2014-03-12, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jag har två kusiner i trakten som inte är speciellt positiva till att få Sture till kommunen. Det är inget konstigt att en person med Stures bakgrund skapar oro, inte minst hos barnfamiljer.

Det är då sjelfve f*n att det inte hjälpte att jag bolderade min fråga till dig!
Var alla dina kusiner och alla deras barn finns utspridda över jordklotet är inte intressant för mig att veta.

Jag ställde en relevant fråga till dig.
I fetstil.
Du såg den inte?
Jag är besviken.
Citera
2014-03-12, 07:50
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Vad?

Ja, ursäkta det blev kanske helt obegripligt.
Tidigare i tråden fanns ett uttalande från nämnde överläkare på psykiatrin upp för diskussion. I den diskussionen fanns synpunkten att uttalandet kunde påverka förvaltningsrättens kommande dom om utslussning/utskrivning av SB.
Citera
2014-03-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Det är då sjelfve f*n att det inte hjälpte att jag bolderade min fråga till dig!
Var alla dina kusiner och alla deras barn finns utspridda över jordklotet är inte intressant för mig att veta.

Jag ställde en relevant fråga till dig.
I fetstil.
Du såg den inte?
Jag är besviken.
Om han klarar av ett skötsamt liv är det mycket glädjande. Som förälder förstår jag dock hur en person som Sture kan väcka oro i samhället. Jag skulle inte tillåta mina söner att ens hälsa på en sådan person.
Citera
2014-03-12, 08:38
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Jag har två kusiner i trakten som inte är speciellt positiva till att få Sture till kommunen. Det är inget konstigt att en person med Stures bakgrund skapar oro, inte minst hos barnfamiljer.
Ja, det fattas bara att gubben går och tror att han ska tas emot som vem som helst eller t.o.m. med öppna armar. Inte ens om alla dårar i den här tråden ställde sig på led skulle det räcka för att pedofilen skulle känna sig välkommen någonstans. Åre känns som ett sällsynt dumt val, i alla fall om han har för avsikt att visa sig på bygden. Fulla och odrägliga skitungar i sin mest testosteronstinna ålder kan nog bli en tuff match för den gamle geten men å andra sidan kanske litet smisk på torget ligger helt i linje med hans läggning.
Citera
2014-03-12, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Ja, det fattas bara att gubben går och tror att han ska tas emot som vem som helst eller t.o.m. med öppna armar. Inte ens om alla dårar i den här tråden ställde sig på led skulle det räcka för att pedofilen skulle känna sig välkommen någonstans. Åre känns som ett sällsynt dumt val, i alla fall om han har för avsikt att visa sig på bygden. Fulla och odrägliga skitungar i sin mest testosteronstinna ålder kan nog bli en tuff match för den gamle geten men å andra sidan kanske litet smisk på torget ligger helt i linje med hans läggning.

(det fetade)
Tror jag inte ett ögonblick på!

Hur fulla och hur odrägliga skitungar nu än kan vara, så är det nog ingenting som SB behöver oroa sig särskilt mycket för.

SB har under senare år visat sig kunna hantera både idioter och idiotier utan att bli provocerad till att trampa över, så du Bollen -du bara drömmer dina ondskefulla drömmar om allt vad hemskt SB skall komma att råka ut för.
Du är en trist typ.

Vad däremot SB genom egna upplevelser och erfarenheter lärt sig bli mycket försiktig och misstroende mot, så är det jurister.
Med några få undantag, som t ex SB:s nuvarande juridiska ombud TO, så har han i princip bara mött inkompetenta, korrupta och faktiskt rent ondskefulla och giriga jurister under de senaste två decennierna.

Vad SB anser om den svenska domarkåren vill du Bollen nog knappast ta del av.
Vad han har för erfarenheter av just svenska skiljedomare vet jag i dagsläget inte, men det kommer han nog att i så fall att redogöra för i sin kommande bok.

