2014-03-08, 23:31
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Undrar hur det går till egentligen..sånt här med prostitution?

Fast...Näe, vill man egentligen veta det? Fy fan alltså, så jävla tragiskt alltihop. En som blivit stampad och pissad på som barn växer upp och fortsätter misshandeln av sig själv självmant och ingen gör något för att stoppa det utan flk hetsar på istället och utnyttjar läget. Jag mår illa nu.

Kan du ge dig någon jävla gång? Hon har fått mer chanser att reda upp sitt liv än vad många andra har! Sen väljer hon att sumpa varje chans hon får, men det är säkert enligt dig så att hon sumpar allt "bara för att skada sig själv".

Att hora går till som så att man hittar en torsk som vill knulla dig och i bästa fall får du 20 spänn för det
Citera
2014-03-09, 00:29
Avslutad
Det jag inte förstår är hur någon kan vara så desperat att de ligger med en 30-årig horsepundare med ärr över hela kroppen och en kropp som ja... en 30-årig horsepundare.

Seriöst, vad är det för män som betalar 1500 för att hon ska strippa framför dem i 10 minuter? Det är så jävla osannolikt. Och hon började hora runt på Stockholms gator när hon var 15? Var det på permissionerna från BUP och alla jävla behandlingshem då eller?
Citera
2014-03-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibeaver
Kan du ge dig någon jävla gång? Hon har fått mer chanser att reda upp sitt liv än vad många andra har! Sen väljer hon att sumpa varje chans hon får, men det är säkert enligt dig så att hon sumpar allt "bara för att skada sig själv".

Att hora går till som så att man hittar en torsk som vill knulla dig och i bästa fall får du 20 spänn för det

Usch.. kan du stava till E.M.P.A.T.I? Förstår du ens att ingen uppenbarligen hjälpt henne på RIKTIGT? Och då menar jag kört en REJÄL terapi som läker sinnet! Psykiatrin idag är ett fucking SKÄMT! Inte undra på att det finns så många som mår dåligt. Ge dem piller o skicka hem dem lr spärra in dem ett tag bland andra så de ger varann tips och skicka SEN hem dem.

Jag tycker inte ens att hon fått EN chans.
Citera
2014-03-09, 02:52
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Usch.. kan du stava till E.M.P.A.T.I? Förstår du ens att ingen uppenbarligen hjälpt henne på RIKTIGT? Och då menar jag kört en REJÄL terapi som läker sinnet! Psykiatrin idag är ett fucking SKÄMT! Inte undra på att det finns så många som mår dåligt. Ge dem piller o skicka hem dem lr spärra in dem ett tag bland andra så de ger varann tips och skicka SEN hem dem.

Jag tycker inte ens att hon fått EN chans.

Ja det kan jag men jag känner då inte någon empati för Berny.
Nej hon har självklart aaaaaldrig fått någon hjälp, hon har ju bara suttit på behandlingsen ett x antal gånger och blivit erbjuden alla jävla hjälp som finns

Jo jag vet hur psykiatrin fungerar då jag har varit i psykiatrin i tio år och jag kan ju säga att jag kommer inte ens i närheten av vad Berny har blivit erbjuden och då har jag inte ens sumpat det lilla jag har fått, så att hon fortfarande kräver hjälp från alla håll och kanter och FÅR DEN gör mig förbannad när det är folk som väntar på att få EN chans att reda upp sitt liv och som VILL reda upp sitt liv , men får inte någon hjälp.

Kan ju hoppas att du vet att personen i fråga måste VILJA ha hjälp OCH göra jobbet för ingen psykolog i världen kan göra jobbet åt en.
Citera
2014-03-09, 03:15
Avslutad
Alltså. Berny började missbruka igen efter att ha varit "ren" (från H iaf enligt henne själv) i två år och gång på gång upprepat att hon minnsan inte behöver sub. Men när hon blir nekad behandlingshem eftersom det inte finns en enda jävla anledning att sätta henne på ett då passar det jättebra med ett återfall.

Hon åker in till psykakuten regelbundet för att nästa dag åka limo och dricka drinkar.

Hon fick vård hos en PRIVATLÄKARE, vem fan betalade det?

Hon har nog bott på varenda hem som finns i Sverige, legat inne på avdelningar mer än en cancerpatient och blivit utredd fler gånger än Quick.

Hon har knappt en enda vän kvar som hon känt längre än någon månad. Miia klarade ju uppenbarligen bara nån vecka med henne. Hennes vänner och familj har gjort så jävla mycket för henne och i princip fått ett fuck you tillbaka.

