Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det var inte dåligt gjort. Har du läst igenom hela tråden? Själv har jag inte gjort detta på åratal.
Att bilen skulle ev. ha dumpats i t.ex. en tjärn är det ingen som vet utan endast en hypotes. Vad som fanns mycket av runt de försvunna var verkstäder av olika slag - bl.a. bilverkstäder. Volvon kan lika gärna ha slaktats.
Ja det finns förbryllande uppgifter på två av de försvunna. Gay Karlssons syster var så säker hon kunde vara efter 44 år att "Tröjmannen" var Kjell-Åke Johansson. Fotona hon fick se var från en kopia på artikeln i G-P den 29 juli 1984. I denna artikel finns bl.a. fotona på Dahlsjö och Kjell-Åke men inte på hennes bror.
Hej igen, jag misstror er inte, absolut inte, här är flera som gjort ett otroligt jobb, ryggdunk.
Men många har skrivet om en tjärn som möjlig dumpningsplats och då får uteslutningsmetoden råda, en tjärn omslutes av vass så den teorin kan man väl bortse ifrån.
Är också inne på att bilen skrotats om brottet skett i Sverige, är ambivalent till tusen, om ungdomarna var fattiglappar kunde de väl städat bilen och krängt den för några hundra, de hade inget att förlora på det, de skulle ju ändå dra för all framtid.
Sen tycker jag att det är konstigt att systern inte har sett bilden på KÅJ, innan du visade henne, har hon inte läst tidningarna eller haft en vän som gjort det.
Låt mig bara ponera.
Trion skall dra till Danmark, KÅJ öppnar dörren då någon knackar, han har lånat en tröja (inget konstigt med det) och är helt ärlig när han säger att Karlsson är på en pub, han vill dock inte släppa in någon, då det ligger olämpliga saker på bordet.
De tar färjan till Danmark och det är här man skall fortsätta söka....
Hyberts försvinnande har från början satts i samband med trion och försvårat och vilselett polisen.
Vad tror ni om detta, är jag ute och cyklar?