2014-05-31, 01:13
Medlem
Hyra en stuga är svindyrt och städningen efteråt är inte kul. Klart jag förstår att hon har ett behov av att komma bort, hon skulle egentligen behöva komma bort på riktigt och resa runt i världen för att se hur de andra halvan lever och få perspektiv men sådant är dyrt och med skulder så.. :/ Hyra en stuga går oftast på runt 4.000:- i veckan om man inte har en kontakt som ger ett vänskapspris.
Citera
2014-05-31, 02:57
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Hyra en stuga är svindyrt och städningen efteråt är inte kul. Klart jag förstår att hon har ett behov av att komma bort, hon skulle egentligen behöva komma bort på riktigt och resa runt i världen för att se hur de andra halvan lever och få perspektiv men sådant är dyrt och med skulder så.. :/ Hyra en stuga går oftast på runt 4.000:- i veckan om man inte har en kontakt som ger ett vänskapspris.
Och med det vill du säga?
Citera
2014-05-31, 07:55
Medlem
Antitrinitarians avatar
Haha, Berny gillar inte högklackat eftersom det är svårare att "springa ifrån eventuella hot" med såna. jo det såg vi ju speciellt under tiden med Emma, det var bara bekväma Birkenstock hela vägen. Hon ändrar åsikt efter vad som låter intressant hela jävla tiden. Och Berny, billiga tramssmycken med budskap som Happy ändrar inte din mentala status. Som vanligt fokuserar du mer på att det ska se ut på ett visst sätt, istället för att arbeta på dig själv inifrån. Så länge du inte fattar det är du så jävla körd.
Citera
2014-05-31, 08:18
Medlem
Från hennes facebook:

"Nya personalen har det inte lätt. Efter tredje utskällningen bara idag så försökte jag be om ursäkt lite halvdant. "Jo alltså jag kan vara lite svår....jag är liksom en liten...bitch."

Hon trivs verkligen med att ha sitt lilla hov. Undrar om de som jobbar där är medvetna om att hon egentligen inte alls är berättigad till LSS-boende.
Citera
2014-05-31, 10:30
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Haha, Berny gillar inte högklackat eftersom det är svårare att "springa ifrån eventuella hot" med såna. jo det såg vi ju speciellt under tiden med Emma, det var bara bekväma Birkenstock hela vägen. Hon ändrar åsikt efter vad som låter intressant hela jävla tiden. Och Berny, billiga tramssmycken med budskap som Happy ändrar inte din mentala status. Som vanligt fokuserar du mer på att det ska se ut på ett visst sätt, istället för att arbeta på dig själv inifrån. Så länge du inte fattar det är du så jävla körd.

Mitt vad det är så stöter hon väl på den som skulle slå henne i kraniet med ett järnrör, då vore det ju jävligt olägligt att stå i pumps, typ som dom guld glittriga hon köpte förra sommaren...

http://instagram.com/p/c9KII2tG_n/

http://www.nattstad.se/bernyblue/category/g%C3%B6mda-juveler
http://bernyblue.se/2013/june/gomda-juveler-och-rabatt-for-bara-er-slangkyssar.html
http://bernyblue.se/2013/july/gomda-juveler-och-rabatt-for-bara-er.html

Finns även flera inlägg och säkert hundratals bilder på henne i klackar.

Varför köper hon och har på sig klackar om hon inte ens tycker att det är snyggt. Förmodligen tycker hon att det är det men nu tycker hon helt plötsligt att det låter intressantare att tycka att det är fult och ofunktionellt och att det blir besvärligt att springa från eventuella hot, typ som någon som försöker dänga en i hjärnkontoret med ett järnrör.

Visserligen skrev hon att hon hade beställt flera rullar av någon dyr "märkes" tapet som tydligen var fula. Här finns 3 möjliga scenarion.

1. (Och mest troliga) Lögn. Hon har inte beställt några jävla taper utan vill bara låtsas vara cool och ljuga om att hon slösar pengar på att beställa fula tapeter. Eller så är det bara för att allmänt provocera.

