2014-03-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Jag har haft liknande tankar större delen av mitt liv och mer eller mindre är övertygad om att så är fallet.

Varför svarar du någon annan på ett forum om du innerst inne tror att du är ensam?
Citera
2014-03-12, 01:04
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Jag menar att det finns en objektiv verklighet som vi alla är med och skapar tillsammans med vårt medvetande. Du behöver inte nojja över att du är ensam i din verklighet, men hellre vara glad att du faktiskt kan påverka vilken realitet som materialiserar sig.

Kvantfysik är ingenting jag förstår mycket av, men liknande filosofier som den du- eller den jag föreslog ovan, gör mig glad.

Läs inte mer kvantfysik för den styrker bara att det osannolika är sannolikt
Citera
2014-03-12, 01:04
Medlem
Inhalators avatar
Varför måste ni anta att ni är den enda guden i er verklighet?
Citera
2014-03-12, 01:06
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMoonRising
Döööh, näääh, Gud eeh skapar den. Han bestämmer allt. Jag kan vara en trångsynt dryg människa med som kastar ut mig irrelevanta åsikter.

Du är vad du är. Och du är ett påhitt av mig
Citera
2014-03-12, 01:07
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Varför måste ni anta att ni är den enda guden i er verklighet?

Jag vill ju att det INTE skall vara så :S
Citera
2014-03-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76

Eller av mig?
Citera
2014-03-12, 01:08
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Jag vill ju att det INTE skall vara så :S

Bra. FÖR DET ÄR INTE SÅ, LYSSNA!!
Citera
2014-03-12, 01:10
Medlem
Citat:

Jösses. Jaja. Vi kommer inte längre. Du diskuterar ju inte ens. Du bara ordbajsar utan någon form av logisk bas som leder till en slutsats som är valid.
Citera
2014-03-12, 01:12
Medlem
John.Falcos avatar
Så har jag också tänkt en del ibland.

Tanken är att jag sitter någonstans ta "Matrix" som exempel. Så har jag skapat denna världen och om jag tex, blir positivare som människa och förändrar mitt tänkande - kanske det ordnar upp sig i Afghanistan. Eller om jag blir ännu mer liberal till cannabis kommer det slutligen legaliseras. Om det nu vore så är det mitt undermedvetna som förmedlat denna informationen.

Men... men... samtidigt har jag också trott att när jag "dör" som kommer jag bli poängsatt av (folket) som skapat mig och där får jag veta om jag får vara med i deras värld eller inte beroende på mitt resultat. Det är då det verkliga livet börjar. Kul tanke.
Citera
2014-03-12, 01:21
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMoonRising
Jösses. Jaja. Vi kommer inte längre. Du diskuterar ju inte ens. Du bara ordbajsar utan någon form av logisk bas som leder till en slutsats som är valid.

Sry om jag gjorde det. Pratar gärna mera.
Citera
2014-03-12, 01:22
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Falco
Så har jag också tänkt en del ibland.

Tanken är att jag sitter någonstans ta "Matrix" som exempel. Så har jag skapat denna världen och om jag tex, blir positivare som människa och förändrar mitt tänkande - kanske det ordnar upp sig i Afghanistan. Eller om jag blir ännu mer liberal till cannabis kommer det slutligen legaliseras. Om det nu vore så är det mitt undermedvetna som förmedlat denna informationen.

Men... men... samtidigt har jag också trott att när jag "dör" som kommer jag bli poängsatt av (folket) som skapat mig och där får jag veta om jag får vara med i deras värld eller inte beroende på mitt resultat. Det är då det verkliga livet börjar. Kul tanke.

Hur länge har du tänkt tankar som "tänk om det ordnar sig i Afghan"?
Citera
2014-03-12, 01:35
Avslutad
Troligare i så fall är att vi alla skapar universum tillsammans med våra medvetanden. Vi är helt enkelt sammankopplade. Teorin att du skulle vara den enda människan som existerar är inte särskilt trolig och kvantfysiken m.m. stärker den inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in