Kommer du att skaffa dig ett eget exemplar, 'Bohlwinkel'?
Citera
2014-03-12, 10:21
Medlem
habets avatar
Citat:

Nu är det Åre KOMMUN han skall flytta till och inte in i Åre by där de flesta ungdomar håller till.
Min erfarenhet av människor ute på landsbygden är att de är kloka och fördomsfria människor. Bara de får tillfälla att få personligkontakt med SB är jag helt övertygad om att det kommer att bli bra för honom.
Citera
2014-03-12, 11:46
Medlem
Citat:

Du har lite begrepp hur samhället fungerar. Folk i allmänhet, sköter sitt till skillnad för den sortens folk som har full sysselsättning med att plåga sina medmänniskor.

På varje ort finns det en byfåne eller gubbar som tror de bestämmer, men de är inte farliga, endast gubbar med mycket tid över åt olika föreningar. De ägnar sig åt vägföreningar, trädfällning, skidspår och allt de tycker angår dem.

Där jag bor umgås inte grannar, men vi hälsar och pratar lite när vi stöter på varandra. Jag antar att det inte är märkvärdigare i Åre eller någon annanstans. Jag skulle välkomna Sture Bergwall där jag bor, och göra mig omaket att vara lite extra vänlig, då jag vet att han har det svårt.

De du kallar testosteronstinna ungdomar som åker till Åre är inte intresserade av Sture Bergwall!

Och att tro att det kommer vankas smisk, säger mer om Dig än om Sture Bergwall och ungdomar som är på skidresa!
Senast redigerad av Vresrosen 2014-03-12 kl. 11:54.
Citera
2014-03-12, 13:39
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Som jag nyss postade till en annan skribent, så lär ungdomar -fulla eller ej- inte utgöra SB:s största bekymmer här i livet.
Jag för min del hoppas att SB:s största "bekymmer" kommer att bli hur och var han skall placera alla sina pengar..

Det blir väldigt tydligt att trådens tråkare/mobbare önskar och ivrigt hoppas på att SB skall drabbas av ännu mer ont, än vad svenska Staten i form av en rutten rättsapparat och en rutten psykiatrisk klinik och en rutten tillsynsmyndighet redan har utsatt honom för.
Trist attityd.
Trist folk.

Vad jag har förstått så har SB en nära släkting som bor i den delen av Jämtland.
Denne har ju god kontakt med SB och det har tydligen inte lokalbefolkningen några större problem med.

Med tanke på mitt inlägg, där jag utmålade den anonyma befolkningen som inskränkt och fördomsfull, så kan det vid närmare eftertanke bero på att befolkningen tror att det idag är bäst att inte sticka ut ur mängden.
Imorgon är en ny dag.
(Min fetning)
Därvid lag håller jag fullständigt med dig, det var bara ett sätt att förklara skillnaden för Bohlwinkel. Som Vresrosen skriver så tror jag knappast de (skidsemestrande ungdomar alltså) öht varken bryr sig eller ens har koll på vem han är.

Den här debatten har varit uppe tidigare i tråden och för min del förstår jag verkligen inte problemet med att ha SB som granne. Jag är helt övertygad att jag, trots att jag bor i ett "normalt" villaområde, kan tänkas ha betydligt värre grannar än SB utan att jag vet om det. "Kapten klännings" grannar t. ex. kunde nog inte tro sina öron när det uppdagades vilken typ de hälsade på, på morgonpromenaden.
Jag tror det var "Jag har en liten" som tidigare i tråden beskrev vilka dårar som finns här ute bland oss. Nej som sagt har man bestämt sig för att "mobba" någon då spelar det liksom inte så stor roll hur verkligheten ser ut.
Lycka till SB.
Citera
2014-03-12, 14:31
Medlem
Stina-Linas avatar
Vad jag vet så har SB skött sej oklanderligt sen han blev avgiftad. Artig,och vänlig emot både personal och patienter.Jag behöver inte vara särskilt snäll för att skriva det jag behöver bara läsa Råstams bok och lyssna på vad Thomas Olsson citerade ur journalen på FVR.