2. Hon har beställt tapeter som hon tycker är fula på riktigt av någon outgrundlig anledning.

3. Kombo av 1 och 2: Hon har beställt dom för att hon egentligen tycker att dom är snygga. Det är helt enkelt inte tillräckligt provocerande att skriva att hon beställt snygga, dyra tapeter.

Sen fattar jag inte varför hon är så hypad över ett linne med Optimus Prime på.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-05-31 kl. 10:33. Anledning: glömde en länk
Citera
2014-05-31, 11:08
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Sen fattar jag inte varför hon är så hypad över ett linne med Optimus Prime på.

Förmodligen för att det går nån hipstervåg just nu om att man är coolare ju mer nördig man är. (Och nej B, vi behöver ingen förklaring om hur Optimus representerar din inre styrka och att du vill visa den styrkan i form av en tröja.)
Citera
2014-05-31, 11:20
Medlem
Hon ger sin fanskara det de vill ha i alla fall. Jag antar bara att de mest inbitna bernyarnerna är runt tolv tretton år, och då passar väl transformers in perfekt i deras värld om tuffa "storasystern" visar att det är tufft. Men jag förstår att hon måste kunna springa fort för hoten som hon skrev. Sen att inte en enda i min klass visste vem den store Berny Pålsson är eller någon i min bekantskapskrets överhuvudtaget gör mer än rycker på axlarna och tycker att hon är "ytterligare en såndär bloggerska som tror hon kan bli något" skulle kunna ge en indikation på hur stor hon är egentligen. f*n Berny, ska du göra dig ett namn i aftonblaskan och liknande får du ta efter de stora föredettingarna. Anna Bok visade tuttarna och grät dagen efter för att tidningarna visade tuttarna, Kicki Danielsson kommer ju alltid vara falukorven i våra hjärtan. Hitta på något smaskigt så vi slipper sitta här och halvt skämmas för att vi har något intresse för dig. Gråt ut i aftonblaskan om att du har ljugit för alla, visa behagen igen, gör bara något.
Citera
2014-05-31, 11:57
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Någon har kommenterat att hon kanske ska betala hyran den här gången. Haha! That would be a first. Stugägaren ska vara glad om den ens står kvar efteråt.
Citera
2014-05-31, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Någon har kommenterat att hon kanske ska betala hyran den här gången. Haha! That would be a first. Stugägaren ska vara glad om den ens står kvar efteråt.
Hmm, ja alltså jag är helt för att hon borde komma bort från stan ett tag och förstår behovet helt men 4 lapp i veckan när man har skulder på en halv mille känns märkligt. Hoppas hon har fått hyra den via kontakter så att hon får de för en tusing eller så.
Citera
2014-06-01, 01:07
Medlem
Vem är den där Jon*s som skriver intressanta kommentarer på hennes Facebook-uppdateringar? Tex att hon efter sommaren "nog har en ny bok att skriva "

(Är väl bäst att skriva med * så man inte får skäll för att ha hängt ut nån )
Citera
2014-06-01, 16:18
Medlem
Antitrinitarians avatar
I Bernys senaste blogginlägg skriver hon att hon var i kontakt med barnpsyk 1984, men att det är oklart varför. Hon ska alltså ha varit ett år när hon var på barnpsyk första gången! Tillhör detta vanligheterna? Jag undrar uppriktigt alltså, jag har ingen som helst insikt i den världen. Men vad för problem kan en ettåring uppvisa som man åker till psyk med?
Citera
2014-06-01, 16:19
Medlem
Nytt inlagg pa bloggen nu, samma gamla tugg om hennes 4 kg journaler (det ar viktigt att framhavda hur mycket det ar!) sen hur hon har varit ett specialfall sedan fodseln typ. Och hur alla lakare satt feldiagnoser pa stackars b.

Dessutom en hint om att hennes familj ska ha forgiftat henne med nagot mystiskt nar hon var 16. Careface pa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in