Citat:
Ursprungligen postat av
Dr-Watson
Nu har det ju dementerats att det skulle ha flugit vidare, så det får väl förmodas att det då har kraschat relativt snabbt efter det att transpondern dog. Det skulle ju också bekräfta den uppgiften från killen på oljeborrplattformen, som skulle ha sett ett brinnande plan i luften. Om det sen rent avståndsmässigt är rimligt eller inte, har jag inte haft tid att sätta mig in i.
Jaha, det beror väl lite på hur man tolkar informationen. Man säger bara att det inte har sänts någon information från från planet över huvud taget sedan transpondern slutade sända, men det behöver inte innebära att planet störtade just där. Det betyder bara just att det slutade sända information.
Nu vet jag inte exakt hur de här sändarna i motorerna fungerar. Påverkas de av strömavbrott och går de att stänga av med flit, eller har de kanske aldrig sänt något. Det är många frågor som återstår att svara på. Dessutom verkar man få ta i stort sett alla uppgifter med en nypa salt. Det verkar som vissa uppgifter till exempel är känsliga, som vad den Malaysiska militärradarn har sett och det kan man ju förstå.