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Haha, hoppas du är sarkastisk. -.-

Kycklinggryta ÄR verkligen gott, sen kan man ju diskutera upplägget s.a.s.
Citera
2014-03-18, 19:22
Medlem
Aakes avatar
Fessk ägg väbottenost
http://www.ladda-upp.com/bilder/83658/fisk-v-C3-A4bottenost
Citera
2014-03-18, 19:25
Medlem
Gjorde kidneybön-biffar med pommes idag, så rörde kompisen ihop lite Creme Fraiche dressing.
Blev en rödkålssallad till det (vad mer kan man göra med rödkål, hjälp! )
Blev riktigt bra.

Kidneybön-biffar med pommes
Citera
2014-03-18, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det här är mitt första inlägg i tråden och jag kände mig illa tvungen att flytta upp ambitionen ett par nivåer eftersom det är min sista dag i friheten. Jag har absolut ingen erfarenhet vad det gäller att sammanställa en vettig hamburgare men jag gjorde ett försök och det blev faktiskt, tro det eller ej, ganska gott.

Jag börjar med att bjuda på en bild av ingredienserna som jag spetsade det hela med. Där hittar vi; helt vanlig isbergssallad, jättevanlig rödlök, chilibalsamerade parmesan-tärningar, inlagda fetaost-tärningar, inlagda chili- och vitlöksoliver samt två supertunna skivor med grönpepparsalami. Inte för att glömma dressingen, den bestod av simpel crème fraîche som jag hade blandat med chili och hackad paprika. På det tänkte jag även applicera ett stycke nachos och lite riven pecorino. Även jag tvekade till en början om hur vida hela kombinationen skulle lyckas eller inte.

Denna bilden bjuder på två burgare som befinner sig i en egentligen på tok för liten panna - jag ville ha använt grillen till det här egentligen, tro inget annat. Vad som mer kan ses är att jag använt ett tunt lager med Bull's-Eye BBQ-sås och en del av inläggningen från chili- och vitlöksoliverna. Det puttrade på rätt friskt. Nedan följer ett snabbare händelseförlopp.

Starkt första inlägg!

Tack och bock-bilden =
Citera
2014-03-18, 20:36
Medlem
Valde att laga kycklinggryta idag då det var länge sedan. Jag började med att woka kyckling, svamp, paprika, lök, bambuskott och chili. Sedan tillsatte jag vatten, grädde, curry, salt & peppar och smakade sedan av med lite sambal oelek. Till det ris.. tog 20 minuter och har en fet matlåda imorgon också.

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/grrrr-133.png
Citera
2014-03-18, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PureMonkz
Gjorde kidneybön-biffar med pommes idag, så rörde kompisen ihop lite Creme Fraiche dressing.
Blev en rödkålssallad till det (vad mer kan man göra med rödkål, hjälp! )
Blev riktigt bra.

Kidneybön-biffar med pommes

Aldrig provat med röd men med vit:

Koka till el dente, koka ihop en bechamelsås. Mixa.

Mumma! Går att ha till mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in