Citat:
Ursprungligen postat av
Grismongis
Jag tror det finns många som inte vill att ha Sture som granne i åre. Han ses nog som en större fara än vargen. Tror han kan få det tufft bland rutskjortorna

Ser framför mig gänget i filmen jägarna

Jaha, så precis nu som av en händelse så är du tillbaka i tråden..
Varit "förhindrad" kanske, men uppenbarligen inte vuxit till dig.
Det hade jag iofs inte heller trott.
Nå.
Jag förstår det som att du
hoppas på att SB skall drabbas av några attacker från de
red necks man tyvärr kan stöta på även i Sverige.
Inskränkthet, bigotteri, empatilöshet, xenofobi är samtliga cirkumpolära [sjukdoms-]tillstånd, så visst kan SB även i Jämtland råka ut för dessa, med rätta, lågt aktade medborgare.
Din referens till filmen
Jägarna skulle kanske illustrera din kulturella bildning?
Du hade inte
fler referenser bland kända filmer?
Av mig skall du få två klassiker som visar vad man som "utböling" kan råka ut för:
Easy Rider och
Den sista färden
Min erfarenhet är dock att verkligheten inte alltid stämmer med sådant du finner på Netflix.
Folk i allmänhet har inte för vana att skada andra människor, särskilt inte sådana man lärt känna.
Att man här i tråden stöter på skribenter med ett kantstött och otryggt liv som kanske enda "sällskap" (förutom sitt tangentbord, då förstås..) är inte så konstigt; här kan man få utlopp för sin upplevda vanmakt och ta ut sin frustration på redan illa hanterade människor likt SB.
Vad som är glädjande (åtminstone för mig), det är att SB, när han nu rör sig ute i det svenska samhället, möter mer förståelse och positiv nyfikenhet än det motsatta!
Det är väl glädjande? -eller hur ser du Grisen på det?