2014-03-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Planet var även utrustat med satcom telefoner i business, dessa har täckning överallt vilket inte vanliga mobiler har.

Undan att detaljkunna kopplingschemat så är min gissning att dessa var fungerande eftersom man har satcom ping i så många timmar.

Jag tror alltså inte det är möjligt att bara delvis stänga av satcom.

Är det gratis att ringa ?, annars är det klart att det finns någon kontroll över just den enskilda biten.
Citera
2014-03-16, 12:09
Medlem
larsingvarsfrus avatar
"The missing Malaysia Airlines plane could have been on the ground when it sent satellite signals, an official has told Sky News."

http://news.sky.com/story/1226767/missing-plane-may-have-sent-pings-on-ground

"Nu kommer uppgifter att planet kan ha sänt ut signaler – efter att det landat på hemlig ort."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18550221.ab
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-03-16 kl. 12:17.
Citera
2014-03-16, 12:17
Medlem
Terrorist-grejen tror jag inte alls på längre. Hade ju nästan varit roligt Tror nog snarare att som framförts att piloten tagit samtliga av daga genom ett tryckfall i kabinen och sedan åkt lååångt ut till havs och kanske tom. försökt sig på en buklandning för att på så sätt minska spridning av vrakrester. Då kommer vi aldrig att få veta vad som hänt.

Frågan är ju dock varför man väljer att ta livet av sig på detta sätt, borde ju varit enklare att frontalkrocka med en lastbil el.dyl.
Citera
2014-03-16, 12:18
Medlem
pappasvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Det ska tydligen gå att göra med ett militärt awacs-plan:

"What could make a plane disappear from civilian radar while at 36,000 feet yet still be visible on military radar? ONE THING," - "the antenna on a U.S. Air Force AWACS plane."
"Though AWACS was originally released as a radar platform there are many variants of awacs type planes now that serve many types of radio oriented missions including jamming and takeover, and they all have the same antenna dome."

http://jimstonefreelance.com/awacs.html

Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag har en jäkla känsla av att de 5 som inte gick ombord var reserver i terroaktionen, men som kunde avbryta sin boarding när "grupp A" gick ombord.

Jag hade nog kollat upp de riktigt, riktigt noggrannt.

JAPP! Har skrivit om det också eftersom en Plan A alt. Plan B fungerar rörande detta..och dessa 5 personer borde ju gå att "intervjua" eftersom dom inte är "försvunna"
Citera
2014-03-16, 12:23
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Terrorist-grejen tror jag inte alls på längre. Hade ju nästan varit roligt Tror nog snarare att som framförts att piloten tagit samtliga av daga genom ett tryckfall i kabinen och sedan åkt lååångt ut till havs och kanske tom. försökt sig på en buklandning för att på så sätt minska spridning av vrakrester. Då kommer vi aldrig att få veta vad som hänt.

Frågan är ju dock varför man väljer att ta livet av sig på detta sätt, borde ju varit enklare att frontalkrocka med en lastbil el.dyl.

Det är i princip omöjligt att planet inte totalförstörs när det landar i havet efter att ha nått marschhöjd. Finns mig veteligen inte ett enda fall då någon överlevt en krasch i havet btw
Citera
2014-03-16, 12:24
Medlem
Aurora16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Finns det några stora evanemang framöver som är tänkbara? fotbolls vm?

Formel 1 hålls ju i just Malaysia om 2 veckor, kommer åskådare från hela världen.
Citera
2014-03-16, 12:24
Medlem
Det som inte tyder på självmord är ju att i sådana fall så måste han även ha dödat andrepiloten.
Det är lättare att kväva ihjäl en besättning genom att minska trycket och låsa dörren, det hade vem som helst klarat av. Dock krävs det lite kulor att även slå ihjäl sin andrepilot.

Känns inte som att han skulle gå igenom alla de grejerna för att ta livet av sig.
Citera
2014-03-16, 12:25
Medlem
LeonVances avatar
Någon som vet om signaler fortfarande går fram om man ringer passagerarnas mobiltelefoner?
Citera
2014-03-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Det är i princip omöjligt att planet inte totalförstörs när det landar i havet efter att ha nått marschhöjd. Finns mig veteligen inte ett enda fall då någon överlevt en krasch i havet btw

Ett plan landade i Hudson floden i New York, blev inte en enda skråma på planet.

Det som krävs är att det inte är några vågor.
Citera
2014-03-16, 12:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu

Vassego, tog en med vårt eget flaggbolag:
http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlines_Flight_933
Citera
2014-03-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Ett plan landade i Hudson floden i New York, blev inte en enda skråma på planet.

Det som krävs är att det inte är några vågor.

Skillnad på att krascha i vatten och försöka landa i vatten.
Citera
2014-03-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Det som inte tyder på självmord är ju att i sådana fall så måste han även ha dödat andrepiloten.
Det är lättare att kväva ihjäl en besättning genom att minska trycket och låsa dörren, det hade vem som helst klarat av. Dock krävs det lite kulor att även slå ihjäl sin andrepilot.

Känns inte som att han skulle gå igenom alla de grejerna för att ta livet av sig.

Ja , det känns helt klart lite överkurs , han måste ju typ planerat självmordet då , känns inte som något han kom på där och då ,"nej nu tror jag att jag ska ta livet av mig , bäst döda piloten" känns nästan som han planerat det en tid i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in