2014-03-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Tråden börjar bli rätt urvattnad. Som jag ser det så är det mest troliga scenariot just nu att det rör sig om en kapning (av kaptenen eller någon annan) som gått fel, och planet har kraschat på en väldigt otillgänglig plats, troligast i havet. Håller ni med?
Jag har sagt hela tiden att planet kraschat och det står jag fast vid. Hur det har gått till vet jag inte men att planet skulle ha landat på hemlig ort låter väldigt långsökt. M.a.o håller jag i princip med dig.
Senast redigerad av Kaymano 2014-03-16 kl. 13:58.
Citera
2014-03-16, 14:03
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
"känsliga US Defence Application conductors" sluta sprid sånt här skitsnack. Tror du verkligen att USA delar med sig av "känsliga" försvarsdokument till Kinesiska ingenjörer? Tror verkligen att du har hittat något här... "En bättre bild" Du har ingen aning om vad de var ute efter. Att det kan vara en person/personer kan vara sant, men sluta sprid saker som fakta jävla idiot.
Varför skulle Alexcc vara "en jävla idiot"?

Freescale har många uppdrag åt amerikanska försvaret, en del av dem mycket känsliga, och om någon anställd stulit/kommit över känsliga konstruktioner/manualer och tänkt smuggla med dom till Kina skulle det i värsta fall kunna leda till att man försöker stoppa transporten med alla medel.
Citera
2014-03-16, 14:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Jag har sagt hela tiden att planet kraschat och det står jag fast vid. Hur det har gått till vet jag inte men att planet skulle ha landat på hemlig ort låter väldigt långsökt. M.a.o håller jag i princip med dig.

Jag har tittat lite på kartan igen och försökt föreställa mig ett scenario där planet i denna ganska instabila del av världen trasslar sig upp hela vägen till Kazakstan (flög denna rutt själv för inte jättelängesen) och passerar Indien, Pakistan och Afghanistan utan att uppmärksammas på någon radar. Det verkar så totalt osannolikt. Jag vet inte om det går att tänka sig en kurs över Bangladesh och Nepal in i norra Kina/Tibet som ett alternativ där det kanske är lite mindre övervakning? Å andra sidan måste man ju ta sig över Himalaya då. När jag flög sträckan själv fick jag intrycket av att flygrutterna är upplagda för att flyga så lite som möjligt över bergskedjan, jag vet inte ens vad det innebär ur flygsynpunkt att ligga och cruisa rakt över Mount Everest till exempel.

Planet har störtat i havet, jag ser heller ingen annan rimlig förklaring. Om det inte pågår någon oerhört avancerad mörkläggning...
Citera
2014-03-16, 14:04
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexcc
Okej då slutar jag. Men för fem dagar sen så pratade alla om foliehattar hit och dit och jag var assäker på att det var en olycka. Jag är absolut ingen idiot. Jag trollar inte. Men du verkar knappast vara beredd på en diskussion så jag låter det vara.

Kolla på vad folk säger därute som INTE förlitar sig på magkänsla utan på FAKTA. Se på vad människor som är fyra-fem dagar före "media", och se vad dom säger. Sluta hetsa upp dig och gapa om att kinesiska ingenjörer som aldrig kan ha tillgång till känslig info. Det kan man läsa om i Guardian, men det är inte Aftonbladet så kanske inte tillräckligt bra för dig..?

Läs själva. Allt finns därute. Ingen hittar på nåt. Om någon säger sig ha direkt kontakt med personer på DoD och DHS, ta det med en nya salt OCH KOLLA SJÄLVA.

Det är knappast lögn om malaysiska PM kommer ut med sån information fem-sex dagar efteråt. Eller? Kom igen.
Nej, sluta inte. Du är inne på ett spår som möjligen kan vara intressant.

Dock undrar jag över dina funderingar om Iran: Iran är Shia-muslimskt medan Malaysia är Sunni. Och dom är sannerligen inte bästa vänner.
Citera
2014-03-16, 14:09
Medlem
Arngrips avatar
Piloterna hade inte lämnat några önskemål om att få flyga planet tillsammans:
Citat:
The two pilots of the missing Malaysia Airlines MH370 did not ask to fly together, said Acting Transport Minister Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein on Sunday.
http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/16/Missing-370-Pilots-did-not-ask-to-fly-together/
Citera
2014-03-16, 14:10
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Det är i princip omöjligt att planet inte totalförstörs när det landar i havet efter att ha nått marschhöjd. Finns mig veteligen inte ett enda fall då någon överlevt en krasch i havet btw

Nu får du förklara varför det skulle vara omöjligt att landa i havet utan att planet totalförstörs, och vad det har med marschhöjden, eller någon annan höjd för den delen, att göra?

Nej det är klart att det "dig veterligen" inte finns ett enda fall, eftersom du inte brytt dig om att kolla upp det
http://www.rescue007.org/ditchings.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Efter att det nått marschhöjd skrev jag!!!