Jag tror att varje människa kan förändras och med den inställning han har och de permissioner han har skött perfekt så är jag övertygad om att han kommer att klara livet bra. Och jag hoppas att människor omkring honom kan inse att han också kan och har förändrats. Om de inte kan inse att folk kan mogna då kanske de också behöver ett litet attitydbyte? Det är inte ett påstående utan en fråga

Man kan inte alltid utgå ifrån det värsta tänkbara!!!!

SB har ansvar för sitt uppträdande de som möter honom på något vis har faktiskt sitt ansvar. Det är faktiskt så att ingen har laglig rätt att trakassera en annan människa som har blivit friad och som faktiskt under 90 och 2000-talet blev dömd utan ett enda bevis. Om nån mår illa får den väl gå förbi då....

Tänk om vi skulle bemöta alla andra som har brutit emot lagen som en del anser SB ska eller kommer att bemötas. Det vore väl en hemsk värld att leva i? I synnerhet för dem som åkt fast för lite av varje men som skapat sej ett nytt och bättre liv. Den rätten bör inte SB också ha den?
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-03-12 kl. 14:44.
Citera
2014-03-12, 17:46
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Den här debatten har varit uppe tidigare i tråden och för min del förstår jag verkligen inte problemet med att ha SB som granne. Jag är helt övertygad att jag, trots att jag bor i ett "normalt" villaområde, kan tänkas ha betydligt värre grannar än SB utan att jag vet om det. "Kapten klännings" grannar t. ex. kunde nog inte tro sina öron när det uppdagades vilken typ de hälsade på, på morgonpromenaden.
Jag tror det var "Jag har en liten" som tidigare i tråden beskrev vilka dårar som finns här ute bland oss. Nej som sagt har man bestämt sig för att "mobba" någon då spelar det liksom inte så stor roll hur verkligheten ser ut.
Lycka till SB.

Du an verkligen inte forsta att vissa inte tar emot SB med oppna armar. Far jag fraga om du har barn ?
Speciellt da son/soner i en alder som SB tidigare visat "intresse" for ?

Dom har det har all djavla ratt att kanna obehag. Precis som tjejer och deras foraldrar har ratt att kanna obehag for Kapten Klanning idag om dom far han som granne, eller vilken annan domd sexforbrytare som helst.

Det finns inte en suck att jag skulle kunna slappna av med SB i narheten om min son varit yngre, glom det.
Citera
2014-03-12, 19:02
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Du an verkligen inte forsta att vissa inte tar emot SB med oppna armar. Far jag fraga om du har barn ?
Speciellt da son/soner i en alder som SB tidigare visat "intresse" for ?

Dom har det har all djavla ratt att kanna obehag. Precis som tjejer och deras foraldrar har ratt att kanna obehag for Kapten Klanning idag om dom far han som granne, eller vilken annan domd sexforbrytare som helst.

Det finns inte en suck att jag skulle kunna slappna av med SB i narheten om min son varit yngre, glom det.

Problemet för dig i så fall att du borde gå omkring och vara jävligt spänd hela tiden. Min poäng är att det finns betydligt värre personer runt omkring dina barn än SB, fast att du inte vet om det.
Ni som är så nojiga över hans "farlighet" borde ta och tänka efter hur lång tid som gått sedan något öht hänt kring SB.
Citera
2014-03-12, 19:22
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Problemet för dig i så fall att du borde gå omkring och vara jävligt spänd hela tiden. Min poäng är att det finns betydligt värre personer runt omkring dina barn än SB, fast att du inte vet om det.
Ni som är så nojiga över hans "farlighet" borde ta och tänka efter hur lång tid som gått sedan något öht hänt kring SB.

Och du besvarde inte fragan ser jag. Kan det vara sa att du inte har nagot barn i en alder som SB iaf tidigare visat "intressse" for ?

Det spelar liksom ingen roll att det gatt lang tid sedan det sist "hande" nagot. Det hade enbart varit en betydande faktor om SB varit ute i frihet. Det ar liksom ingen bedrift att inte våldta smapojkar nar man ar inlast och pa rattspsyk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in