Hon har (enligt egen utsago) rånat oskyldiga män på pengar utan ett enda straff.

Hon har haft fler husdjur som dött eller "försvunnit" än Aud Stokman.

Seriöst. Den här bruden har fått så jävla många chanser och jag vill inte ens veta hur mycket hon har kostat skattebetalarna genom åren.

Jag kan ärligt säga att det hade varit bättre för alla om hon hade tagit livet av sig för 15 år sedan och mena det.
Citera
2014-03-09, 16:58
Medlem
Jag håller med om att psykiatrin är dålig, men det är knappast psykologernas fel. De har helt enkelt för lite resurser.

Jag är på många sätt som Berny säger att hon är; jag har ärr över hela kroppen, varit inom psyk sedan jag var liten, övergrepp och blir bollad hit och dit inom psyk och blivit utredd många gånger. Men jag har alltid velat bli bättre och tagit varje chans jag har fått. Och det har gett resultat, trots att jag alltid har gjort saker för att skada mig själv. Därför håller jag med om att Berny inte tar de chanser som hon får. Fast samtidigt kan jag förstå henne; hon har varit inom psyk så länge nu att hon inte vet hur hon kommer att få om hon inte är fast i misären. Hon är helt enkelt rädd.
Citera
2014-03-10, 11:36
Avslutad
Jag kan inte så jävla mycket om sub, men varför i helvete behöver hon det när hon har klarat av att bli ren själv flera gånger?
Citera
2014-03-10, 13:23
Medlem
shittingbrickss avatar
Frågestund på bloggen igen. Skrev en kommentar som jag misstänker att ingen av oss kommer få svar på.

Citat:
Jag undrar vad du egentligen känner när unga tjejer ska försvara dig till varje pris, som rättfärdigar dina misstag gång på gång för att du är sjuk. Jag menar, vad som är sant eller inte eller bara överdrivet vet ju bara du. Att folk försvarar saker du själv vet är fel och avskyvärt, hur känns det egentligen? Det är ju inte dom som tror mest på dig, det är ju dom som tror minst på att du är kapabel till förändring för "du är ju sjuk".

En annan fråga är varför du (och många av dina anhängare) tror att alla som skriver kommentarer som inte hurrar högt och applåderar för varje val du gör, automatiskt är Flashback-medlemmar. Det är inte bara "haters" i den tråden, många försvarar dig också, andra ger dig konstruktiv kritik. Trots det buntas alla icke önskvärda kommentarer ihop som "flashbackare" och har plötsligt inget att säga till om. Om man ska jämföra det med en frustration jag är övertygad om att du upplevt är att Du Berny buntas ihop med likasinnade (psykiskt sjuka, missbrukare, hemlösa t ex) och därför är dina ord helt värdelösa i mångas ögon. inte så kul kanske, eller rättvist för den delen? Det är inte ett svart-vitt tänkande kring dig trot att många verkar tro det, dvs att man antingen hatar eller älskar dig. Lek med tanken att folk som inte läst varken dina böcker eller skvallertråden skriver kommentarer till dig baserat på fakta du själv valt att dela med dig av. Det behöver inte alls handla om att de hatar dig som person, utan tycker många av dina val är tvivelaktiga. Är ingen typ av kritik, inte ens konstruktiv sådan, välkommen? Det är väl de som tror på dig om någon! Jämför en kommentar som "Berny, för att ha en chans att överleva och gå vidare med ditt liv borde du verkligen göra detta och detta" med "Berny lyssna inte på hatkommentarer som bara kommer från Flashback, du är ju sjuk!" Vilken kommentarförfattare tror du det är som har störst hopp om att du KAN förändra din egen situation. Vilken kommentar hjälper dig mest i det långa loppet tror du själv? Det är många som tror på dig Berny, många som ser upp till dig, men alla kan inte stryka dig medhårs jämt.

Min sista fråga är vad du har för planer och om du har några drömmar kvar? När du klarat av sub-behandlingen och börjat få en stabil vardag som inte gör dig rastlös gång på gång, vad vill du göra? Du har skrivit lite om Theus så du kanske vill gå en lydnadskurs med honom, vad vet jag? Kanske läsa några böcker du tycker verkar intressanta, fortsätta skrivandet på nästa bok, gå någon skrivkurs på typ ABF eller Medborgarskolan? Lära dig laga mat? Börja designa kläder? Vad ser du fram emot? Och vad har du för drömmar? Kan det vara att börja föreläsa, flytta från Malmö, hitta ett friskt umgänge som hjälper dig fram i ditt tillfrisknande? Kanske resa, skriva fler böcker..? Det skulle jag vilja veta och om du inte vill svara i bloggen så fundera över det själv. Skriv ner dina planer, mål med planerna och dina drömmar!

