2014-03-16, 12:46
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ingen aning, noterar bara att möjligheten tagits upp av brittisk press, som refererar till någon form av expertis.

Att den äldre piloten fått ett psykbryt är väl annars huvudspåret just nu. Men det är en kraftig överreaktion att kapa ett plan för att ens politiske idol dömts till fängelse för brott mot homolagar. Något dramatiskt gällande familjesituationen verkar inte längre vara klarlagt, med tanke på att övrig familj flyttade ut ur huset efter flighten, och ej innan.

Jag tog upp detta sent i natt, men inte nagom nappade pa det da, sa jag forsoker igen.

Om det nu ar piloten, sa skulle en tankbar forklaring till hans upprordhet over den homosexuella fangslade oppositionsledaren kanske kunna bottna i att han sjalv ar homosexuell ?

Han var franskild fran frun, de levde daremot i samma hus. Detta kan jag tanla mig ar ett maste i ett land som Malaysia for homosexuella om dom inte vill bli pakomna.

Om hon nu flyttade ut, o-ledaren fangslas bara timmar/timme innan flighten avgar, sa ja vem vet...
Citera
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan du vänligen citera var i artikeln det står, jag har lite svårt att se det just nu

Citat:
Adding to the intrigue, ABC News reported that the dramatic left turn was preprogrammed into the plane's navigation computer. It's a task that would have required extensive piloting experience to complete.

Sådär står det, men jag förstår inte riktigt vad de menar?
Citera
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wecko
Om man drar en linje från Kuala lumpur till Peking och sedan ser vart i världen man kan hamna med samma mått, så skulle planet kunna nått ön Diego Garcia, amerikans militärbas i Indiska oceanen. Säger naturligtvis inte att det är så, men jag ser att det är en möjlighet (som jag knappt själv tar för allt för trolig) Men jag tar mer för troligt att en omfattande organisation ligger bakom detta än att några fåtal virrpannor gjort det. Syftet kanske vi någon gång blir varse.

Det där är bara skitsnack. Mycket kan man skuldbelägga USA (mycket skit gör de utan tvekan!) för men inte just i detta fall. Att medier förmedlar att det skulle vara några genialiska skurkar, som tagna från en dålig Bondfilm, bakom spakarna tror jag inte för fem öre på. Malaysia har skött denna utredning exceptionellt dåligt och de har till och med vänt sig till häxdoktorer för att hitta planet. Det som är fascinerande med denna händelse är faktiskt inte händelsen i sig, utan hur detta har skötts av myndigheter i Malaysia.
Citera
Medlem
Citat:
Kan du vänligen citera var i artikeln det står, jag har lite svårt att se det just nu

Jag vet inte om man kan tolka detta på annat sätt.
Citat:
Adding to the intrigue, ABC News reported that the dramatic left turn was preprogramed into the plane's navigation computer. It's a task that would have required extensive piloting experience to complete.
Citera
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Efter att det nått marschhöjd skrev jag!!!

Allt har med fart att göra, spelar ingen roll om det är stiltje, så fick jag lära mig i flygskolan i.a.f. rätta mig gärna
Ett lite mer nyligt fall: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_Airlines_Flight_961
Finns t o m video på landningen på youtube. En massa folk dog förvisso, men det var efter att planet landat då de blåste upp flytvästarna för tidigt.
Citera
2014-03-16, 12:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag vet inte om man kan tolka detta på annat sätt.

Citat:
Enligt amerikanska experter måste U-svängen som planet gjorde efter att transpondern hade slagits av varit förprogrammerad och den som har gjort det måste ha haft betydande kunskaper:

Nej, enligt en olänkad artikel i ett annat media. Kan vi inte iaf tillgripa elementär källkritik?
Citera
2014-03-16, 12:53
Medlem
Citat:
Nej, enligt en olänkad artikel i ett annat media. Kan vi inte iaf tillgripa elementär källkritik?

Elementär källkritik kan du ju tillgripa själv eftersom jag hänvisade till källan. Det är ju upp till dig om du vill tro att det är båg eller inte. Jag skrev själv "Kan detta stämma?". Måste man vara tydligare än så?
Citera
2014-03-16, 12:54
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mounz
Ett lite mer nyligt fall: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethiopian_Airlines_Flight_961
Finns t o m video på landningen på youtube. En massa folk dog förvisso, men det var efter att planet landat då de blåste upp flytvästarna för tidigt.

Visst kanske det går att få till ett hyggligt resultat men 777an har dock större motorer
än vad 767an har så det är nog svårare med en 7777.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/Continental_Airlines_Boeing_767-400ER_Wallner.jpg
http://img.planespotters.net/photo/286000/original/N772LA-LAN-Cargo-Boeing-777-200_PlanespottersNet_286963.jpg
http://jsis.washington.edu/euc//image/777_engine.jpg
Citera
2014-03-16, 12:55
Medlem
Gautamas avatar
Tråden börjar bli rätt urvattnad. Som jag ser det så är det mest troliga scenariot just nu att det rör sig om en kapning (av kaptenen eller någon annan) som gått fel, och planet har kraschat på en väldigt otillgänglig plats, troligast i havet. Håller ni med?
Citera
2014-03-16, 12:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Elementär källkritik kan du ju tillgripa själv eftersom jag hänvisade till källan. Det är ju upp till dig om du vill tro att det är båg eller inte. Jag skrev själv "Kan detta stämma?". Måste man vara tydligare än så?

Ok då, själv har jag ingen anledning att tro att en sväng måste vara vare sig förprogrammerad eller kräva otrolig erfarenhet. Bra så?
Ska vi kanske börja dynga runt alla tänkbara teorier oavsett hur tillförlitliga de förefaller? Eller förresten, det är ju vad somliga här hållt på med sen tråden startade
Citera
2014-03-16, 12:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Ja, tydlighet är bra. Var i artikeln står det om "Enligt amerikanska experter" då?
Citera
2014-03-16, 13:00
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Tråden börjar bli rätt urvattnad. Som jag ser det så är det mest troliga scenariot just nu att det rör sig om en kapning (av kaptenen eller någon annan) som gått fel, och planet har kraschat på en väldigt otillgänglig plats, troligast i havet. Håller ni med?

Detta är nog det mest troliga. Jag tror själv inte att de överlevde och mest sannolikt är att planet störtade av någon anledning. Vad kaparnas intentioner var lär vi aldrig få reda på. Att det skulle röra sig om en operation utförd av USA/Mossad/Iran/Ryssland är bara konspirationer framtagna av foliehattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in