Det här är mitt första inlägg i tråden och jag kände mig illa tvungen att flytta upp ambitionen ett par nivåer eftersom det är min sista dag i friheten. Jag har absolut ingen erfarenhet vad det gäller att sammanställa en vettig hamburgare men jag gjorde ett försök och det blev faktiskt, tro det eller ej, ganska gott.
Jag börjar med att bjuda på en
bild av ingredienserna som jag spetsade det hela med. Där hittar vi; helt vanlig isbergssallad, jättevanlig rödlök, chilibalsamerade parmesan-tärningar, inlagda fetaost-tärningar, inlagda chili- och vitlöksoliver samt två supertunna skivor med grönpepparsalami. Inte för att glömma dressingen, den bestod av simpel crème fraîche som jag hade blandat med chili och hackad paprika. På det tänkte jag även applicera ett stycke nachos och lite riven pecorino. Även jag tvekade till en början om hur vida hela kombinationen skulle lyckas eller inte.
Denna
bilden bjuder på två burgare som befinner sig i en egentligen på tok för liten panna - jag ville ha använt grillen till det här egentligen, tro inget annat. Vad som mer kan ses är att jag använt ett tunt lager med Bull's-Eye BBQ-sås och en del av inläggningen från chili- och vitlöksoliverna. Det puttrade på rätt friskt. Nedan följer ett snabbare händelseförlopp.