Om jag känner internet rätt kommer det väl få mothugg om hur extremt hatisk jag är och att jag sparkar på den som redan ligger trots att jag inte menat att vara nedvärderande i min kommentar, utan faktiskt uppmuntra till en annan tankegång.
Citera
2014-03-10, 13:24
Medlem
shittingbrickss avatar
En annan sak jag undrar lite över är hur stor sanningshalt det kan vara i hennes inlägg att hon horade så tidigt som i 12-14 årsåldern? Hur länge har hon inte undvikit prositutionsfrågorna, eller förnekat dom? Nu plötsligt kommer hela inlägg om det. Makes no sense.
Citera
2014-03-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
En annan sak jag undrar lite över är hur stor sanningshalt det kan vara i hennes inlägg att hon horade så tidigt som i 12-14 årsåldern? Hur länge har hon inte undvikit prositutionsfrågorna, eller förnekat dom? Nu plötsligt kommer hela inlägg om det. Makes no sense.

Jag har också ställt mig skeptisk till detta. Dels för att Berny skrivit två självbiografier då hon inte överhuvudtaget nämner detta. & i den utsträckning hon säger sig sålt sig själv så borde det stått med. Sedan känns det lite väl lägligt att hon börjar prata om det nu.. Nu när hela "opus dei uppväxten" slutas skrivas om och när domen mot Elisas (från ängelfamiljen) förövare nyligen föll. Det Berny nu skriver om tycker jag mer och mer påminner om det Elisa varit utsatt för, så man blir en aning skeptisk. http://www.expressen.se/nyheter/modellfotograf-sokte-offer-via-sms-och-mejl/
Citera
2014-03-10, 16:51
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Jag har också ställt mig skeptisk till detta. Dels för att Berny skrivit två självbiografier då hon inte överhuvudtaget nämner detta. & i den utsträckning hon säger sig sålt sig själv så borde det stått med. Sedan känns det lite väl lägligt att hon börjar prata om det nu.. Nu när hela "opus dei uppväxten" slutas skrivas om och när domen mot Elisas (från ängelfamiljen) förövare nyligen föll. Det Berny nu skriver om tycker jag mer och mer påminner om det Elisa varit utsatt för, så man blir en aning skeptisk. http://www.expressen.se/nyheter/modellfotograf-sokte-offer-via-sms-och-mejl/

Har du ens läst böckerna? Eller var det längesen? För hon skriver visst om det. Inte så att hela böckerna handlar om det men hon nämner det och i första boken står det att hon rymmer iväg från behandlingshemmet om nätterna och prostituerar sig. "Suga kuk eller dö" eller vad det nu stod.
Citera
2014-03-10, 17:00
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Frågestund på bloggen igen. Skrev en kommentar som jag misstänker att ingen av oss kommer få svar på.

Om jag känner internet rätt kommer det väl få mothugg om hur extremt hatisk jag är och att jag sparkar på den som redan ligger trots att jag inte menat att vara nedvärderande i min kommentar, utan faktiskt uppmuntra till en annan tankegång.

Jättebra ifrågasättanden. Tycker du lyckades formulera det respektfullt också. Och jag har funderat på EXAKT samma saker så det blir intressant och se vad hon svarar OM hon nu svarar. Men hela din text kom nog inte med i kommentaren så du vet!

Men sen förstår inte jag varför hon drar igång frågestunder för hon svarar ju aldrig på alla frågor. Hon svarar på några st som passar henne och sen säger hon att hon ska svara på resten sen men det gör hon ju aldrig så jag förstår liksom inte poängen.

Sen det du pratar om i kommentaren är precis det jag försöker förmedla, "though love", typ. Som jag sagt tidigare så uppskattar jag själv när folk är uppriktiga och ärliga och säger som det är istället för att vara falska. Inte för att jag har ens i närheten av samma problematik som Berny men hade jag varit henne så hade inte velat ha falska personer som slickar mig i röven omkring mig jag hade velat ha folk omkring mig som säger som det är och inte fjäskar för mig bara för att jag skrev 2 böcker för typ 10 och 6 år sen. Jag tror hon utvecklas mer personligt när folk är ärliga om hur det uppfattar henne osv än när folk bara daltar utan förväntningar på förbättring. Livet är inte statiskt, inte ens för Berny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in