Allt har med fart att göra, spelar ingen roll om det är stiltje, så fick jag lära mig i flygskolan i.a.f. rätta mig gärna

Återigen, vad har det med marschhöjden att göra? Vi är alla tacksamma för att du inte blev pilot (hoppas jag?), då ett minimikrav väl ändå måste vara att man kan resonera logiskt? Enligt din logik skulle alltså farten vid landning stå i direkt relation till marschhöjden?
Citera
2014-03-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Planet har störtat i havet, jag ser heller ingen annan rimlig förklaring. Om det inte pågår någon oerhört avancerad mörkläggning...
Men om det pågår någon oerhört avancerad mörkläggning är din förklaring att planet inte störtat i havet. M a o är då chansen att planet landat någonstans omkring 50% enligt dig. Intressant faktiskt, när man ser på problematiken ur ditt perspektiv.
Citera
2014-03-16, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det ar ju just det. Vill han protestera mot en sittande regering och deras syn pa demokrati/homosexuella sa kanns ju detta inte som en rimlig vag att ga pa. Han skulle ju knappast fa folkets sympatier genom att morda 200+ Malaysier te.x

Snacka om snurrig handelse detta. Jag kan arligt erkanna att jag hoppas vi far en losning snart och sedan kommer iaf jag se fram en Mayday-episode av detta

När kan man få se händelsen på Mayday? Hur många år brukar det ta?
Citera
2014-03-16, 14:15
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mounz
Du påstod att det inte finns fall där passagerare överlevt efter landningar i havet. När vi sedan visar att det finns sådana fall gnäller du alltså över att det inte sker tillräckligt ofta. Men är inte de flesta flygolyckor relativt unika? Gottröra, Asiana 214, etc. har väl alla varit engångsföreteelser. Men det gör dem inte mindre sannolika. Allt beror på de förutsättningar som gällt för just de flighterna.

Du borde sätta antalet fall där passagerare överlevt landningar i havet i relation till de gånger piloter har försökt landa i havet, snarare än till det totala antalet flygolyckor med dödlig utgång (eller vad du nu jämför med).

om det finns överlevande från en enda krasch i havet (med liknande flyplan) kontra alla andra med 100% dödlig utgång så behöver man ju inte läst avancerad sannolikhetslära för att inse att planet har försvinnande dåliga odds. vidare har Boeing 777 dåligt lämpade motorer för vattenlandning då de är extremt stora och sträcker sig en bra bit under själv buken på flygplanskroppen, när dessa gräver sig ner i vatten i minimum 300km/h kommer det att skita sig rejält..
Citera
2014-03-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Varför skulle Alexcc vara "en jävla idiot"?

Freescale har många uppdrag åt amerikanska försvaret, en del av dem mycket känsliga, och om någon anställd stulit/kommit över känsliga konstruktioner/manualer och tänkt smuggla med dom till Kina skulle det i värsta fall kunna leda till att man försöker stoppa transporten med alla medel.

Karmaman är nog den som fortfarande förstår så lite om det här fallet. Tror att det rör sig om en krasch när Indien och USA har slutat leta i indiska oceanen, och att piloten har begått självmord när absolut inget tyder på det. Han får vara lite för sig själv en stund och läsa på, han ligger ju ändå ca en vecka efter alla andra.
Citera
2014-03-16, 14:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Nu får du förklara varför det skulle vara omöjligt att landa i havet utan att planet totalförstörs, och vad det har med marschhöjden, eller någon annan höjd för den delen, att göra?

Kort kommentar bara, US Air 1549, ni vet: miraklet på Hudsonfloden, som så många tror var snudd på oskadat bedömdes som en total write-off
Citera
2014-03-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har tittat lite på kartan igen och försökt föreställa mig ett scenario där planet i denna ganska instabila del av världen trasslar sig upp hela vägen till Kazakstan (flög denna rutt själv för inte jättelängesen) och passerar Indien, Pakistan och Afghanistan utan att uppmärksammas på någon radar. Det verkar så totalt osannolikt. Jag vet inte om det går att tänka sig en kurs över Bangladesh och Nepal in i norra Kina/Tibet som ett alternativ där det kanske är lite mindre övervakning? Å andra sidan måste man ju ta sig över Himalaya då. När jag flög sträckan själv fick jag intrycket av att flygrutterna är upplagda för att flyga så lite som möjligt över bergskedjan, jag vet inte ens vad det innebär ur flygsynpunkt att ligga och cruisa rakt över Mount Everest till exempel.

ALLT tyder på en oerhört avancerad mörkläggning. Om myndigheterna verkligen fortfarande trodde på kraschscenariot, varför har då Indien slutat sina sökpådrag i vattnet?

Nej, sanningen är tusen gånger värre, tyvärr. Jag trodde själv att det bara var en olycka - men när tom myndigheterna dementerar denna teori och kommer ut öppet i media och säger så, varför håller vi fast vid det spåret??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in